بیشتر بدانیم

آشنایی با مشاغل وب - 10 شغلی که در وب باید بدانید

این روزها که بازار های سمت وب و طراحی سایت خیلی داغ شده است و همه میخواهند حرفه ای را در این زمینه بدست بیاورند تیم ویلاآرتز تصمیم گرفته است تا 10 شغل سمت وب را برای شما آماده کند و شما با مطالعه کردن این مقاله میتوانید دید کلی ای به زمینه های شغلی طراحی سایت و آشنایی جزئی با آنها بدست بیاورید. همچنین اگر میخواهید وارد این حرفه بشوید مهم است که ابتدا مشاغل موجود در طراحی سایت را بدانید و با توجه به علاقه خود حرفه ای که مد نظرتان است را دنبال کنید پس با ما همراه باشید تا 10 شغل برتر وب را به شما معرفی کنیم.

برای سفارش و دیدن تعرفه های طراحی سایت روی طراحی سایت کلیک کنید.

برترین مشاغل شغلی در طراحی سایت و برنامه نویسی

برترین گزینه های شغلی در وب

در ابتدا باید بدانیم که اصلا چند گزینه شغلی در وب وجود دارد که ما میتوانیم برای یادگیری یکی از آنها را انتخاب کنیم. گزینه های شغلی ای که ما در سمت وب و طراحی سایت میتوانیم یاد بگیریم عبارت‌اند از:

10 تخصصی که در سمت وب میتوانید شما شروع به فعالیت کنید را گفتیم اما باید به دو نکته دقت داشته باشید. اولین نکته این است که شما ممکن است نخواهید در یک حوزه فعالیت داشته باشید و دوست دارید در چندین حوزه فعالیت داشته باشید که کار منطقی ای است و خیلی از افراد در این حوزه همین کار را میکنند پس نگران نباشید که فقط یکی از آنها را میتوانید انتخاب کنید. نکته دوم این است که ممکنه تخصص ها و مشاغل شغلی دیگری هم وجود داشته باشد اما در اینجا ما 10 گزینه شغلی اصلی که سایر مشاغل به هر کدام از آنها مربوط میشود را گفته ایم.

مقاله پیشنهادی: مهارت هایی که هر طراح سایت باید بلد باشد.

در ادامه هر کدام از این شغل ها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار میدهیم و با هر کدام به صورت کلی آشنا میشویم پس با ما همراه باشید.

  • توسعه دهنده برنامه و اپلیکیشن ها

به عنوان یک توسعه دهنده برنامه شما باید نیاز های نرم افزار را به کد برنامه نویسی قابل ترجمه، ترجمه کرده و برنامه هایی را برای استفاده در تجارت حفظ و توسعه دهید. شما معمولاً در یک زمینه توسعه خاص مانند برنامه های تلفن همراه ، نرم افزار حسابداری ، مجموعه های اداری یا نرم افزارهای گرافیکی کار خواهید کرد و حداقل در یک زبان رایانه ای دانش عمیق خواهید داشت. پس شما به عنوان یک توسعه دهنده برنامه باید به زبان های مربوط با آنها آشنایی داشته باشید و یکی از آنها را به صورت عمیق یاد بگیرید. همچنین باید کار با سیستم ها و برنامه های مختلف را بلد باشید.

مشاغل موجود در طراحی سایت

  • توسعه دهنده بازی

در ساخت بازی، شما در ایجاد و تولید بازی برای رایانه ها، کنسول های بازی، بازی های آنلاین و بازی های موبایل و تبلت مشارکت خواهید داشت. یک توسعه دهنده بازی باید به خوبی با زبان های برنامه نویسی توسعه بازی مانند ++C آشناییت داشته باشد و همچنین با موتور های ساخت بازی، گرافیک و شایدم هوش مصنوعی آشنایی داشته باشد. پس یک توسعه دهنده بازی ممکن است شامل مخلوطی از شغل طراحی و برنامه نویسی باشد که باید هر دو آنها را تا حدودی بلد باشید.

ساخت یک بازی از کانسپت تا محصول نهایی می تواند سالها به طول انجامد و تیم های متخصص را درگیر کند. چندین مرحله وجود دارد ، از جمله ایجاد و طراحی ظاهر بازی و نحوه بازی آن ، متحرک سازی شخصیت ها و اشیا، ، ایجاد صدا ، برنامه نویسی ، بومی سازی ، آزمایش ، ویرایش و تولید. پس شما برای یادگیری این حوزه باید زمان زیادی را صرف آموزش کنید و تا میتوانید با تیم های مختلف همکاری کنید.

