بیشتر بدانیم

ریپورتاژ چیست؟

ممکن است این سوال مطرح شود که چگونه یک نام تجاری نوپا می­تواند در وب افزایش و رشد کند و در عین حال، طرفداران خود را سریع پیدا کرده و روز به روز تجارتش رونق پیدا کند؟ احتمالا در سایت های سرگرمی، خبری و فناوری دیده­ایدکه یک پست به طور کامل خدمات یا مارکی را معرفی می کند و در پایان، برچسب گزارش را وارد می­کند تا نشان دهد تبلیغات شغل است.

ریپورتاژ چیست؟

ریپورتاژ بر گرفته از Advertisement reporting ترکیبی از تبلیغات و مقاله است که امروزه به یکی از بهترین و موثرترین روش­ها برای تقویت کسب و کار های اینترنتی تبدیل شده است. ریپورتاژ یاگزارش آگهی در واقع اخبار تبلیغاتی است که در سایت­های مختلف منتشر می شود و دارای پیوندهای مرتبط و تصاویر جذاب است تا کاربر را به سرعت به صفحه هدایت کند.در حوزه سئو ریپورتاژ آگهی دسته سئو خارجی قرار دارد.

در دنیای تبلیغات و بازاریابی کسب و کار ها به دنبال راهی جدید برای جلب توجه مردم بوده اند و با گذشت زمان متوجه شده­اند که یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار تبلیغات غیر مستقیم است. تبلیغات غیر مستقیم به معنای تبلیغات و معرفی محصول یا خدمات در صورت عدم توجه مخاطب به تبلیغ است. این تبلیغات غیر مستقیم ریپورتاژ یا گزارش ­تبلیغاتی نامیده می شود. ما روزانه انواع گزارشات تبلیغاتی را در روزنامه ها، تلویزیون و سایر رسانه ها مشاهده می­کنیم. یعنی متن آگهی شما در سایتی دیگر به عنوان مقاله­ای مستقل منتشر می­شود و به کلمات کلیدی مرتبط با سایت شما لینک داده می­شود.

تاثیر ریپورتاژ بر سئو

تاثیر ریپورتاژ بر سئو

ریپورتاژ آگهی­ها یکی از قوی ترین تکنیک های سئو  و رتبه بندی در گوگل هستند. وقتی سایتی به طرق مختلف به سایت دیگری لینک می دهد مانند بنرها، تبلیغات به این معنی است که سایت بک لینک شده است. حال اگر این بک لینک در قالب یک داستان و تفسیر جالب ایجاد شود، ریپورتاژ(Repertage ) نامیده می شود. این پیوندها مهمترین نوع بک لینک هستند که می توانند تاثیر بسزایی در رتبه بندی سایت داشته باشند. بک لینک­ها موجب افزایش رتبه سایت از نظر موتورهای جستوجو همچون گوگل میشوند و به سئو وب سایت شما کمک میکنند.

چرا باید از ریپورتاژ استفاده کنیم؟

احتمالا در بسیاری از وب سایت ها، بنرها و لینک هایی را که منتظرهستند تا شما روی آن ها کلیک کنید و وارد صفحه مربوطه شوید، مشاهده کرده­اید. اما اکثر کاربران به این بنر و لینک ها بی اعتماد هستند و روی آنها کلیلک نمی­کنند. ریپورتاژ آگهی ها که یک نوع تبلیغ در قالب گزارش و خبر هستند وقتی در صفحه اصلی سایت های معتبر منتشر میشوند این حساسیت را درمخاطب ایجاد می­کنند که حداقل یکبار از وب سایت شما بازدید کنند. بخصوص اگر تهیه محتوای گزارش آگهی را به یک فرد یا تیم حرفه ای سپرده باشید. چرا که او می­تواند با تولید محتوایی که دارای نکات و تکنیک های آموزشی است ابن باور را در مخاطب ایجاد کند که در حال یادگیری است و گزارش را تا انتهای آن مطالعه کند. به علاوه ریپورتاژ اگهی­ها یکی از تکنیک های موثر در سئو وب سایت هستند و نسبت به روش­های دیگر مانندگوگل ادز هزینه کمتر و اثربخشی بیشتری دارد. بدلیل افزایش قیمت دلار در ایران هزینه گوگل ادز بصرفه نیست ضمن آنکه بعد از تمام شدن اعتبار تبلیغ در گوگل ادز مجدد باید تمدید شود اما ریپورتاژ آگهی نیازی یه تمدید مجدد ندارد. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرداین است که تاثیر ریپورتاژ آگهی برسئو ارگانیک هست ولی تاثیر روشی مثل گوگل ادز ارگانیک نیست.

