بیشتر بدانیم

همه چیز در رابطه با همکاری در فروش

همکاری در فروش یا فروش واسطه‌ای روشی است که به تازگی برای درآمد زایی و کسب و کار اینترنتی مرسوم و پرطرفدار شده است. در این روش شما با یادگیری کسب درآمد از طریق همکاری در فروش می‌توانید بدون اینکه محصول و یا خدماتی داشته باشید، از فروش محصولات دیگران پورسانت خود را بگیرید. همکاری در فروش که نام انگلیسی آن  افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) است، علاوه بر اینکه برای افراد عادی یک راه کسب درآمد است، گاهی روشی مناسب برای افزایش فروش و درآمد یک مجموعه نیز می باشد. همکاری در فروش یک بازاریابی وابسته به حساب می آید که برای هر دو طرف یعنی تولید کننده محصول و بازاریاب سودآور است.

اگر قصد فعالیت در فضای اینترنت یا دیجیتال مارکتینگ را دارید و میخواهید کسب و کار خودتان را رشد بدهید کافیه با ما تماس بگیرید تا بهترین پیشنهادات را برای کسب و کار شما بدهیم. برای سفارش طراحی سایت و تماس با ما وارد صفحه طراحی سایت شوید.

معرفی سیستم همکاری در فروش

این سیستم به این صورت است که در آن افراد از بازاریابی محصولات شرکت‌ها برای کسب درآمد خود استفاده می کنند. این فعالیت در واقع آسان و بدون پیچیدگی خاصی می باشد. در این روش بازاریاب  طرفداران یک محصول را شناسایی می کند و برای آن ها تبلیغ محصول را آغاز می کند. با استفاده از این روش هم مصرف کنندگان محصول دلخواه خود را پیدا می کنند و هم درصدی از قیمت محصول را به عنوان پورسانت به بازاریاب می دهند.

همکاری در فروش

رابطه ی همکاران فروش و مصرف کنندگان

بازاریاب یا همکار فروش، یک شرکت و یا یک فرد است که محصول را از طریق یک فرآیند بازاریابی به خریداران بالقوه ارائه می دهد. به عبارت دیگر یک بازاریاب می تواند مصرف‌کنندگان را قانع کند که محصول موردنظر مفید و مورد نیاز می باشد و آنها را تحریک کند که کالای مورد نظر را بخرند. با این کار بازاریاب از طریق خرید محصول توسط مصرف کننده درآمدی به دست می آورد.

بازاریابان معمولا گروه ویژه ای از مصرف‌کنندگان را زیر نظر گرفته و با توجه به منافع‌ خود برای آن ها محصول را تبلیغ می کنند. این کار باعث جذب افرادی می شود که پتانسیل برای خرید دارند. این کار باعث افزایش درآمد آن ها می شود.

مقاله پیشنهادی : 10 دلیلی که چرا یک شرکت به وب سایت نیاز دارد !!

 

نحوه ی پرداخت سود بازاریاب ها

همکاری در فروش یک روش ساده کسب درآمد برای بازاریاب ها می باشد که دردسر خاصی برای بازاریاب ها ندارد. این سیستم یک روش مناسب و آسان برای فروش آنلاین است. اما شاید برایتان سؤال پیش بیاید که همکاران فروش، سهم خود را چگونه دریافت می‌کنند؟ جواب این پرسش این است که به چند روش می توان این سهم را حساب نمود :

  • پرداختن سود درازای فروش هر کالا

این شیوه یک ساختار استاندارد در سیستم همکاری در فروش می باشد.در این روش تولید کننده درصدی از قیمت کالای فروخته شده را (پس از اینکه مشتری پول آن را پرداخت کرد) به بازاریاب می دهد.

  • پرداخت دستمزد برای هدایت مشتریان به وب‌سایت فروشنده

در این روش بازاریاب باید مشتری را قانع سازد که از وب سایت فروشنده بازدید کند.همچنین مشتری را تشویق کند که اقداماتی را انجام دهد. این اقدامات شامل : ثبت‌نام، ایجاد اکانت کاربری در سایت، ثبت نظر و پیشنهاد و به طور کلی ثبت بازخورد از محصول، نصب اپلیکیشن کمپانی و عضویت در خبرنامه وب سایت فروشنده می باشد.

  • پرداخت دستمزد برای بازدید بیشتر از وب سایت فروشنده

در این روش بازاریاب برای مشتری انگیزه ایجاد می کند که محصول مورد نظر را خریداری کند. بنابراین مشتری از پلتفرم بازاریابی به سوی وب‌سایت فروشنده مسیر خود را تغییر می‌دهد. پس از اینکه بازاریاب مشتری را کنجکاو کرد که از وب سایت فروشنده دیدن کند، کمیسیون بازاریاب را از طریق محاسبه مقدار ترافیک افزایش‌ یافته پرداخت می کنند.