  • برنامه های چندرسانه ای

شما به عنوان یک برنامه نویس چندرسانه ای ، با ویژگی های مختلف چندرسانه ای مانند متن، صدا، گرافیک، عکاسی دیجیتال، مدل سازی 2D / 3D، انیمیشن و فیلم کار خواهید کرد تا محصولات ابتکاری ایجاد کنید. شما معمولاً طبق مشخصات یک طراح در مورد محصولات چندرسانه ای برای وب سایت ها، DVD ها، بازی های رایانه ای، برنامه های تلفن همراه و فیلم های متحرک تعاملی کار خواهید کرد. برنامه نویسان چندرسانه ای مهندسین نرم افزار متخصص هستند و دانش لازم برای انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب مانند HTML ،Flash ،PHP و غیره و همچنین اطمینان از استفاده از محصول در سیستم عامل های مختلف مانند Android یا iOS را دارند.

چندرسانه ای اغلب به عنوان رسانه های جدید ، رسانه های تعاملی ، رسانه های دیجیتال و خدمات آنلاین / اینترنتی نیز توصیف می شود.

 

  • متخصص چندرسانه ای

به عنوان یک متخصص مالتی مدیا، متن، گرافیک، انیمیشن دیجیتال، ویدئو، عکاسی، صوتی و واقعیت مجازی را برای ایجاد طیف وسیعی از محصولات چندرسانه ای قابل تحویل در طیف وسیعی از سیستم عامل ها، از جمله:

  • دستگاه های بازی
  • آی پاد
  • تلفن های همراه
  • رایانه های شخصی
  • تلویزیون ها

ممکن است ترکیبی از رسانه متفاوت باشد ، اما هر پروژه مشترکاً یک جز رایانه ای دارد که تمام قسمت ها را ادغام می کند.

هنگامی که طراحی به پایان رسید ، از نرم افزار نویسنده برای ترتیب دادن پرونده ها در یک برنامه واحد برای فعال کردن تعامل و پیمایش از طریق محتوای محصول ، استفاده خواهید کرد. شما محصول را آزمایش و تنظیم می کنید تا مشکلات فنی را برطرف کرده و اسنادی را در مورد ایجاد ، محتوا و فرایندهای پرونده تولید کنید. عناوین شغل متفاوت است و مهم است که به دقت شرح وظایف را بررسی کنید تا مطمئن شوید این نقش یکپارچه سازی رسانه های مختلف را پوشش می دهد.

تخصص های موجود در سمت وب

  • متخصص سئو

یک متخصص سئو باید نحوه کارکرد موتور های جستجو را بداند و برای افزایش بازدید یک سایت تلاش کند. تخصص سئو یک تخصص سخت است که نیاز به بروز بودن دانش دارد چون هر روزه نحوه کارکرد موتور های جستجو عوض میشود. پس شما به عنوان یک متخصص سئو باید آشنایی کافی با افزایش بازدیدکنندگان یک سایت داشته باشید و همچنین با ابزار های مربوط به سئو و تکنیک های آن آشنا باشید. این نوع کار ممکن است به عنوان بازاریابی محتوا یا کار بهینه سازی نرخ تبدیل شناخته شود و در عوض عنوان شغل بازاریاب آنلاین یا مدیر حساب دیجیتال را داشته باشید.

مقاله پیشنهادی: سئو چیست؟

  • طراح تجربه کاربری (UX)

به عنوان یک طراح UX باید اطمینان حاصل کنید که تجربه کاربر در هنگام بازدید از سایت شما به خوبی انجام میشود و کاربر به راحتی میتواند المان ها و بخش های مورد نیاز خود را پیدا کند. شما در طراحی محصولات و خدمات دیجیتال برای گروه های هدف خاص و کاربران نهایی مشارکت خواهید داشت و باید انگیزه ها را درک کنید. شما برای اطمینان از اینکه محصولات و خدمات نیازهای مشتری را برآورده می کنند ، با سایر اعضای تیم دیجیتال و تجارت گسترده همکاری خواهید کرد. نقش های دیگری که زیر چتر طراحی UX قرار می گیرند شامل معمار اطلاعات ، طراح تعامل (UI) ، تستر قابلیت استفاده ، محقق یا تحلیلگر UX و طراح بصری است.

مقاله پیشنهادی: تجربه کاربری چیست؟

  • محقق UX

نقش شما به عنوان یک محقق UX ارائه بهترین تجربه ممکن برای کاربران وب سایت است و استفاده از وب سایت را حتی الامکان ساده می کند. علاوه بر تحقیق در مورد رفتار و ترجیح کاربر ، شما همچنین به محتوای وب سایت ها نگاه خواهید کرد و عناصر طراحی مانند رنگ ها و تصاویر را در نظر خواهید گرفت. در بعضی از شرکت ها ممکن است نقش فناوری اطلاعات بیشتری به شما داده شود. نقش های محقق UX با نقش تحلیلگر UX ، طراح UX و معمار UX تلاقی دارد و ممکن است با هر یک از این عناوین شناخته شوید.

