بیشتر بدانیم

تکنیک های سئو کلاه سیاه

مقدمه

رتبه بندی موتورهای جستجو اهمیت دارد ، این رتبه بندی باعث موفقیت وب سایت می شود یا شکست ، و اینها هستند که SEO را به یک کار چالش برانگیز تبدیل می کنند. با این حال ، در زمان هایی که رقابت سخت است ، و شما همیشه فردی را با محتوای بهتر ارائه می دهید ، تکنیک های سئو کلاه سیاه (SEO Black Hat) بسیار وسوسه انگیز است که از آنها به عنوان میانبر استفاده کنید. در این پست ، ما در مورد اینکه سئو کلاه سیاه یا (SEO Black Hat) چیست و افراد چگونه آن را در سایت های خود پیاده سازی می کنند بصورت تخصصی بحث خواهیم کرد.

اگر قصد طراحی سایت را دارید و به دنبال یک شرکت معتبر در این زمینه هستید وارد لینک طراحی سایت شوید تا با تعرفه های طراحی سایت و شرکت ویلاآرت بیشتر اشنا شوید.

سئو کلاه سیاه چیست؟

در صنعت بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)،  تکنیک های سئو کلاه سیاه عملی است که بر خلاف دستورالعمل ها است. این تکنیک ها ماهیتی غیراخلاقی دارند و مشکل بازدیدکنندگان را حل نمی کنند. در عوض ، آنها سعی می کنند موتورهای جستجو را فریب دهند تا یک سایت را در رتبه بالاتری قرار دهند. در نتیجه ، سایت هایی که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند در نهایت توسط موتورهای جستجو جریمه می شوند تا نتایج جستجو را با کیفیت بالا نگه دارند.

برای آشنایی بیشتر با سئو میتوانید مقاله سئو خارجی را حتما مطالعه کنید!!

تکنیک های کلاه سیاه

تکنیک های سئو کلاه سیاه

  • تکنیک سئو کلاه سیاه (Keyword Stuffing)

همانطور که از نام آن می توانید حدس بزنید ، این تکنیک سئو کلاه سیاه در مورد پر کردن محتوای صفحه وب با کلمات کلیدی غیر ضروری و بی ربط برای به دست آوردن مزیت در SERPs است. این محتوا کاملاً غیرطبیعی به نظر می رسد و به منظور حل مشکلات بازدیدکنندگان به رتبه بندی وب سایت کمک می کند.

افزودن کلمات با معنی مشابه ، تکرار بی دلیل کلمات و افزودن بلوک های متن به صفحه که هیچ ارتباطی با محتوا ندارد ، همه می توانند به عنوان کلمات کلیدی Stuffing در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال:

ما یک شرکت طراحی سایت قم هستیم که شما میتوانید طراحی سایت قم خودتان را به متخصصان طراحی سایت قم ما بسپارید پس اگر به دنبال طراحی سایت قم هستید طراحی سایت قم خودتان را به ما بسپارید.

همانطور که مشاهده کردید کلمه طراحی سایت قم 4 بار در یک خط تکرار شده است که این باعث فریب خوردن موتور جستجو میشود. به راحتی می توان فهمید که گوگل و تقریباً همه موتورهای جستجوی مدرن دارای الگوریتم هایی برای تشخیص کلمات کلیدی و کاهش یا حذف این صفحات هستند.

مقاله پیشنهادی: CRM چیست؟

  • تکنیک سئو کلاه سیاه Cloaking of content

پنهان کردن زمانی است که یک وب سایت هنگام بازدید از صفحه چیزی را به خزنده موتور جستجو نشان می دهد و محتوای کاملاً متفاوتی را به بازدیدکننده نشان می دهد. این کار در سئو کلاه سیاه برای رتبه بندی محتوا برای بسیاری از کلمات کلیدی مختلف انجام می شود. از Cloaking برای جلوگیری از شناسایی هرزنامه ها توسط خزنده های موتور جستجو استفاده می شود.

یک وب سایت ممکن است نسخه های مختلف صفحه ای برای کشورهای مختلف داشته باشد یا نسخه متفاوتی از صفحه برای نمایش به بازدیدکنندگان تلفن همراه داشته باشد. این هر دو استدلال معتبری هستند. با این حال ، نمایش محتوای کاملاً متفاوت به کاربر برای موتورهای جستجو غیرقابل قبول است.

Google دارای یک ابزار داخلی به نام "Fetch as Google" در ابزار سئو گوگل است ، که به شما امکان می دهد ظاهر صفحه خود را در ربات خزنده google ببینید.