 

هزینه های ریپورتاژ آگهی

هزینه های ریپورتاژ آگهی

ریپورتاژ یا گزارش یک آگهی به یک سایت معتبر که دارای محبوبیت و اعتماد کاربران است، مقالات و گزارش هایی را منتشر می­کند که شما برای معرفی نام تجاری یا محصولات خود هدف آنها هستید. در مقایسه با بسیاری از تبلیغات مختلف مانند تبلیغات تلویزیونی یا بیلبوردهای تبلیغاتی، قیمت گزارش آگهی با توجه به تاثیر بسیار زیادی که دارد بسیار مقرون به صرفه است. با خرید گزارش، مقاله شما در وب سایت تبلیغ کننده باقی می ماند و نیازی به پرداخت هزینه تمدید پیوند ندارید. به علاوه، سایت شما در طول زمان در گوگل در حال رشد است.

عوامل موثر بر هزینه ریپورتاژ شامل اتوریتی سایتی که در آن ریپورتاژ می­زنیم(سایت ناشر ریپورتاژ)، رتبه الکسای ایران در سایت ناشر ریپورتاژ و سن دامنه ناشر ریپورتاژ می­باشد. که همه عوامل فوق در سئو موثر هستند ولی الکسا تاثیر مستقیم بر هزینه ریپورتاژ دارد.

عصر ایران، دنیای اقتصاد، تسنیم نیوز، سایت فارس، رکنا و نمناک از جمله سایت های معتبر برای انتشار ریپورتاژ هستند.

در جدول زیر به هزینه چند نمونه از سایت ها برای انتشار ریپورتاژ اشاره شده است:

 

رتبه الکسا

رتبه آتوریتی

نمره اسپم

سن دامنه

هزینه

عصر ایران

53

58

31%

13

1655000تومان

دنیای اقتصاد

17

52

1%

16

1700000تومان

تسنیم

56

83

9%

6

1450000تومان

فارس نیوز

46

80

6%

16

1300000تومان

رکنا

69

39

1%

5

1400000تومان

نمناک

4

37

11%

7

1150000تومان

این نمونه ها برخی از هزینه های ریپورتاژ هستند که البته ریپورتاژ از قیمت 100 هزار تومان داریم تا به بالا.

ویژگی های یک ریپورتاژ خوب

ویژگی های یک ریپورتاژ خوب

  • متن گزارش جذاب و متفاوت باشد

متن ریپورتاژ آگهی یک محصول یا خدمت باید به شیوه­ای جذاب تهیه شود. یکی از بهترین راه­ها برای معرفی محصول یا خدمت، گزارش اگهی به صورت داستان محور می­باشد، در این صورت مخاطب خود را بخشی از داستان میپندارد و همزاد پنداری می­کند. این امر منجر می­شود مخاطب اطلاعات و ویژگی­های ذکر شده در گزارش را برای مدت طولانی به یاد داشته باشد. همچنین در تهیه محتوای ریپورتاژ از کپی کردن مطالب سایر سایت ها خودداری شود چرا که تاثیر ناخوشایندی بر وب­سایت و مخاطب خواهد داشت.

  • استفاده از تیتر جذاب

عنوان مقاله مشابه ویترین فروشگاه می­باشد. هنگام نوشتن مقاله سعی کنید از تیتر جذاب استفاده کنید. تیتر جذاب مخاطب را ترغیب میکند تا کلیک کند و شروع به خواندن مقاله کند.

  • استفاده از تصاویر گرافیکی مرتبط با محتوا

یکی دیگر از ویژگی­های ریپوتاژ آگهی خوب استفاده از عکس های مرتبط است. برخی از مخاطبان حوصله خواندن متن های طولانی را ندارند ولی حداقل نگاهی به عکس­ها می­اندارند.

  • در استفاده از بک لینک ها زیاده روی نکنید

توصیه می­شود تعداد بک­ لینک­ها بین 1تا 2 لینک باشد و در استفاده از آنها اغراق نکنید. چون هر صفحه از اینترنت در گوگل به طور مساوی بین لینک­های موجود توزیع می­شود. بنابر این اگر تعداد بک لینک ها در یک گزارش افزایش یابد اعتبار منتقل شده به هر  لینک کاهش می­یابد.

  • تهیه محتوای مختصر و مفید

سعی کنیم گزارشی که مینویسیم مختصر و مفید باشد. محتوای طولانی خارج از حوصله مخاطب هست و باعث میشود صفحه ما را ترک کنند.

در آخر اگر قصد طراحی سایت یا هر خدمات دیگر از جمله سیستم ارتباط با مشتریان را دارید میتوانید با شرکت ویلاآرت همکاری داشته باشید.

حرف آخر

ریپورتاژها گزارش های خبری هستند که به صورت غیر مستقیم به تبلیغ محصول یا خدمت شما می­پردازند. بک لینک های صورت گرفته به وب سایت کسب وکار شما منجر به سئو سایتتان می شود، در نتیجه باعث دیده شدن کسب وکار و افزایش فروش می شود.


نظرات