بیشتر بدانیم

10 دلیلی که چرا یک شرکت به وب سایت نیاز دارد

در دنیای پیشرفته ی امروزی که ماهیانه بیشتر از چیزی حدود 4 بیلیون سرچ در بستر وب انجام میشه. تنها در حالتی که صاحب یه شرکت کوچیک باشید و یا علاقه ای به رشد برند و کسب و کار خود نداشته باشید، به سایت نیاز ندارید! در غیر این صورت، اگه قصد ارتقاء فعالیت هاتون رو دارید و یا می خواید مشتریای بیشتری رو از سرتاسر دنیا به دست بیارید و کسب و کارتون رو به همه معرفی کنید، یه وبسایت با محتوای خوب می تونه به عنوان یه کارمند برای شما فعالیت کنه و مشتریای بیشتر و بهتری رو برای شما جذب کنه.

با همه ی این توضیحات اگر هنوز هم قانع نشدین که چرا یه شرکت به سایت نیاز داره؟ پیشنهاد می کنم دلایل منطقی ساخت یه وبسایت رو که در این مقاله برای شما جمع آوری کردیم تا انتها دنبال کنین.
در اینجا ما 10 دلیلی که چرا یک شرکت به سایت نیاز دارد را برای شما جمع آوری کرده ایم.

پیشنهاد میکنم قبل از شروع به خواندن، مقاله طراحی سایت چیست را مطالعه نمایید.

چرا یک شرکت به وب سایت نیاز دارد

1. جذب مشتریای بیشتر از همه نقاط دنیا از طریق گوگل

اگر چه ممکنه شما تا به امروز از فعالیت های تجاری خود راضی باشین اما دقت کنید که هر شرکتی برای اینکه بتونه گردش مالی مشتری های مختلف رو تجربه کنه و موفقیت مداوم داشته باشه، باید بتونه مشتری های جدیدی رو به خودش جلب کنه تا به تعادل برسه و بازدهی بیشتری داشته باشه.

از اونجایی که روزانه بیشتر از چیزی حدود 2.5 بیلیون نفر از بستر وب استفاده می کنن و چیزی حدود 90 درصد اونا به دنبال خدمات و کالاهای مورد نیاز خودشون هستن بنابراین یه وبسایت بهینه شده در سرچ Google به شما کمک میکنه تا جریان ثابتی از مشتریای جدید رو برای خودتون به وجود بیارین. 

برای اینکه وب‌سایت خود را بهینه کنید حتما مقاله سئو یا بهینه سازی وب‌سایت برای موتور جستجو چیست را مطالعه نمایید.

همچنین جالبه بدونید که حدود 90 درصد مصرف کنندگان ادعا دارن که بررسی های آنلاین و جستجو در گوگل بر تصمیمات خرید اون ها تأثیر مستقیم داره. بنابراین از اونجایی که خریداران بالقوه در حال حاضر به دنبال خدمات شما به صورت آنلاین هستن، داشتن یه سایت میتونه شمارو به خوبی به اون ها معرفی کنه و اون ها رو به مشتریای بالفعل شما تبدیل کنه. علاوه بر این یه وبسایت چند زبانه حتی می تونه فعالیت های شما رو از این هم فراتر ببره و فعالیت های شما رو در سرتاسر دنیا گسترش بده.

چرا یک شرکت به سایت نیاز دارد

2. مشتریان از شما انتظار دارن تا خدمات و یا کالاهای ارائه شده ی شما آشنایی بیشتری پیداکنن!

در دنیای پرتلاطم امروزی که رقبای شما بی وقفه در دنیای دیجیتال و در بستر وب فعال هستن و به این طریق مشتریای زیادی رو به خودشون جلب می کنن، در پاسخ به این سوال که چرا یه شرکت به سایت نیاز داره؟ میشه اینطور گفت که بدون شک مشتریان شما انتظار دارن که بتونن شما رو به راحتی در فضای اینترنت پیدا کرده و با خدمات و یا کالاهای ارائه شده ی شما آشنایی بیشتری پیداکنن.

همچنین یه سایت میتونه خدمات رسانی به مشتریان شما رو بهبود ببخشه و با پاسخ دادن به سوالات اون ها به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور، رضایتشون رو هر چه بهتر جلب کنه.

