بیشتر بدانیم

8 ویژگی که یک سایت خوب باید داشته باشد

یک کسب‌وکار خوب برای این که بتونه پیشرفت کنه، باید بتونه روی نام تجاریش سرمایه‌گذاری کنه. امروزه یکی از شیوه‌های برندشدن و معروف‌شدن، داشتن سایت و فعالیت‌کردن در بستر اینترنته.

خیلی‌ها می‌پرسن که طراحی یک سایت خوب چه جوریه و یک سایت خوب چه ویژگی‌هایی داره؟ ما در مقاله‌ی زیر قصد داریم که به شما یاد بدهیم، برای این که سایت کاربر پسندی داشته باشین، باید چه تغییراتی رو روی سایت‌تون ایجاد کنین.

برای اینکه با رابط کاربری آشنا شوید پیشنهاد میکنیم قبل از خواندن ادامه مطلب، مقاله رابط کاربری چیست را مطالعه نمایید.

8 ویژگی یک سایت خوب

  • سایت خوب باید ظاهر خوب و دل‌نشینی داشته باشه

زمانی که فردی به سایت شما وارد می‌شه، اولین موضوعی که می‌تونه نظرش رو به خودش جلب کنه، شکل ظاهری سایت هست. کم پیش میاد که تنها محتوا برای فردی مهم باشه و بعد از محتوا متنی، به سراغ ظاهر سایت بره، مگر در سایت‌هایی که کاربر الزام به استفاده از آن را دارد و نمی‌تواند به‌دلخواه انتخاب نماید.

اگه قراره یک سایت خوب داشته باشید باید علاوه برداشتن عنوانی خوانا، دسترسی راحتی هم به محتواها ایجاد کنید. همچنین ی سایت خوب باید هارمونی رنگی خوبی داشته باشه. مثلا برای پس‌زمینه سایت رنگ‌هایی که کنتراست پایینی دارند، توصیه میشه. به کارگیری فونت‌های مناسب هم تأثیر بسزایی در ظاهر سایت داره. وجود تصاویر جذاب و کم حجم نیز می‌تونه زمان حضور مخاطبین رو در سایت بالا ببره. همچنین یک لوگوی خوب، معرف سایت شماست و سایت بدون آن معنایی نداره. چرا که در همه جای سایت، لوگو به عنوان نشانی بوده و هنگامی که مخاطبین لوگوی‌تان رو در سایت های دیگر می‌بینند، سایت‌ رو به خاطر میارن.

گرافیک مناسب هم از دیگر ویژگی‌هایی است که باید به اون توجه کنید. در گرافیک نباید از رنگ‌های شلوغ یا زننده استفاده نمایین و رنگ بک‌گراند هم باید با رنگ متنی که بر روی آن نوشته می‌شود، در تضاد باشه.

ویژگی های یک وب سایت خوب

  • سایت خوب باید تا حد امکان سبک و ساده باشه

همون‌طور که می‌دونین، سایت خوب بایستی در عرض 3 ثانیه و با سرعت بالا بارگذاری بشه. با افزایش یافتن زمان، لطمه متوجه افرادی میشه که با اینترنت ساده و معمولی کار می‌کنن. با این حساب، یک سایت خوب بایستی تا حد امکان سبک و ساده باشه.

برای اینکه با طراحی رابط کاربری آشنا بشوید، مقاله طراحی رابط کاربری چیست را بخوانید.

در رابطه با ظاهر سایت هم باید گفت که استفاده از تصاویر حجیم اصلا توصیه نمیشه. همچنین برای معرفی محصولات باید از محتوای مفید و کم استفاده بشه. چرا که گوگل هم توجه خاصی به سایت‌هایی با سرعت بالا داره.

  • سایت خوب باید امکانات خوبی هم داشته باشه

وجود امکاناتی مثل خبرخوان، نظرسنجی، پادکست، بازی‌آنلاین، اوقات‌شرعی، جستجو و دیگر امکانات به کاربران این فرصت را می‌ده که زمان بیشتری در سایت بمونن.

