بیشتر بدانیم

تفاوت بازاریابی با تبلیغات درچیست؟

اکثر افراد معمولا بازاریابی و تبلیغات را به یک معنا می دانند واز آن ها به یک منظور استفاده می کنند. اما با این که هر دو با اهمیت و مهم بوده و بر موفقیت کسب و کار تاثیر گذار هستند ولی مفاهیم مختلفی دارند. شناخت صحیح تفاوت بازاریابی با تبلیغات و درست به کار بردن هرکدام بر پیشرفت شما تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم با روشن سازی تعاریف و تفاوت بازاریابی با تبلیغات به شما در پیشرفت کسب و کار و تجارتتان کمک کنیم.

اگر قصد رشد کسب و کارتان را دارید و میخواهید در بستر اینترنت فعالیت داشته باشید وارد صفحه طراحی سایت شوید و در صورت سوال با ما تماس بگیرید تا بهترین پیشنهادات را به شما بدهیم.

نکات مهم درباره ی تفاوت بازاریابی با تبلیغات

تبلیغات یعنی یک شرکت برای رساندن پیام خود به مخاطبان هدف تلاش می کند. اما بازاریابی بسیار گسترده تر است. بازاریابی شامل تمام جنبه های تبلیغات است. همچنین تحقیقات مورد نیاز برای ارائه درست آن تبلیغات، قیمت گذاری رقابتی کالاها و خدمات، و نظارت بر اثربخشی همه تلاش های مرتبط از فعالیت های بازاریابی می باشد.

 بنابراین اگرچه بازاریابی و تبلیغات ارتباط نزدیکی دارند، اما مترادف وهم معنا نیستند.

 همچنین بازاریابی طیف وسیعی از فعالیت ها را ارائه می‌کند. این فعالیت ها برای ارائه یک محصول، خدمات یا رویداد به بازار طراحی شده اند. در مقابل، تبلیغات زیرمجموعه ای از بازاریابی می باشد که شامل قرار دادن فعالانه یک پیام خاص برای مخاطبان است.

برای مثال تبلیغات آگهی هایی هستند که وسط فیلم ها و ویدئوها پخش می شوند. اما بازاریاب آن تبلیغات را هماهنگ می کند. همچنین پیام مناسب برای استفاده، تخفیف دادن یا مخاطب را برای هدف تعیین می کند و نتایج را مورد ارزیابی قرار می دهد.

بنابراین سازمان‌ها منابع قابل توجهی را به بازاریابی و در نتیجه تبلیغات اختصاص می‌دهند.

به عنوان یک قانون کلی، کسب و کارها حدود 10 درصد از درآمد سالانه خود را به بازاریابی و تبلیغات اختصاص می دهند.

برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تر، پول زیادی صرف می شود که همه این پول‌ها بر ارائه پیام مناسب به مشتریان مورد نظر متمرکز است.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات چیست؟

بر اساس فرهنگ لغت آمریکایی نیو آکسفورد ، تبلیغات، فعالیتی برای توصیف یا جلب توجه یک محصول، خدمات یا رویداد در یک رسانه عمومی است که به منظور ارتقای فروش یا حضور می باشد.

به عبارت دیگر، تبلیغات شامل ایجاد و توزیع محتوایی است که برای گسترش آگاهی در مورد محصولات یا خدمات خاص می باشد.

انواع مختلف تبلیغات

 همه ما امروزه با بسیاری از رایج ترین انواع تبلیغات دیجیتال آشنایی داریم. اما تبلیغات ممکن است اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله:

  • تبلیغات چاپی
  • تبلیغات نمایشی اینترنتی
  • جستجو و تبلیغات رسانه های اجتماعی
  • تبلیغات رادیویی و پادکست
  • بیلبوردها و تبلیغات در فضای باز
  • تبلیغات خرده فروشی
  • محل قرارگیری محصولات
  • پست های مستقیم

بازاریابی چیست؟

بازاریابی چیست؟

بازاریابی شامل فروش محصولات یا خدمات به وسیله ی تحقیقات بازار و تبلیغات است. بازاریابی شامل تمام جنبه های تبلیغات می باشد. اما همچنین شامل تحقیقات مورد نیاز برای ارائه درست آن تبلیغات، قیمت گذاری رقابتی آن کالاها و خدمات و نظارت بر اثربخشی همه تلاش های مرتبط است.

بازاریابی دیجیتال و درونگرا

بازاریابی درونگرا سعی می کند به طور طبیعی افراد را از طریق محتوا به سمت کسب و کار شما جذب کند. اما  زندگی آنها را با درج پیام های مختلف مختل نمی کند. و بر خلاف روش های تبلیغات سنتی عمل می کند.

در شیوه‌ ی تبلیغات سنتی تبلیغات را در برنامه‌های تلویزیونی، روی بیلبوردهای کنار بزرگراه، و مجلات و روزنامه‌ها قرار می‌دهند.

هدف بازاریابی درون‌گرا این است که وقتی مصرف کنندگان و مشتریان آماده هستند و به دنبال اطلاعات آنلاین(دیجیتال مارکتینگ) می باشند،به آنها دسترسی پیدا کنند. 

حقیقت این است که سال هاست روش خرید مردم تغییر کرده است.

امروزه ما اکثر تصمیمات برای خرید کردن را قبل از صحبت با یک فروشنده یا ورود به فروشگاه می گیریم . ما از وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی برای تحقیق در مورد خرید خود کمک می گیریم.

بنا براین ما دیگر توجه زیادی به بیلبوردهایی که هنگام رانندگی از کنار آنها می گذریم یا تبلیغاتی که بین برنامه های مورد علاقه ما پخش می شود نداریم.

علاوه بر این، مردم به طور فزاینده ای از چنین تبلیغات "خروجی" رنجیده خاطر می گردند .

علاوه بر این سال هاست گوگل به یک راه اصلی برای یادگیری و تحقیق افراد تبدیل شده است.

تولید و انتشار محتوا، استفاده از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای یافتن وب سایت خود، ارسال ایمیل های بازاریابی و انتشار در شبکه های اجتماعی از  تاکتیک های ثابت شده بازاریابی درونگرا هستند که نیاز به تبلیغات پولی ندارند.

تفاوت تبلیغات و بازاریابی چیست؟

 آیا تبلیغات می تواند درونگرا باشد؟

در نگاه اول، ممکن است تصور کنید که تبلیغات با بازاریابی درونگرا ناسازگار است.

اما با پیشرفت‌های جدید داده‌ها و فناوری، این امکان فراهم شده که روش‌های سنتی تبلیغات برون‌گرا را مطابق با اصول درونگرا اجرا کنیم.

به عنوان مثال، بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی (مانند فیس بوک و لینکدین)، به ما اجازه می دهند تبلیغات را به صورت هدفمند به مخاطبان نشان دهیم.

تبلیغات و بازاریابی در آینده

در یک چشم انداز برای آینده انتظار می رود که بازاریابی به تغییر و تکامل ادامه دهد. همچنین با گسترش بازاریابی، روش تبلیغات شرکت ها نیز تغییر خواهد کرد. بنابراین تبلیغات را باید به عنوان زیرمجموعه ای از بازاریابی در نظر بگیرید که شامل قرار دادن پیام ها در مقابل مخاطبان است. خواه یک تبلیغ سنتی یا یک تبلیغ لینکدین بسیار هدفمند باشد.

اگر به دنبال طراحی سایت هستید میتوانید با ما تماس بگیرید تا متناسب با کسب و کار شما بهترین پیشنهادات را به شما بدهیم.

 

نظرات