داشتن خدمات پشتیبانی برای سایت

3. ارائه خدمات و پشتیبانی 24 ساعته

چرا یه شرکت به سایت نیاز داره؟ همچنین در جواب این سوال میتونیم اینطور می تونیم بگیم که مردم به سرویس ها و خدمات ۲۴ ساعته احتیاج دارند و معمولا به دنبال شرکت هایی هستند که بتونن در طول شبانه روز به اون ها دسترسی داشته باشن. وب سایت میتونه این وظیفه مهم رو بر عهده بگیره و در ۲۴ شبانه روز و ۷ روز هفته، محصولات و خدمات شما رو به مشتریان ارائه بده.

4. با داشتن وبسایت به خودتون ارزش میدین (حرفه ای باشین!)

بدون شک پیدا کردن یه جایگاه ثابت در میان انبوه کسب و کار ها، مشاغل و شرکت های امروزی، کاری سخت و دشواره که این مهم با داشتن یه وبسایت میتونه به راحتی انجام بشه و احساس خوبی رو در ذهن مشتریای شما ایجاد کنه. امروزه تمام صاحبان مشاغل و شرکت های بزرگی که شما می شناسید، سایت دارن. بنابراین شاید یه پاسخ صریح به این سوال که چرا یه شرکت به سایت نیاز داره؟ می تونه این باشه که شما با وبسایت می تونید زودتر برند خودتون رو در میان رقبا بزرگ و مطرح کنید.

علاوه بر این، امروزه 84 درصد مصرف کنندگان معتقدن که داشتن یه وبسایت میتونه شما رو نسبت به شرکت هایی که تنها پروفایل رسانه های اجتماعی دارن، حرفه ای تر نشون بده. شما توی وبسایت می تونین گواهینامه های حرفه ای و یا جوایز کسب و کارتون رو به مشتریاتون ارائه کنین و به این صورت ارزش ها و فعالیت حرفه ای خودتون رو بهتر و بیشتر نشون بدین.

فراتر از این ها، یه وبسایت می تونه به شما امکان بده تا یه آدرس ایمیل مارک دار داشته باشید و به صورت حرفه ای تری نسبت به داشتن یک آدرس ایمیل شخصی فعالیت کنین.

برای اینکه ویژگی های یک سایت خوب را بدانید پیشنهاد میکنم مقاله ویژگی های یک سایت خوب را بخوانید.

چرا یک شرکت به وب سایت نیاز دارد

5. با داشتن یه سایت می تونین محصولات یا خدمات خودتون رو به خوبی به نمایش بزارین!

چرا یه شرکت به سایت نیاز داره؟چون سایت میتونه به عنوان یک کارمند تمام وقت برای شما باشه! همانطور که گفتیم یه سایت می تونه مثل یه کارمند برای شما باشه و به جای اینکه به صورت حضوری کالا یا خدمات شما رو به مشتری معرفی کنه، کالا یا خدمات مورد ارائه ی شما رو در فضای وب و به صورت آنلاین، در همه وقت، همه جا و به همه ی افراد معرفی کنه. برای این منظور شما می تونید از روش های زیر برای معرفی بهتر خود استفاده کنین و مشتریای خودتون رو مجاب به استفاده از خدمات خودتون کنید؛ به این ترتیب تردید یا دلیلی برای رفتن به سراغ سایر رقبا برای اون ها باقی نزارین:

  • استفاده از عکس های با کیفیت بالا
  • استفاده از تصاویر زیبا یا جزئیات بالا
  • بارگزاری آموزش های ویدئویی یا کلیپ های تصویری کوتاه
  • دستورالعمل های PDF قابل بارگیری
  • پاسخگویی 24 ساعته و امکان دسترسی به خدمات شرکت از هر جا و هر مکان

داشتن وب سایت برای شرکت ها

6. نمایش آخرین تغییرات

بدون شک ارتباط با همه ی مخاطبان و مشتریان به روش های سنتی میتونه ی فعالیت سخت و طاقت فرسا به شمار بیاد. این در حالیه که شما با داشتن یه وبسایت می تونید به راحتی با همه ی مشتریان به نحوی موثر و به روز ارتباط برقرار کنین. در حقیقت در پاسخ به این سوال که چرا یه شرکت به سایت نیاز داره؟ باید بگیم که نمایش آخرین تغییرات شرکت میتونه یه دلیل موجه باشه.
شما می تونین تمام اطلاعات روزانه ی مورد نیاز مشتریان از قبیل ساعات فعالیت، موجودی محصولات، آخرین قیمت ها و دیگر تغییرات را به آسانی و در کوتاه ترین زمان ممکن در سایت قرار بدین و به این طریق اون ها رو در جریان فعالیت ها یا تغییرات احتمالی شرکت قرار بدین.