ویژگی های یک وب سایت حرفه ای

  • سایت خوب باید به نظر کاربران احترام بگذاره

ی سایت خوب باید به نظرات کاربران خودش احترام بگذاره، هر از گاهی نظرات کاربران رو در رابطه با سایت بپرسین و به بررسی اون‌ها بپردازین، حتی در پست‌ها و نوشته‌ها از چند مورد خاص اسم ببرین و اون‌ها رو نقد کنین تا کاربران بفهمن که شما برای اونا ارزش قائلین و به نظرات اون‌ها احترام می گذارین.

  • سایت خوب باید امنیت بالایی داشته باشه

ی سایت خوب باید امنیت بالایی داشته باشه، چرا که در فضای اینترنت، سرقت اطلاعات زیاده. کار با اشخاص و شرکت‌های نامعتبر برنامه‌نویسی یا ضعف هاستینگ و ... می‌تونه موجب هک‌شدن سایت و در نهایت بی‌اعتمادی مشتریان بشه.

  • در سایت‌تان لینک شبکه‌های اجتماعی که در آنها فعال هستید، به اشتراک بگذارید

فیسبوک، پینترست، تلگرام، آپارات، گوگل پلاس، لینکدین، توییتر و غیره برخی از شبکه‌های اجتماعی هستن که مورد استقبال مردم قرار گرفتن.

شما برای پیشرفت در کسب و کارتون باید در این شبکه‌های اجتماعی عضو بشین و اطلاعاتشون رو در سایت بگذارین. این موضوع در سئو سایت بسیار تأثیر می‌گذاره و باعث مطرح‌شدن برند شما میشه.

مقاله پیشنهادی : 10 راه برای افزایش نرافیک وب سایت 

ویژگی های یک وب سایت خوب

  • سایت خوب و قوی باید اطلاعات تماس داشته باشه

یکی دیگر از عوامل مهم و تأثیرگذار در سایت، اطلاعات تماس است. شما باید در سایتتون صفحه‌ای خاص خودتون داشته باشین و اطلاعاتی مثل تلفن ثابت، آدرس ایمیل، فرم تماس، تلفن همراه و لینک شبکه‌های اجتماعی خاص خودتون رو قرار بدین تا همه بتوانند به سادگی به اطلاعاتتون دسترسی داشته باشند. چرا که یکی از اهداف تمامی کسب و کارها از طراحی سایت، اینه که ارتباطشون رو با مشتری‌هاشون زیادتر کنند.

هنگامی که خواستین آدرس ایمیل و اطلاعات تماستون رو در سایت بگذارین، اونها را به صورت عکس نگذاریند. چرا که اطلاعات باید قابلیت کلیک شدن، داشته باشن تا کاربرا بتونن با کلیک روی اونا، داخل صفحه مورد نظرشون بشن و کارشون رو انجام بدهند.

  • سایت خوب باید اطلاعات مرتبط و درستی رو در رابطه با کسب و کارتون در اختیار مخاطبان بگذاره

شما در وب سایت خود باید اطلاعات درستی رو راجع به کسب و کارتون بدین تا به این طریق کاربران رو از نوع کارتون آگاه کنین. مثلا اگر شغل شما، خدمات پذیرایی عروسیه، باید همه‌ی کارها رو با جزئیات در سایتتون بگذارین.

شما همچنین می‌تونین سایت رقبای خودتون رو هم بررسی کنین و ببینین اون‌ها برای بالا بردن سایت خودشون چه کارهایی انجام دادن. البته که این کار نیاز به تخصص و تجربه هایی دارد که بهتر است آن را به متخصص سئو بسپارید.

ویژگی هایی که یک وب سایت باید داشته باشد

 

 

 

حرف آخر

در اینجا ما 8 ویژگی یک سایت خوب را معرفی کردیم. موارد بسیار دیگری هم هست که میتواند به طراحی یک سایت خوب کمک کند اما ما در این مقاله مهمترین مواردی که میتواند رضایت کاربر را برای شما داشته باشد را بیان کردیم, اما جدا از همه موارد این را در نظر بگیرید که یک سایت خوب با ویژگی و امکانات بالا کمک فوق العاده ای به تجارتتان خواهد کرد به طوری که رشد تجارتتان را احساس خواهید کرد.!


نظرات