  • تکنیک سئو کلاه سیاه Redirection to a different page (هدایت به صفحه ای دیگر)

تغییر مسیرها بخش مهمی از وب هستند. هنگامی که یک وب سایت دامنه یا زیر دامنه خود را تغییر می دهد ، مدیر وب سایت می تواند از 301 تغییر مسیر استفاده کند تا مطمئن شود که رتبه بندی SEO صفحه یا سایت در هنگام انتقال از بین نمی رود. سئو کلاه سیاه از تغییر مسیرها به شیوه ای متفاوت استفاده می کند. یک متخصص سئو کلاه سیاه می تواند یک صفحه معتبر با تعداد زیادی بک لینک را به یک صفحه کاملاً بی ربط و اسپم هدایت کند. این کار با نشان دادن صفحه اصلی به ربات های Google و هدایت بازدیدکنندگان سایت به صفحه هرزنامه انجام می شود.

مقاله پیشنهادی: سئو داخلی چیست؟

خرید بک لینک در سئو کلاه سیاه

  • خرید و فروش بکلینک های باکیفیت

از دیگر تکنیک های سئو کلاه سیاه است؛ که گوگل به وضوح می گوید ارائه بک لینک به منظور بهبود رتبه بندی جستجو در ازای پول یا هرگونه مزیت دیگر ممنوع است. با این حال ، بسیاری از سئوکاران کلاه سیاه به منظور بهبود قدرت دامنه و صفحه ، بک لینک می خرند یا می فروشند. پیوندهای سایتهای معتبر بسیار ارزشمند هستند زیرا می توانند رتبه سئو را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند. بدست آوردن این پیوندها برای یک سایت جدید دشوار است. با این حال ، به همین دلیل است که بسیاری از مشاغل جدید برای بک لینک به مردم پول می دهند.

در مورد محتوای حمایت شده یا هر نوع محتوای پولی دیگر ، باید از برچسب استفاده کنید تا مطمئن شوید آب پیوند شما به سایت پیوند دهنده منتقل نشده است. اگر پیوندهایی به سایت خود پرداخت کرده اید و نمی توانید آنها را حذف کنید ، می توانید از ابزار Disavow Links در Google Webmaster استفاده کنید تا مطمئن شوید که Google هنگام تعیین موقعیت سایت شما در نتایج جستجو از آنها استفاده نمی کند.

مقاله پیشنهادی: سئو تکنیکال چیست؟

  • ارسال هرزنامه در نظرات وبلاگ سئو کلاه سیاه

نظرات یک ابزار مفید در وبلاگ ها برای بحث در مورد مقاله ارسال شده یا ارائه نظرات شما هستند. سئوکاران کلاه سیاه از نظرات وبلاگ برای اسپم بک لینک به سایت خود استفاده می کنند. در گذشته ، هنگامی که بسیاری از وبلاگ های معتبر پیوندهای نظر را به عنوان پیوندی علامت گذاری نمی کردند ، این یک مشکل بزرگ بود. با این حال ، این روزها تکنیک نظر وبلاگ کاهش یافته است زیرا اکثر سایتها این پیوندها را بدون پیوند علامت گذاری می کنند و خود گوگل پیوندهای نظرات وبلاگ را برای رتبه صفحه تخفیف می دهد.

البته، با توجه به اینکه می توان این کار را به صورت خودکار انجام داد، همچنان نظرات اسپم زیادی را در سایت خود مشاهده خواهید کرد. در صورتی که سایت شما در وردپرس ساخته شده باشد ، می توانید از افزونه های محافظت از هرزنامه مانند Akismet استفاده کنید. در صورتی که چارچوب وب شما از هیچ افزونه ای برای تشخیص هرزنامه پشتیبانی نمی کند ، می توانید یک captcha اضافه کنید تا از ارسال نظرات اسپم در پست های شما جلوگیری شود.

ایجاد شبکه های وبلاک خصوصی در سئو کلاه سیاه

  • ایجاد یا استفاده از شبکه های وبلاگ خصوصی(PBN)

هنگامی که شخصی چند وبلاگ ایجاد می کند فقط به منظور ایجاد پیوند برای سایت اصلی خود ، ما آن را شبکه وبلاگ خصوصی می نامیم. وبلاگ کوچکتر به یکدیگر پیوند نمی دهد. در عوض ، آنها فقط به سایت اصلی پیوند می دهند. محتوای این وبلاگ ها معمولاً در مورد یک موضوع است. در حال حاضر ، به منظور دریافت لینک بیشتر ، SEO های کلاه سیاه معمولاً دامنه های منقضی شده با Domain Authority و Page Authority بالا را خریداری می کنند و از آنجا که این موارد در بسیاری از موارد ارزان هستند ، PBN ها استفاده گسترده تری می کنند.

با گذشت زمان ، گوگل و دیگر موتورهای جستجو در درک و تشخیص شبکه های وبلاگ خصوصی هوشمندتر شده اند. با این حال ، هنگامی که یک PBN گرفتار می شود ، گوگل مجازات عظیمی را برای سایت اعمال می کند و در صورت گرفتن سایت می تواند تأثیر مخربی بر رتبه بندی سایت داشته باشد.