مقاله پیشنهادی: رابط کاربری جیست؟

  • مدیر محتوای وب

مدیران محتوا وب با توجه به دانش و مهارت خود در نویسندگی و محتوانویسی اطمینان حاصل میکنند که محتوای یک صفحه از ساختار و ادبیات خوبی برخوردار است و درک آن برای کاربران ساده. محتوایی که مدیریت خواهید کرد می تواند شامل صفحات وب ، تصاویر ، فیلم ها ، پست های وبلاگ ، مقالات مهمان ، بررسی ها و بعضاً رسانه های اجتماعی و کپی بازاریابی باشد.

شما بعضی اوقات خود سایت را کپی و ویرایش خواهید کرد ، اما در سایت های بزرگتر معمولاً به عنوان هماهنگ کننده ، کمیسار و مدیر پروژه ، نظارت بر کار سایر نویسندگان و ویراستاران را انجام خواهید داد. شما برنامه ها و ممیزی های محتوا را تولید می کنید که نویسندگان و ویراستاران از آنها برای به روز نگه داشتن کپی و ایجاد محتوای جدید در زمان مناسب استفاده می کنند.

شما در سیستم مدیریت محتوای سازمان خود متخصص خواهید بود و راهنماهای کاربر را ارائه می دهید و آموزش می دهید ، همچنین با توسعه دهندگان CMS و کارکنان داخلی IT برای اطمینان از پیکربندی سیستم برای پاسخگویی به نیازهای سازمان کار خواهید کرد. . مدیران محتوای وب همچنین برای اطمینان از مناسب بودن محتوای وب سایت برای مخاطبان ، پروژه های آزمایش کاربر و تحقیقات بازار را سازمان می دهند.

مقاله پیشنهادی: CMS چیست؟

تخصص های موجود در طراحی سایت و برنامه نویسی

  • طراح وب

شما به عنوان یک طراح وب ، با استفاده از مهارتهای فنی و غیر فنی برای تولید وب سایتهایی متناسب با نیازهای مشتریان خود ، صفحات وب را برنامه ریزی ، ایجاد و کدگذاری خواهید کرد. درگیر شدن در جنبه های فنی و گرافیکی صفحات ، نه تنها ظاهر وب سایت بلکه نحوه کار آن را نیز تعیین خواهید کرد. همچنین ممکن است شما مسئول نگهداری از سایت موجود باشید. اصطلاح توسعه دهنده وب گاهی با طراح وب به جای یکدیگر استفاده می شود ، اما این اشتباه است. توسعه وب یک نقش تخصصی تر است ، که بر توسعه آخر وب سایت متمرکز است و از جمله ایجاد توابع جستجوی بسیار پیچیده است.

رشد تلفن های صفحه لمسی و دستگاه های رایانه لوحی روش جدیدی را در طراحی وب سایت ها الزامی کرده است ، زیرا طراح وب باید اطمینان حاصل کند که صفحات وب بدون توجه به نوع دستگاهی که دارند ، پاسخگو هستند. بنابراین ، نیاز به آزمایش وب سایت ها در مراحل مختلف طراحی و در دستگاه های مختلف ، به یکی از جنبه های مهم کار تبدیل شده است.

  • توسعه دهنده وب

وظیفه اصلی شما به عنوان یک توسعه دهنده وب ایجاد برنامه ها و خدمات قابل اعتماد و با عملکرد بالا است که از طریق اینترنت قابل دسترسی است. خواه در آژانس باشید یا به عنوان فریلنسر کار کنید ، وظیفه شما ایجاد کالاهایی است که نیازهای مشتری را برآورده کنند. کار می تواند به ویژه در بسیاری از پروژه ها برای کار همزمان متنوع باشد ، و بسیاری از جلسات با مشتریان برای بحث در مورد نیازهای آنها و به روزرسانی آنها در مورد پیشرفت.

 

طراحی و توسعه وب سایت | ویلاآرت

 

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم 10 شغل اصلی در طراحی وب و برنامه نویسی را برای شما بگوییم و در مورد هر کدام به صورت کلی اطلاعات مفیدی را در اختیار شما بگذاریم. حالا شما با توجه به نیاز و علاقه ای که دارید میتوانید بهترین حوزه را برای یادگیری انتخاب کنید و وارد این حوزه بزرگ بشوید.


نظرات