بیشتر بدانیم

6 دلیل اهمیت وب سایت برای کسب و کار ها

در دنیای کنونی، برای کسب‌وکارها و بخش‌های مختلف اقتصادی که به شکل سنتی تجارت می‌کنند، داشتن یک وب‌سایت برای معرفی کار خود یا ارائه خدمات و محصولات‌شان، امری طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است.

به بیان دیگر، مهم‌ترین دلیلی که نیاز است تا کسب‌وکارها توجه و اهمیت بسیار زیادی به طراحی سایت داشته باشند و به هیچ عنوان آن را دست کم نگیرند، این است که کسب‌وکارهایی که در فضای اینترنت وارد نشده‌ و نتوانستند برای خود جایگاه درستی را ایجاد کنند، مشتریان بسیار زیادی را از دست می‌دهند. این حجم از دست‌دادن مشتریان در طول زمان به شکل قابل توجه و غیرقابل باوری افزایش پیدا می‌کند.

اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کار ها

چرا داشتن وب سایت برای هر کسب و کاری اهمیت بالایی دارد؟

در ابتدای هر کاری، صاحبان کسب‌وکار مختلف تنها به روش سنتی تجارت و ارائه محصولات خود مشغول هستند و به هیچ عنوان نیاز به داشتن یک وب سایت را احساس نکرده و تلاشی نیز برای ارتقا کسب‌وکار خود ندارند.

البته نمی‌توان به این صاحبین کسب‌وکارها خرده گرفت، زیرا زمانی که شما در ابتدای کار خود هستید، دید کاملی نسبت به شرایط بازار و رقبا نداشته و ریسکی برای بهبود شرایط خود نمی‌کنید. اما لازم است تا به این نکته اشاره کرد که امروزه داشتن یک وب سایت برای هر کسب‌وکاری امری ضروری است و افرادی که به دنبال خرید یک محصول و دریافت خدمات هستند، در ابتدا به سراغ اینترنت رفته و در آن جستجو می‌کنند. به همین دلیل اگر کسب‌وکار شما در اینترنت فضایی را برای خود ایجاد نکرده باشد، بی ‌شک مشتریان زیادی را به همین واسطه از دست داده و محکوم به شکست خواهد بود.

دلایل اهمیت داشتن وب سایت برای کسب و کار ها

6 مزیت مهمی که نشان میدهد کسب و کار شما به وب سایت نیاز دارد

در مقاله ی مستقل در سایت  6 دلیل اهمیت وب برای کسب و کار ها بصورت کامل و جامع توضیح دادیم.

  • برند سازی
    با داشتن یک وب سایت خوب در بستر اینترنت و فضای مجازی میتوانید محصولات و خدمات خود را در معرض دید هزاران نفر قرار دهید و همین امر باعث میشود تا اسم برند شما بر سر زبان ها بیوفتد و باعث محبوبیت و معروفیت بالایی شود.

 

  • ارتباط با مشتریان
    با داشتن وب سایت مشتریان میتوانند نظرات و پیشنهادات خود را برای شما ارسال کنند و ارتباط بهتری با کسب و کار شما بگیرند، و همچنین با داشتن یک نرم افزار CRM میتوانید مشتریان خود را آنالیز و تحلیل بکنید تا بهتر بتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

 

  • نمایش محصولات و فروش بیشتر
    بر اساس آمار، کسب‌وکارهای کوچکی که وب‌سایت دارند، درآمدشان به‌طور متوسط 39درصد بالاتر از کسب‌وکارهایی است که وب‌سایت ندارند و آنلاین نیستند! شما میتوانید محصولات خود را به هزاران نفر نمایش دهید و طبیعتا هر چه محصولاتتان بیشتر در معرض دید قرار داشته باشد در نتیجه شانس فروش شما هم بیشتر خواهد بود.

مقاله پیشنهادی : 8 ویژگی که یک سایت خوب باید داشته باشد

  • بروز بودن و پیشی گرفتن از رقبا
    قطعا در هر تجارتی شما رقبای سر سختی هم خواهید داشت، اما چیزی که میتواند شمارا متمایز و بروز تر نگه دارد همین داشتن وبسایت است، با داشتن وبسایت از رقبا خود پیشی بگیرید.

 

  • صرفه جویی در هزینه ها
    اگر دقت کنید بیشتر تجارت ها نیاز به دفتر کار، هزینه تجهیزات، حقوق کارمندان و غیره دارد اما شما میتوانید با داشتن یک وب سایت خوب و حرفه ای از هزینه های اضافی جلوگیری کنید و فروش خود را انجام دهید.

 

  • ارائه خدمات در روز های تعطیل
    در صورتی که بیشتر مشاغل در روز های تعطیل کلیه ارتباطات با مشتری و فروششون قطع میشه شما با داشتن وب سایت میتوانید حتی در روز های تعطیل هم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

اهمیت داشتن وب سایت برای هر کسب و کاری

 

 

 

حرف آخر
رشد اینترنت سبب شده تا تجارت الکترونیک امروزه برای کسب‌وکارها اهمیت ویژه‎ای داه باشد و کسب‌وکارها رفته‌ رفته تمایل پیدا کنند تا از حالت فیزیکی دور شده و به سمت الکترونیکی شدن و حضور بر بستر اینترنت روی آورند.

اگر شما نیز کسب و کاری دارید که هنوز آن را بر روی بستر  اینترنت و به صورت آنلاین ارائه نکرده اید، می‌توانید همین حالا با ما تماس گرفته و در کم‌ترین زمان ممکن فعالیت خود را در اینترنت شروع کنید.


نظرات