بیشتر بدانیم

سایت استاتیک چیست؟ مزایا و معایب آن

همانطور که از نام آن برمی آید ، وب سایت های استاتیک وب سایت ها یا صفحاتی هستند که محتوای تغییرناپذیری دارند ، جایی که وب سایت با کد HTML برنامه نویسی می شود و کاربران نهایی می توانند به آنها دسترسی داشته باشند. این نوع صفحات وب و محتوای وب سایت معمولاً انتخاب شده نسبت به تغییر دائمی محتوای وب است ، زیرا در مقایسه با این امر تلاش برای نگهداری کمتری انجام می شود.

برای پیاده سازی یک وب سایت استاتیک ، شخص باید دانش برنامه نویسی بسیار اساسی داشته باشد و بدون هیچ زحمتی بتواند روی آن کار کند. این به طور معمول برای وب سایت هایی که بازدید کاربر کمتری دارند استفاده می شود ، زیرا برنامه های وب بزرگتر نیاز به تعمیر و نگهداری با کیفیت بالاتر دارند که به صورت دوره ای انجام شود.

مقاله پیشنهادی: سایت تک صفحه ی چیست ؟ 

وب سایت استاتیک چگونه کار می کند؟

صفحات وب استاتیک را صفحات مسطح یا صفحات ثابت نیز می نامند. این صفحات وب از نظر استاتیک واجد شرایط هستند زیرا صفحه شامل موارد تغییرناپذیر با محتوای ثابت قرار داده شده در صفحات وب است. پس از طراحی صفحه وب ، فضای اختصاص داده شده یا بخشهایی از صفحه برای محتوای ثابت در صفحه اختصاص داده شده است. این ساخت صفحه وب معمولاً با استفاده از کد شرح HTML انجام می شود و مطالب می توانند از هر نوع مانند متن ، تصویر ، gif ، ویدئو ، صدا و غیره باشند.

از آنجا که محتوای صفحات ثابت اغلب تغییر نمی کند ، کاربر مجبور نیست که صفحه وب را اغلب به نام یک بررسی کیفیت یا فعالیت نگهداری به روز کند. این امر با تلاش کمتر به ایمن نگه داشتن وب سایت کمک می کند. علاوه بر این ، عناصر ثابت صفحه وب انسجام بیشتری برای کاربران وب سایت فراهم می کند. هر زمان که کاربر بخواهد به وب سایت دسترسی پیدا کند ، هیچ ارتباطی بین سیستم و پایگاه داده فعال نیست. این امر منجر به بارگیری سریع محتوای وب می شود و حافظه پنهان در مواردی از این دست معنی بیشتری دارد.

مقاله پیشنهادی: طراحی سایت در قم

سایت استاتیک چیست

موارد استفاده از وب سایت استاتیک

  • وبلاگ ها

وبلاگ ها وب سایت هایی هستند که بر اساس یک موضوع خاص ساخته شده اند و تمام مطالب وب سایت ها به عنوان پست های جداگانه تحت عناوین دقیق برای موضوع وب سایت تلقی می شوند. مطالب این پست ها با استفاده از روش کپی و جایگذاری ساده یا تایپ مستقیم در داخل توضیحات صفحه HTML ، در فضای اختصاص یافته در صفحه وب قرار می گیرند. ارائه دهندگان خدمات مختلفی مانند وردپرس برای دستیابی به این هدف بدون نیاز به داشتن دانش دقیق کدگذاری در HTML وجود دارند.

میلیون ها وبلاگ در اینترنت برای موضوعاتی مانند مسافرت ، غذا ، آشپزی ، سازماندهی ، آموزش ، دوره های صدور گواهینامه ، مشاغل ، به اشتراک گذاشتن تجربیات ، اطلاعات پزشکی ، اطلاعات عمومی ، سیاست ، مذهب ، به روزرسانی اخبار ، به اشتراک گذاشتن فعالیت های روزمره ، گام به گام دستورالعمل برای انجام فعالیت های خاص ، فن آوری ، بررسی محصولات ، ورزش ، هنرها ، صنایع دستی ، اطلاعات جغرافیایی ، وقایع تاریخی ، تاریخ به طور کلی ، جرم ، ایجاد آگاهی در مورد موضوعات خاص و غیره.

  • وب سایت های بازاریابی و فروش

از آنجا که وب سایت های بازاریابی و فروش به انعطاف پذیری بالاتر و مدیریت محتوای قابل اطمینان تری نیاز دارند ، وب سایت های استاتیک راهی برای پیشبرد هستند. برای تعیین مأموریت ، چشم انداز و تاریخچه سازمان به یک پست ارسال نیاز دارد. توسعه دهندگان بخشهای اختصاصی را برای موارد دائمی قرار می دهند تا در وب سایت قرار دهند و همچنین برای تغییر محتوا هر زمان که لازم باشد. مدیر وب سایت می تواند هرگونه محتوای این وب سایت ها را بارگذاری و از بین ببرد ، در صورت لزوم. وب سایت های ساکن هنگام مقایسه خواص با نوع پویا وب سایت ها ، انعطاف پذیری بالاتری را ایجاد می کنند.

