بیشتر بدانیم

همه چیز درمورد هاست و دامنه و تفاوت آنها

هاست و دامنه چیست؟تفاوت آن ها چه می باشد؟ این ها سوالاتی هستند که ممکن است ذهن کاربران را درگیر کند. بنابراین در این مقاله قصد داریم ابتدابا تعریف هاست و دامنه و سپس با بیان تفاوت بین آن ها به سوالات شما پاسخ دهیم.

 هاست چیست؟

زمانی که قصد راه اندازی سایتی را دارید، ضروری ترین موردی که باید به آن اهمیت دهید، خرید هاست پرقدرت و حرفه ای است. میزبان های(هاست) رایگان معمولا امنیت بالایی ندارند. بنابراین استفاده از آن ها چندان مناسب نیست. شما برای اینکه اطلاعات و فایل های مربوط به سایت خود را در فضایی نگه دارید، باید فضای ذخیره سازی داشته باشید که به آن "هاست" گفته می شود. میزبان ها با توجه به کارایی خود در انواع مختلفی موجود می باشند. شما با شناخت انواع آن ها و با یک انتخاب درست می توانید ارزان ترین، حرفه ای ترین، پرسرعت ترین آن ها را برای سایت خود خریداری کنید. Host یا همان میزبان برای اینکه بتواند بهترین خدمات را به شما ارائه دهد، به یک اینترنت دائمی و پرسرعت نیاز دارد. هاست ها معمولا روی سرورها (server) قرار می گیرند. سرور ها، سیستم های بسیار بزرگی می باشند  که شامل بخش های کوچک تری به نام هاست هستند.

انواع هاست (Host)

هاست ها در دو نوع هاست ویندوز و هاست لینوکس موجود می باشند. شما می توانید نمونه های دانلود، فروشگاهی، وردپرس، اشتراکی، مجازی، اختصاصی را  در این دو مدل انتخاب کنید.

دامنه چیست و چه تفاوتی با هاست دارد؟

دامنه چیست؟

 به آدرس سایت شما دامنه یا دامین گفته می شود. شما از طریق دامنه سایت خودتان را به کاربر معرفی می کنید. انتخاب آدرس سایت یا همان دامین، نقش مهمی در ایجاد یک سایت حرفه ای برعهده دارد. یکی از مهم ترین مواردی که باعث می شود شما خودتان را بهتر به کاربران معرفی کنید نوع دامینی است که در آدرس سایت به کار می برید.

دامنه از سه قسمت اصلی تشکیل می شود. برای مثال به آدرس www.willart.com توجه کنید . قسمت دوم آن ، willaarts نامی است که برای سایت انتخاب کردیم.  کاربران می توانند با استفاده از آن سایت را بشناسند. به آخرین قسمت آن یعنی ir که ارزش بسیار زیادی دارد، پسوند گفته می شود.پسوند براساس کاربردی که دارد انواع مختلفی دارد.

انواع پسوند دامنه

  • عمومی:پسوند های عمومی معمولا برای همه ی سایت ها در زمینه های مختلف شغلی به کار می رود .
  • بین المللی:پسوند های ملی مانند ir نشان دهنده ملیت هستند.
  • اختصاصی: این نوع پسوند برای سایت هایی که در زمینه های کاری خاص فعالیت می کنند کاربرد دارند.

تفاوت هاست و دامنه

تفاوت هاست و دامنه

 تفاوت اصلی هاست و دامنه را باید در کاربرد و ساختار آن ها جستجو کرد.

وقتی شما یک وب سایت بر روی سیستم خود ایجاد کردید ، اگر این اقدام فقط توسط خود شما استفاده شود کارایی و ارزش خاصی ندارد. در حقیقت این کار  شما را به هدف واقعی یک وب سایت نمی رساند. زیرا در دسترس بسیاری از افراد قرار نمی گیرد . برای مثال   شما می توانید یک دامنه را برای خود ایجاد کنید؛ اما این به این معنا نیست که یک وب سایت اینترنتی قابل مشاهده برای اکثر افراد ایجاد کرده اید. هاست یا به عبارتی دیگر میزبان، فضایی در اینترنت است که کاربران با استفاده از آن متن ها، عکس ها، فیلم ها و دیگر اطلاعات و داده های خود را بر روی آن بارگذاری می کنند. دامنه دارای یک سری نشانه های اینترنتی است که مرورگرها را راهنمایی می کند برای پیدا کردن اطلاعات کجا را جستجو کنند. در واقع هاست و دامنه می توانندکاملا از هم مستقل و جدا باشند و یا به طور کامل در هم ادغام شوند.

 

طراحی و توسعه وب سایت | ویلاآرت

 

حرف آخر

اکنون که منظور از هاست و دامنه را متوجه شدید و به تفاوت بین آن ها پی بردید، در اولین قدم بهتراست دامنه  ای مناسب برای وب سایت خود انتخاب کنید. همچنین  به‌ دقت درمورد شرکت‌های هاستینگ تحقیق و جستجو کرده ودامنه خود را در شرکتی ثبت کنید که دارای تاریخچه و اعتبار مناسبی باشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که عملکرد شرکت در زمینه خدمات دامین و هاست قوی باشد. پس از طراحی سایت، می توانید هاست متناسب با آن را بخرید و یک وب سایت مناسب و محبوب داشته باشید.


نظرات