بیشتر بدانیم

نقش های بازاریابی دیجیتال - تخصص های موجود در دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یک حوزه بسیار گسترده است که متخصص های زیادی در دل خود دارد. نقش های بازاریابی دیجیتال می تواند به عنوان نقش های مختلف شغلی تعریف شود که به شرکت ها کمک می کند تا از طریق ابزارهای دیجیتالی مختلف برای فروش محصولات خود ، به توسعه و ارتقا برند بپردازند. بنابراین ، "نقش های بازاریابی دیجیتال" برای انجام وظایف مختلف از جمله طراحی کمپین های تبلیغاتی ، توسعه محتوای مناسب برای مشاغل ، جلب توجه مشتریان از طریق کانال های مختلف رسانه های اجتماعی و نظارت بر روند مشتری در وب سایت تعیین شده است.

مقاله پیشنهادی: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

همانطور که روندهای بازاریابی دیجیتال به دلیل پیشرفت های فن آوری و ظهور سیستم عامل های آنلاین به طور مداوم در حال تغییر هستند ، نقش ها نیز تغییر می کنند! رشد شبکه های اجتماعی منجر به ظهور نقش های جدیدی در فضای بازاریابی دیجیتال شده است. حوزه بازاریابی دیجیتال نتیجه گرا است ، بنابراین ، متخصصان مشتاق با توانایی های خلاق ترجیح داده می شوند. پس ادامه مقاله را از دست ندهید که میخواهیم مهمترین تخصص های موجود در بازاریابی دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم.

مقاله پیشنهادی: شبکه های اجتماعی چیست؟

نقش های موجود در بازاریابی دیجیتال

نقش های بازاریابی دیجیتال

در ادامه نقش های برتر بازاریابی دیجیتال را مورد بررسی قرار میدهیم. این نقش ها عبارت‌اند از:

  • مدیر بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing Manager)

مدیر بازاریابی دیجیتال مهمترین نقش را در محوریت و ترویج کمپین های دیجیتالی برای ایجاد آگاهی از برند به صورت مجازی را دارد. مسئولیت اصلی کار شامل برنامه ریزی طرح پروژه ، تهیه برنامه زمان بندی پروژه ، تعیین اهداف و مدیریت امور مالی پروژه است. مدیر بازاریابی پیشرفت های دیجیتالی جدید را تعیین و بررسی می کند و به طور موثری کارزارهای تبلیغ محصولات و خدمات یک شرکت را مدیریت می کند. بنابراین ، به حداکثر رساندن مشتری و هدایت ترافیک آنلاین برای افزایش میزان نفوذ.

  • استراتژیست محتوا (Content Strategist)

نقش اصلی کار استراتژیست محتوا، تولید محتوای جذاب مرتبط با اهداف تجاری و مشتریان هدف است. بنابراین ، استراتژیست محتوا یک برند تجاری را به روشی متقاعد کننده و آموزنده برای افزایش ارزش برند به مصرف کنندگان ارتباط می دهد. از آنجا که مشتریان تمایل دارند با استفاده از موتورهای جستجو به دنبال اطلاعات مرتبط تر باشند ، استراتژیست محتوا باید با استفاده از ابزارهای مختلف تحلیلی برای به حداکثر رساندن بازدید از وب سایت ، در موضوعاتی را جستجو کند که مشتریان برای آنها جذاب است.

بنابراین یک استراتژیست محتوا باید مهارت های کافی را در نوشتن داشته و همچنین درک خوبی در مورد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) داشته باشد.

مقاله پیشنهادی: بهینه سازی شبکه های اجتماعی چیست؟

نقش های دیجیتال مارکتینگ

  • بهینه ساز نرخ تبدیل (Conversion Rate Manager)

CRO یکی از نقش های مهم در بازاریابی دیجیتال ، با اصلاح و توسعه وب سایت شرکت ، مشتری جدیدی را به دست می آورد. این به شرکتها امکان می دهد قبل از بستن برگه ها ، "بازدیدکنندگان وب سایت" خود را به "مصرف کننده اصلی" تبدیل کنند. بنابراین ، بهینه ساز نرخ تبدیل با تجزیه و تحلیل رفتار بازدید کنندگان سایت و انجام اقدامات مناسب (تبدیل) برای تغییر یا اصلاح صفحه وب ، تجربه صفحه وب را بهینه می کند.

مقاله پیشنهادی: چگونه مخاطبان هدفمان را پیدا کنیم؟

  • مدیر پرداخت به ازای هر کلیک (Pay-Per-Click)

متخصصان و مدیران PPC بر مبارزات تبلیغاتی آنلاین PPC نظارت می کنند که شامل تدوین استراتژی ، طراحی ، اجرا ، سئو و ارزیابی تأثیر تبلیغات می باشد. متخصصان PPC موظفند در جریان روند فعلی قرار بگیرند و با ایجاد تغییرات لازم جهت ایجاد نتایج مناسب ، از انتخاب مصرف کننده کلمات کلیدی مطلع شوند. از آنجا که تبلیغات به صفحه وب شرکت پیوند مستقیم دارد ، مدیران PPC مجبورند برای تولید ارزش برند و تبدیل آنها به مشتری ، یک خوانش جذاب به کلیک کنندگان وب سایت ارائه دهند.