مقاله پیشنهادی: مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

  • وب سایت های تحت توسعه

برای وب سایت ها یا برنامه های وب ، هنوز در سطح ابتدایی خود هستند و انتظار می رود در روزهای آینده در دست ساخت باشند ، وب سایت های ثابت گزینه بهتری هستند. به این دلیل است که این نوع وب سایت ها به صاحب وب سایت این امکان را می دهند تا در حالی که محصولی کاملاً ساخته شده و کاربردی از قبل در وب سایت اجرا می شود ، تمرکز بیشتری بر روند توسعه خود داشته باشند.

مزیت دیگر این است که ساده است در به روزرسانی وب سایت ها با آخرین کدها بدون ایجاد مزاحمت در عملکرد موجود وب سایت. می توان گفت که همگام سازی وب سایت های ثابت با برنامه های مختلف devops آسان است ، و این امر فرآیندهای کنترل نسخه را آسان می کند. همه و همه مسائل می توانند بدون زحمت برطرف شوند و اگر بلافاصله برطرف نشوند ، می توانند به نسخه قبلی یک وب سایت کاملاً کاربردی منتقل شوند.

  • وب سایت های داخلی مستقل

وب سایت های داخلی از نظر فناوری و از نظر کاربرد دارای درجه صنعتی نیستند ، زیرا لازم نیست صاحب وب سایت دارای بینش فن آوری باشد. برای پیاده سازی این نوع وب سایت به یک تیم متخصص نرم افزار نیاز نیست. برای رسیدگی به نیازهای مشاغل محلی در بیشتر موارد متعلق به یک شخص یا گروه کوچکی از صاحبان مشاغل است. همچنین به یک پایگاه داده اختصاصی مستقیم احتیاج ندارد ، و آن را به یک محصول فعال و کم کاربرد برنامه وب تبدیل می کند. اگر وب سایت در آینده رشد کند و بازدیدکننده کاربر در نهایت افزایش یابد ، نگه داشتن وب سایت به عنوان یک برنامه ثابت می تواند به مقیاس پذیری فزاینده کمک کند ، زیرا نیازی به بارگذاری پویا ندارد کاربر جدید به وب سایت دسترسی پیدا می کند.

مزایا و معایب سایت استاتیک

مزایا وب سایت های ایستا

وب سایت های استاتیک از بسیاری جهات مفید هستند و در زیر تعدادی از آنها ذکر شده است.
  • یکی از بزرگترین مزایای استفاده از وب سایتهای ساکن و نه وب سایتهای پویا این است که وب سایتهای استاتیک به تعمیر و نگهداری کمتری احتیاج دارند یا به هیچ وجه احتیاج ندارند ، زیرا محتویاتی که یک بار قرار داده می شوند برای مدت زمان خاصی نیازی به تغییر ندارند.
  • سرعت بارگیری سریعتر صفحه وب ، به عنوان موارد ثابت وب سایت ، لازم نیست هر بار که صفحه بارگیری می شود ، با سیستم های back-end تماس بگیرید.
  • دسترسی به هر نوع ترافیک کاربر ممکن است جریان کاربر کمتری داشته باشد یا ورود کاربر به وب سایت بیشتر باشد.
  • دانش برنامه نویسی مورد نیاز برای ساخت یک وب سایت ثابت ، بسیار ناچیز است یا بسیار کم است.

مقاله پیشنهادی : مقایسه بک اند و فرانت اند

معایب وب سایت های ایستا

وب سایت های استاتیک نیز دارای اشکالات خاص خود هستند و در زیر تعدادی از آنها ذکر شده است ،
  • این فقط می تواند عملکرد محدودی داشته باشد ، زیرا ویژگی های گسترده عملکردی نیاز به استفاده تکنولوژیکی بالاتر دارند.
  • مطابقت با تکامل مدرن تکنولوژی دشوار است.


طراحی و توسعه وب سایت | ویلاآرت

 

حرف آخر

وب سایتهای استاتیک گزینه خوبی برای وب سایتهای سطح مبتدی هستند که در روزهای آینده جای رشد دارند ، زیرا با محدودیتهای موجود در طبیعت ثابت می توان وب سایت را عملکردی کرد. در حالت ایده آل ، از آن برای مدیریت وبلاگ و وب سایت های متعلق به مشاغل کوچک استفاده می شود و با استانداردهای صنعتی همخوانی ندارد.

نظرات