یه سایت میتونه مثل یه بروشور یا کاتالوگ آنلاین باشه و به جای هزینه های اضافی چاپ و تبلیغات گسترده، به راحتی شرکت شما رو در اینترنت برای عموم به نمایش دربیاره.

برای اینکه با سیستم ارتباط با مشتری آشنا شوید و بتوانید با مشتریان ارتباط بهتری داشته باشید توصیه میکنیم مقاله سیستم مدیریت ارتباط با مشتری چیست را مطالعه نمایید.

7. صرفه جویی در زمان و هزینه ها

به طور قطع پاسخ دیگری که می توان به این سوال داد که چرا یه شرکت به سایت نیاز داره؟ اینه که ارائه ی اطلاعات در سایت تنها یک مرتبه اتفاق می افته در حالیکه ارائه ی اطلاعات فرد به فرد و یا حضوری میتونه بسیار سخت و زمان بر باشه.

همچنین یه سایت میتونه بسیاری از فعالیت های نیرو های حضوری و تمام وقت شما رو به تنهایی به عهده بگیره و به این طریق از هزینه های زیاد شما بابت حقوق ماهیانه، آب، برق، گاز، تلفن، اجاره بها و غیره جلوگیری کنه و به این ترتیب برای شما بسیار مقرون به صرفه باشه.

چرا داشتن وب سایت برای شرکت ها مهم است

8. یه سایت میتونه مشتریان رو ترغیب به تماس با شما کنه

همچنین پاسخ دیگه ای که برای این پرسش که چرا یه شرکت به سایت نیاز داره؟ اینه که وبسایت، محلی عالی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات تماس شما از طریق اینترنته که مشتریان به راحتی با یک جست و جوی ساده می تونن به اون دسترسی داشته باشن. برای این منظور حتی شما می تونین اطلاعات تماس شرکت رو به صورت هدر یا در بالای صفحه قرار بدین تا مشتریان به راحتی بتونن با شما تماس برقرار کنن.

چرا داشتن وب سایت برای شرکنت ها مهم است

9. یه وبسایت در طولانی مدت می تونه شما رو به موفقیت برسونه

تو سال 2020 چیزی حدود 4.54 میلیارد نفر یعنی تقریبا 59٪ از جمعیت مردم در جهان از اینترنت استفاده می كنند. این یعنی در سال 2020 بدون داشتن یه وبسایت، تجارت یا شرکت شما برای همه ی این تعداد افراد نامرئیه و به همین اندازه رشد و پیشرفت شما هم کمه.

بنابراین برای پاسخ دادن به سوال چرا یه شرکت به سایت نیاز داره؟ باید بگیم که سرمایه گذاری برای داشتن یه سایت لازمه و همه ی افراد و شرکت ها برای اینکه بتونن تجارت قابل پیشرفتی داشته باشن و در این رقابت دیجیتالی بمونن باید به صورت آنلاین یه سایت داشته باشن.

چرا داشتن وب سایت برای شرکت ها مهم است

10. شما میتونین تو سایت بهترین نظرات مشتریاتون رو برجسته کنید

نمایش بهترین نظرات و یا همچنین توصیفات خوب مشتریان از شما به صورت برجسته در سایت یه روش عالی برای اثبات هر چه بهتر شما برای تعداد زیاد افرادی است که روزانه از سایت شما دیدن می کنن. درواقع شما به این طریق میتونین دید بهتری نسبت به فعالیت های خودتون در مشتریان بالقوه ایجاد کرده و اون هارو به صورت غیرمستقیم ترغیب به استفاده از خدمات خودتون کنین.

اگر از این مطلب خوشتان آمده است پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین شرکت طراحی سایت در قم را هم مطالعه کنید.

 

 

حرف آخر

اگر صاحب کسب و کاری هستید و تا به حال به فکر راه اندازی وب سایت نیوفتاده بودید در این مقاله فهمیدید که یک وب سایت چقدر میتواند به رشد کسب و کار شما کمک کند و باعث شناخته شدن و در نتیحه فروش بیشتر شما شود.


نظرات