مقاله پیشنهادی: تفاوت سئو با تبلیغات گوگل چیست؟

تخصص های موجود در دیجیتال مارکتینگ

  • متخصص بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization)

متخصص SEO / SEM نقش مهمی برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال دارد. متخصص سئو باید وب سایت را برای موتور های جستجو بهینه کند و با اقدامات لازم وب سایت را در نتایج برتر جستجو قرار دهد. سئو نقش بسیار زیادی در دیجیتال مارکتینگ و برند شدن دارد پس آن را دست کم نگیرید. همچنین متخصص بازاریابی موتور های جستجو (SEM) باید درک خوبی از موتور های جستجو و تبلیغ در آنها داشته باشد تا کمپین های خوبی داشته باشد.

مقاله پیشنهادی: سئو چیست؟

  • متخصص بازاریابی ایمیل (Email Marketing Specialist)

EMS یک بازاریاب مجازی است که با ایجاد لیست های ایمیل و اجرای مبارزات تبلیغاتی با شروع ایمیل ها ، جزئیات مشتری را حفظ می کند. EMS اطمینان می دهد که موشک در قالب دقیق و مناسب به مشتریان احتمالی منتقل می شود. بنابراین ، این ارتباطات کتبی ملزم به اطلاع رسانی و دامنه برای تولید ارزش نام تجاری برای چشم اندازها هستند.

مقاله پیشنهادی: ایمیل مارکتینگ چیست؟

  • طراح تجربه کاربری (Consumer Experience/User Experience)

طراحان UX نه تنها متخصص فنی و طراحی هستند ، بلکه از نگرش و ذهنیت انسان نیز درک خوبی دارند. طراحان UX وب سایت ها ، محصولات / خدمات و برنامه هایی را تولید می کنند تا مشتریان بتوانند کل سفر خود را پیگیری کنند. بنابراین ، این شرکت ها را در بداهه فروشی ، حفظ مشتریان موجود و به دست آوردن مشتریان جدید کمک می کند.

مقاله پیشنهادی: تجربه کاربری چیست؟

شغل های موجود در بازاریابی دیجیتال

  • کارشناس تجزیه و تحلیل (Analytics Expert)

پیشرفت فناوری منجر به ظهور عقل مبتنی بر ماشین در قالب "هوش مصنوعی" (AI) و "اینترنت اشیا" (IoT) شده است. از آنجا که حجم زیادی از داده ها و اطلاعات با استفاده از این فن آوری های محاسبات جمع آوری می شود ، نیاز به مرتب سازی ، سازماندهی و تجزیه و تحلیل موثر دارد. AE این داده ها را مرتب و مرتب ارزیابی می کند ، بنابراین اطلاعاتی را برای تفسیر و اجرا در کمپین های تبلیغاتی به مشاغل ارائه می دهد.

  • کارشناس رسانه های اجتماعی (Social Media Expert)

با افزایش کانال های مختلف شبکه مانند توییتر ، فیس بوک و بسیاری دیگر ، افراد زیادی تمایل به فعالیت در این سیستم عامل ها دارند. بنابراین ، رسانه های اجتماعی به شرکت ها امکان می دهند تا در مقیاس وسیع تری با مشتریان خود تعامل داشته باشند. نقش کاری SME ارتقا حضور شرکت در این سیستم عامل ها ، ایجاد آگاهی از نام تجاری ، برقراری ارتباط با مشتریان هدف ، پیگیری و نگه داشتن جامعه مشتریان موجود است. این امر به SME نیاز دارد تا استراتژیهای تبلیغاتی موثر را در تمام سیستم عامل های شبکه طراحی کند ، صفحات مارک شرکت را در رسانه های اجتماعی توسعه و به روز کند. این امکان را فراهم می کند تا دید و حضور مشاغل را برای دستیابی به مشارکت عمومی افزایش دهد.

مقاله پیشنهادی: بازاریابی در شبکه های اجتماعی

 

طراحی و توسعه وب سایت | ویلاآرت

 

حرف آخر

در نهایت باید بگوییم که دیجیتال مارکتینگ یک حوزه بسیار بزرگ است و متخصصین زیادی را در خود جای داده است. البته که ممکن است تخصص های دیگری هم وجود داشته باشد اما ما سعی کردیم تا مهمترین تخصص هارا بیان کنیم که بسیار رواج دارند. پس اگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنید یا دوست دارید تازه این حرفه را شروع کنید بهتر بود تا با تخصص های اصلی دیجیتال مارکتینگ آشناییت داشته باشید.


نظرات