بیشتر بدانیم

نرخ تبدیل (CRO) چیست؟

نرخ تبدیل (CRO) چیست؟

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) فرایند سیستماتیک افزایش درصد بازدیدکنندگان وب سایت می باشد. که این بازدید کنندگان اقدام مورد نظر از جمله پر کردن فرم ، مشتری شدن یا غیره را انجام می دهند. فرآیند نرخ تبدیل CRO شامل درک نحوه حرکت کاربران در سایت شماست.

مقاله پیشنهادی: طراحی سایت در قم

تبدیل چیست؟

تبدیل یک اصطلاح عمومی است برای بازدیدکننده ای که هدف سایت را تکمیل می کند. اهداف مختلفی برای یک سایت وجود دارد. مثلا اگر از وب سایت خود برای فروش محصولات استفاده می کنید ، هدف اصلی (که به آن تبدیل کلان می گویند) این است که کاربر از سایت خرید کند. تبدیل های کوچکتری نیز وجود دارد که می تواند قبل از تکمیل تبدیل کلان توسط کاربر انجام شود. مثلا ثبت نام برای دریافت ایمیل. به اینها تبدیل خرد می گفته می شود.

نرخ تبدیل چیست؟

 تعداد دفعاتی که کاربر یک هدف را تقسیم بر ترافیک سایت شما می کند، نرخ تبدیل نام گذاری کرده اند. اگر کاربر می تواند در هر بازدید (مانند خرید محصول) تبدیل انجام دهد ، تعداد تبدیل ها را باید بر تعداد جلسات (تعداد دفعات منحصر به فرد که کاربر به سایت شما آمده است) تقسیم کنید. اگر اشتراک می فروشید ، تعداد تبدیل ها را بر تعداد کاربران تقسیم کنید.

بهینه سازی نرخ تبدیل چه زمانی اتفاق می افتد؟

بهینه سازی نرخ تبدیل پس از ورود بازدیدکنندگان به سایت شما اتفاق می افتد. این با بهینه سازی نرخ تبدیل برای SEO یا تبلیغات پولی تفاوت دارد.زیرا بر روی افرادی متمرکز است که از نتایج جستجوی ارگانیک به سایت شما می آیند. اینکه چند کلیک دریافت می کنید و کدام کلمات کلیدی باعث ایجاد ترافیک می شوند.

مقاله پیشنهادی: سئو چیست؟

نرخ تبدیل چیست

کلید بهینه سازی موفق نرخ تبدیل

برای بهینه سازی نرخ تبدیل ، باید بدانید کجا ، چه چیزی را بهینه کنید و برای چه کسانی بهینه سازی نرخ تبدیل انجام دهید. این اطلاعات، نکات اصلی استراتژی های موفق نرخ تبدیل یا CRO هستند.

قبل از خواندن این مقاله اگر به مبحث دیجیتال مارکتینگ علاقه مند هستید میتوانید مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست را در وبسایت ویلاآرت بخوانید.

روش تحلیلی نرخ تبدیل

این روش ، که به عنوان تجزیه و تحلیل داده های کمی نیز شناخته شده است ، اعداد سختی را در مورد نحوه رفتار افراد در سایت شما به شما نشان می دهد. با یک پلتفرم تجزیه و تحلیل وب مانند Google Analytics می توانید کارخود را آغازکنید. در مرحله بعد ، ردیابی برای تبدیل های خود را اضافه کنید.

استفاده از نرخ تبدیل یا CRO مبتنی بر تجزیه و تحلیل می تواند به سوالات مهمی پاسخ دهد ازجمله در مورد نحوه تعامل کاربران با سایت شما. تجزیه و تحلیل کمی اطلاعاتی به شما نشان می دهد از قبیل:

  • جایی که افراد به سایت شما واردمی شوند ، یعنی ابتدا در کدام صفحه وب قرار می گیرند.
  • آنها با چه ویژگی هایی در ارتباط هستند ، یعنی در کدام صفحه یا در سایت شما زمان خود را سپری می کنند.
  • کدام کانال و ارجاع دهنده آنها را به اینجا کشانده است. یعنی جایی که پیوند سایت شما را پیدا کرده و روی آن کلیک کرده اند.
  • از چه دستگاه ها و مرورگرهایی استفاده می کنند.
  • مشتریان شما چه کسانی هستند (سن ، جمعیت و علاقه)
  • کاربران در کجا یا در حین چه فعالیتی از سایت شما خارج می شوند؟

این اطلاعات به شما کمک می کند که بدانید تلاش خود را در کجا متمرکز کنید. با تلاش خود در صفحاتی که بیشترین جذابیت را برای کاربران دارد و برای آنها ارزشمند است ، بیشترین تأثیر را می بینید.

روش مردم نرخ تبدیل

انجام تجزیه و تحلیل کمی بسیار ارزشمند است البته اگر سایت بزرگی با محتوای متنوع داشته باشید. زیرا به شما این امکان را می دهد که از دیدگاه اعداد بدانید تلاش خود را باید در کجا متمرکز کنید. اما اکنون که می دانید کاربران چگونه با سایت شما ارتباط برقرار می کنند ، می توانید دلیل رفتار آنها را بررسی کنید.

 روش متمرکز بر مردم ، که به عنوان تجزیه و تحلیل داده های کیفی شناخته می شود ، بیشتر ذهنی می باشد . برای اینکه بدانید از چه کسی باید بپرسید ، به داده های کمی مورد بحث در بالا نیاز دارید. شما نمی توانید برای همه کاربران بهینه سازی انجام دهید ، بنابراین برای کاربر ایده آل خود ( یعنی کاربری که بسیار مهم است مثلا مشتری و خریدار) بهینه سازی کنید.

راههای بدست آوردن این داده ها عبارتند از:

  • نظرسنجی های محل
  • تست کاربر
  • نظرسنجی رضایت

نرخ تبدیل (CRO)

تجزیه و تحلیل کیفی با ارائه چه اطلاعاتی انجام می‌گیرد؟

تجزیه تحلیل کیفی با ارائه ی اطلاعاتی درباره ی کاربران صورت می پذیرد. اطلاعاتی مانند :چرا درگیر شدند؟ چرا آنها در ابتدا تصمیم گرفتند از سایت شما بازدید کنند یا به صفحه خاصی بروند؟

به نظر آنها سایت شما چه ویژگی هایی دارد که شما را از رقبا متمایز می کند؟ آیا ویژگی یا خدماتی توسط شرکت شما ارائه شده که خرید از شما را به تجربه بهتری تبدیل کرده باشد؟

آنها از چه کلماتی برای توصیف محصولات و خدماتی  که مورد توجه قرار گرفته استفاده می کنند؟ آنها چگونه محصول یا خدمات شما را برای یک دوست توصیف می کنند؟ در اصل ، آنها چگونه در مورد کاری که شما انجام می دهید صحبت می کنند؟

موارد خاصی وجود دارد که داده های خام به تنهایی نمی توانند به شما نشان دهند که چه چیزی کاربر را به سایت شما آورده است یا اینکه چگونه می توان تجربه او را بهتر کرد. اما وقتی این اطلاعات را با داده های تجزیه و تحلیل خود ترکیب کنید ، می توانید درک بسیار بهتری از صفحات سایت خود داشته باشید که بهترین فرصت ها را برای بهینه سازی و جذب مخاطب موردنظر به شما عرضه می کند.


نظرات