بیشتر بدانیم

مراحل ایجاد یک استراتژی CRM برای تجارت خود

ایجاد یک سیستم CRM موفق فقط به انتخاب فناوری و سطح آن نیست. شما به دیدگاه و استراتژی های مناسب برای سیستم CRM خود نیاز دارید. تیم ویلاآرت در این مقاله 7 مرحله برای ایجاد یک استراتژی CRM مناسب را بازگو کرده است تا شما دید بهتری به این سیستم داشته باشید. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مقاله پیشنهادی: سیستم ارتباط با مشتری چیست؟

7 مرحله برای ایجاد یک استراتژی CRM مناسب

7 مرحله استراتژی CRM عبارت اند از:

  • دید خود را مشخص کنید

رهبران موفق فروش همیشه بر این باور بوده اند و یک چشم انداز روشن، تکرار پذیر و اقدام محور را میدانند که تیم شما میتواند در آن جمع شود. این می تواند چیزهای زیادی باشد ، از تبدیل شدن به رهبر بازار برای فروش در منطقه شما ، تا تعریف مجدد خدمات مشتری در صنعت شما. چشم انداز خود را به اندازه ای آرزومند برای تأثیر گذاشتن ، و به اندازه کافی واضح بیان کنید تا کل سازمان بتواند آن را درک کند.

استراتژی CRM خود را مشخص کنید

  • استراتژی خود را مشخص کنید

استراتژی چیزی است که دید شما را دست یافتنی می کند. با خودتان همیشه بگویید که به فکر پیشرفت هستید و میخواهید به سمت جلو حرکت کنید. آیا این کار را با رقابت بر سر قیمت ، یا ارائه محصولات مختلف ، یا با تأکید بر خدمات عالی پس از فروش خود انجام می دهید؟ بسیار مهم است که روش خود را برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی کنید.

مقاله پیشنهادی: CRM اجتماعی چیست؟

  • اهداف کسب و کار خود را مشخص کنید

اهداف کسب و کار جایی است که چشم انداز و استراتژی به کار روزانه تبدیل می شود. یک اشتباه رایج هنگام پیاده سازی یک سیستم CRM جدید این است که همه اهداف و فرایندهای تجاری قدیمی را همراه با ناکارآمدی آنها در آن تکرار کنید. در عوض ، اجرای خود را به عنوان فرصتی برای مرور و بهینه سازی نحوه کار خود در نظر بگیرید.

  • تیم خود را سوار کنید

حمایت اجرایی برای چشم انداز کلی ، استراتژی CRM و اهداف تجاری - برای راه اندازی موفق ، حیاتی است. فقدان حمایت اجرایی یکی از پنج عامل اصلی در شکست CRM است.

مقاله پیشنهادی: 5 اشتباه در سیستم CRM

معیار های استراتژی CRM خود را مشخص کنید

  • معیارها را مشخص کنید

"شما نمی توانید آنچه را که نمی توانید اندازه گیری کنید مدیریت کنید" یک ضرب المثل است که به بسیاری از متفکران تجاری نسبت داده شده است. معیارها باید برای همه قابل مشاهده باشد و این به معنی ایجاد داشبورد برای همه سطوح سازمان ، از نمایندگان فروش و مدیران ، تا تیم اجرایی است.

  • ابتکارات خود را در اولویت قرار دهید

شما قرار نیست همه کارها را به یک باره انجام دهید ، بنابراین تصمیم بگیرید که چه چیزی مهمتر از همه ارائه می شود. آموزش اغلب در اولویت است ، بنابراین همه آماده استفاده از سیستم جدید CRM به محض در دسترس بودن هستند.

اگر به دنبال راه اندازی سیستم ارتباط با مشتریان خود هستید میتوانید از سیستم CRM شرکت ویلاآرت استفاده کنید و همچنین از خدمات طراحی سایت نیز استفاده کنید.

  • نقشه راه خود را مشخص کنید

شما نباید به ایجاد یک سیستم CRM موثر به عنوان یک رویداد "انفجار بزرگ" نگاه کنید. بله ، راه اندازی موفقیت آمیز حیاتی است ، اما اینکه بتوانید پیشرفت ها و ویژگی های جدید را پس از پخش زنده ارائه دهید ، به همان اندازه مهم است. فراتر از روز راه اندازی برنامه ریزی کنید و در نظر بگیرید که چه قابلیت های دیگری را باید برای تجارت ارائه دهید.


نظرات