مقاله پیشنهادی: بک لینک چیست؟

  • از لینک مزرعه برای دریافت بک لینک بیشتر استفاده کنید

به مزارع پیوندی به عنوان PBN بدون جنبه خصوصی فکر کنید. Link Farms وب سایت هایی هستند که فقط برای فروش بک لینک ساخته شده اند. اکثر موتورهای جستجو تعداد بک لینک ها را عامل رتبه بندی در نتایج جستجو می دانند. بنابراین ، مزرعه های پیوند نوعی پیوندهای پولی هستند. برای مقابله با فریم لینک ، گوگل و اکثر موتورهای جستجوی مدرن ، کیفیت پیوند را عامل مهمتری در رتبه بندی این روزها نسبت به تعداد پیوندها می دانند.

بیشتر فروشندگان پیوند ارزان در سایت هایی مانند Fiverr از Link Farms استفاده می کنند ، جایی که آنها فقط پیوندی به سایت شما با کلمه کلیدی مورد نظر به عنوان لنگر ایجاد می کنند بدون در نظر گرفتن کیفیت مطالب در سایت پرورش پیوند.

  • محتوای بی کیفیت به شدت برای SEO ایجاد شده است

همانطور که هرکسی می تواند حدس بزند ، موتورهای جستجو از الگوریتمی استفاده می کنند تا تصمیم بگیرند چه رتبه ای بالاتر است و چه چیزی نه. برای به دست آوردن حداکثر مزیت در یک صفحه ، SEO های کلاه سیاه اغلب محتوای بی کیفیتی را ایجاد می کنند که دقیقاً برنامه ریزی شده و برای نمایش در نتایج جستجو نوشته شده است.

مطالب مورد بحث ممکن است از یک سایت دیگر کپی شده و ریخته شود ، از لحاظ گرامری واقعا ضعیف باشد یا از کلمات کلیدی نامرئی پر شود. کلمات کلیدی نامرئی با تنظیم رنگ متن به عنوان رنگ پس زمینه به صفحه ای اضافه می شوند.

یکی دیگر از روشهای متداول تقلب با محتوای ضعیف ، رتبه بندی صفحه با یک محتوا است و هنگامی که صفحه برای کلمه کلیدی مورد نظر شروع به رتبه بندی می کند ، محتوای صفحه را با محتوای دیگر تغییر می دهیم. موتورهای جستجو برای تشخیص محتوای بی کیفیت هوشمندتر شده اند و سایتی که از آنها استفاده می کند می تواند در SERP ها به شدت مجازات شود.

  • استفاده از چرخش محتوا در سایت با سئو کلاه سیاه

چرخش محتوا عبارت است از ایجاد مقاله های جدید با بازنویسی دستی یا خودکار مقاله ای که فقط به اندازه کافی متفاوت است و به عنوان محتوای تکراری واجد شرایط نیست. به عنوان مثال ، مقاله Spinners از مترادف ، تغییر زمان یا صداها و غیره برای ایجاد محتوای "جدید" برای سایت استفاده می کند.

همانطور که می توانید حدس بزنید ، محتوایی از این قبیل فقط برای ایجاد محتوا برای موتورهای جستجو بدون هیچ زحمتی ساخته شده است. در بسیاری از موارد ، محتوای چرخشی برای خوانندگان منطقی نیست و خواندن آن کاملاً غیر طبیعی است ، البته ناگفته نماند که ارزش چندانی ندارد.

  • عناوینی فقط با هدف کلیک گرفتن

من مطمئن هستم که شما با این یکی آشنا هستید. اینها مقالاتی در وب با سرفصل هایی هستند که کاملاً برای ایجاد کلیک روی افراد طراحی شده است. عناوین این مقالات سعی دارند شوک ، غافلگیری یا ایجاد رمز و راز کنند. در مورد clickbait ، محتوای مقاله دارای محتوای وعده داده شده در عنوان نیست ، اما مدیر وب سایت در واقع اهمیتی نمی دهد. قصد آنها این است که CTR را بهبود بخشیده و فقط از صفحه بازدید کنند.

مقالاتی با عنوان "تکان دهنده !! شما باید این را ببینید… ”یا“ شما باور نمی کنید ”و غیره ، معمولاً تقلب کلیک هستند.

در نهایت اگر میخواهید با سیستم یکپارچه ویلاانجین بیشتر آشنا شوید و بدنبال طراحی سایت حرفه ای هستید بهتر است تا بیشتر با ما آشنا شوید!

حرف اخر

با افزایش تعداد تکنیک های سئو کلاه سیاه ، گوگل ، بینگ و سایر موتورهای جستجو در حال تلاش برای از بین بردن آنها در وب هستند. اگرچه ممکن است تکنیک های کلاه سیاه در کوتاه مدت رتبه بهتری را ارائه دهد ، اما هرگز توصیه نمی شود زیرا در نهایت سایت به دلیل اقدامات خود گرفتار و مجازات می شود.


نظرات