مزایای سیستم همکاری در فروش

مزایای سیستم همکاری در فروش

در این قسمت از مقاله به بیان چند مورد از دلایل جذب شدن افراد به انجام فعالیت همکاری در فروش می پردازیم :

به دست آوردن درآمد بدون صرف زمان زیاد

برخلاف شغل هایی که باید شما هر روزه در محل کار خود حضور پیدا کنید، در سیستم همکاری در فروش می‌توانید حتی زمانی که خواب هستید درآمد کسب کنید. برای این کار فقط باید ابتدا زمانی مناسب را به ایجاد یک پلتفرم بازاریابی اختصاص دهید. با این کار شما با خرید کردن مشتریان، تا مدتها درآمدزایی دارید، حتی زمانی که سایر فعالیت های روزانه خود را انجام می‌دهید.

نیاز به پاسخگویی به مشتری ندارید.

 فروشندگان و شرکت‌های تولیدی و خدماتی باید پاسخگوی مشتری باشند و در هنگام خرید و بعد از آن رضایت مشتری را به دست آورند. اما بازاریاب نیازی به ایجاد ارتباط با خریدار ندارد و فقط باعث ایجاد ارتباط بین مشتری با فروشنده می شود. همچنین هیچ‌گونه مسولیتی بعد از انجام فرآیند خرید ندارد.

امکان انجام کار در خانه

اگر شما از جمله افرادی هستید که امکان بیرون رفتن از خانه را ندارید، این یک شغل مناسب برای شما به حساب می آید. زیرا به راحتی با ایجاد کمپین و فروش یک محصول تولیدی حتی درمنزل خود، به درآمد می رسید.

صرفه جویی در هزینه‌ها

اکثر کسب‌وکارها یک سرمایه‌گذاری اولیه نیاز دارند. ولی در فرآیند سیستم همکاری در فروش معمولا به هیچ سرمایه اولیه نیازمند ندارید و شروع آن نسبتا ساده می باشد.

پاداش بر اساس عملکرد

در این روش شما بر اساس عملکرد خود و کاری که انجام می دهید حقوق می گیرید. در نتیجه با استفاده از بازبینی مهارت‌ها وتجدیدنظر در ساختار رویه‌های خود درآمدتان نیز بیشتر می شود.

نکاتی در رابطه با سیستم همکاری در فروش

نکاتی که باعث افزایش درآمد در سیستم همکاری در فروش می شود

  •  محصولاتی را تبلیغ کنید که بیشتر آن ها را میشناسید.

مهم‌ترین عامل موفقیت بازاریاب، به وجود آمدن اعتماد در مشتری می باشد. پس برای اعتماد سازی، بازاریاب باید محصولی را تبلیغ کند که از آن آگاهی دقیق دارد تا بتواند راهنمایی دقیق و درست به مشتری انجام دهد. همچنین بازاریاب نباید به صورت مسقیم خرید یک محصول را به مشتری توصیه کند،  بلکه بهتر است  مشتری را از مزایا و فواید محصول مطلع سازد تا مشتری خودش تصمیم بگیرد.

مقاله پیشنهادی : تبلیغات گوگل

  • چندین محصول را تبلیغ کنید.

 یک استراتژی مفید وموثر این است که بازاریاب محصولات متنوعی از چندین تولید‌کننده را تبلیغ نماید. در این صورت سود آوری او بیشتر می‌شود.

  • محصولات را نقد و بررسی و مقایسه نمایید.

یک بازاریاب موفق محصولاتی که در تبلیغ آن توانمند است را انتخاب می کند و از توانایی خود برای ایجاد رابطه نزدیک با مخاطبان‌ استفاده می کند. همچنین آن ها را متقاعد می کند که محصول مورد نظر را خریداری  کنند. مقایسه محصولات با یکدیگر تاثیر بسزایی درخرید محصولات توسط مشتریان دارد.

  • چند استراتژی را به طور همزمان به کار ببرید.

به جای آنکه فقط یک روش را برای جذب مشتری به کار بگیرید، استراتژی‌های متنوعی داشته باشید تا از طریق آن ها متوجه شویدکه مخاطبان شما به کدام روش بیشترین پاسخ را نشان می دهند.ق

حرف آخر

در آخر باید بگوییم که اگر قصد رشد کسب و کارتان را دارید و میخواهید در بستر اینترنت فعالیت داشته باشید وارد بخش طراحی سایت شوید و با ما در ارتباط باشید.


نظرات