بیشتر بدانیم

8 گام برای ایجاد کمپین رسانه های اجتماعی

ین مطلبی که در این مقاله برای شما به اشتراک گذاشته می شود برای اولین بار در سال 2014 منتشر شد و در حال حاضر به روز شده ی این مطلب را با شما به اشتراک میگذاریم. اکنون جزئیات کمپین رسانه های اجتماعی را برای شما بیان می کنیم. در اینجا یک رویکرد گام به گام برای راهنمایی شما در برنامه ریزی ، ایجاد و اجرای کمپین رسانه های اجتماعی وجود دارد.

اگر در مورد شبکه های اجتماعی میخواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید مقاله شبکه های اجتماعی چیست را مطالعه کنید.

8 گام برای ایجاد کمپین رسانه های اجتماعی

  • هدف کمپین را درک کنید

اولین قدم این است که با تیم خود در خصوص جزئیات کمپین برنامه ریزی کنید. آیا رویدادی را تبلیغ می کنید؟ آیا کتاب الکترونیکی جدیدی ارائه می دهید یا بارگیری می کنید؟ شاید شما بخواهید درباره ی یک کمپین کمک اجتماعی فعالیت کنید. کمپین هر چه باشد ، هدف نهایی را باید درک کنید. می خواهید کاربر یا دنبال کننده با دیدن پست شما چه کاری انجام دهد؟ آیا هدف به طور واضح بیان شده است؟ آیا سرگرم کننده ، دوست داشتنی و شایسته اشتراک گذاری است ؟ چگونه کارایی کمپین را اندازه گیری می کنید؟

ابتدا این جزئیات مهم را بنویسید تا تصور روشنی از هدفی که دارید به دست آورید.

ایجاد کمپین های رسانه های اجتماعی

  • چگونه کمپین را در هر کانال و پیج تبلیغ کنید

اکنون باید تصمیم بگیرید که برای هر پیج و کانال رسانه های اجتماعی، چه نوع محتوایی نیاز دارید. ممکن است بخواهید یک فیلم کوتاه برای فیس بوک و اینستاگرام ایجاد کنید . یک رویداد در فیس بوک به یک تصویر بنر خاص نیاز دارد. همچنین ممکن است بخواهید برای Twitter و Pinterest تصاویر ایجاد کنید. درک هدف برای هر کانال نکته ی مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. واقعا می خواهید کاربران پست های شما را ببینند و با آنها ارتباط برقرار کنند ، تبلیغات در رسانه های اجتماعی نکته ی اگر بسیار مهمی است. اگر هنوز از ابزارهای تبلیغاتی بومی هر کانال رسانه های اجتماعی استفاده نکرده اید ،ابتدا فقط از یک کانال شروع کنید و آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای مخاطبان و محتوای شما مناسب است.

مقاله پیشنهادی: سئو چیست؟

  • تقویم محتوایی برای هفته یا ماه ایجاد کنید

مرحله ی بعد در فرآیند برنامه ر یزی در واقع ترسیم برنامه شما در تقویم می باشد . اینکه بدانید در کدام روزهای هفته و در چه زمانهایی باید محتوایی را در کانال های اجتماعی خود ارسال کنید؟ از چه نوع پیام رسانی خالقانه برای ایجاد تعامل استفاده
کنید؟ شما می توانید یک طرح کلی از هر روز هفته یا هر ماه برای تبلیغ را در قالب تقویم تنظیم کنید ، مثال تنظیم کنید که هر روز 1-2 پست ویژه برای کمپین تبلیغ در کانال های مختلف ایجاد می کنم.

کمپین های شبکه های اجتماعی

  • محتوای بصری و تصویری ایجاد کنید

دراین مرحله باید اجزای بصری ایجاد کنید. برای ایجاد تصاویر سرگرم کننده و جذاب نیازی به یک طراح گرافیک ندار ید .ما دراین مرحله به شما برای نحوه پیدا کردن تصاویر رایگان یا ارزان ، به عالوه نکاتی برای ایجاد تصاویر ، کمک می کنیم . برنامه ی مورد عالقه ی من برای ایجاد تصاویر آسان همراه با متن برنامه ی Canva است . ابزار خوب دیگر، نرم افزارWizard Design است . این یک نرم افزار طراحی گرافیکی جدید می باشد که به شما امکان می دهد در چند ثانی ه یک تصویر شخصی ایجاد کنید. این نرم افزار بیش از 1 میلیون تصویر با کیفیت باال و هزاران الگو دارد. به عنوان یک امتیاز ، Wizard Design با Buffer ، Marketo ، Hubspot و Intercom ادغام می شود.

مقاله پیشنهادی: دیجیتال مارکتینگ جیست؟

  • زمان بندی پست ها

حاال وقت برنامه ریزی برای زمانبندی پست ها می باشد.اکنون برنامه ا ی دارید، تقویم دارید و مطالب فوق العاده ای دارید! پس شما اکنون می توانید همه اینها را در ابزار برنامه ری زی رسانه های اجتماعی مورد عالقه خود قرار دهید. Hootsuite و برنامه ریز رسانه های اجتماعی HubSpot این کار را برای شما انجام می دهند.

  • نظارت و پاسخ دهی

برای یک پست موفق باید عالوه برتنظیم آن حضور پیگی رانه در نمایه ها ی خود داشته باشید. با استفاده از ابزارهای مدیریتی ، می توانید هشدارها را درموبایل خود تنظ یم کنید. به این ترتیب ، اگر کس ی در مورد پست فیس بوک شما اظهار نظر کرد یا در توییتر کامنت گذاشت ، می توانید به سرعت پاسخ دهید.

مقاله پیشنهادی: CRM چیست؟

اجرای کمپین های شبکه های اجتماعی

  • درصورت لزوم رویداد یا تبلیغات را پیگیری کنید

اگر کمپین شما حول محور یک رویداد ، یا راه اندازی یک محصول جد ید می باشد ممکن است پیگیری عکس ها یا به روزرسانی ضروری باشد. اگر هدیه داده اید یا مسابقه ای برگزار کردید ، عکس های برنده یا آمار مربوط به تعداد افراد شرکت کننده را ارسال کنید. برای یک رویداد ، می توانید عکسهای رویداد را با یک جمع بندی مجدد به اشتراک بگذارید.

  • تجزیه و تحلیل و تنظیم کنید

گاهی باید حتما تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید تا ببینی د چه کاری نتی جه ی مثبت داشته و چه کاری نتیجه ی مثبت نداشته واقعا خوب عمل کرده باشند و پست های بعدازظهر شما کامال خراب شده باشد. یا یک است. شاید همه پست های اول صبح شما نوع محتوا یا پیام های بصری و تصویری نسبت به نوع دیگری جذابیت بیشتری داشته است. سپس ، از این دانش برای تنظیم تاکتیک های خود برای کمپین بعدی استفاده کنید. در نهایت باید بدانید هر کمپین رسانه های اجتماعی تمام این مراحل را نخواهد داشت ، اما یک پایه خوب محسوب می شود. فعالیت رسانه های اجتماعی شما باید کامال با برنامه کلی بازاریابی ورود ی شما ادغام شوند.


نظرات