بیشتر بدانیم

بک لینک چیست؟ انواع بک لینک و تاثیر آن بر روی سئو

تعریف ساده برای بک لینک به پیوندی از یک وب سایت به وب سایت دیگر است.

موتورهای جستجوگر مانند Google از بک لینک به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده می کنند زیرا وقتی یک وب سایت به وب سایت دیگری پیوند می یابد ، به این معنی است که آنها اعتقاد دارند محتوا قابل توجه است. بک لینک با کیفیت بالا می تواند به افزایش رتبه بندی سایت و دید در نتایج موتور جستجو (SEO) کمک کند.

مقاله پیشنهادی: سئو چیست؟

بک لینک چگونه کار می کند؟

بک لینک ها نقش مهمی در الگوریتم موتور جستجو ، سئو و استراتژی کلی شما برای رشد وب سایت شما دارند.
 
به عنوان مثال ، جان یک وبلاگ نویس است ، و یک مقاله بسیار جالب در مورد یک رویداد علمی می نویسد.
وبلاگ نویس دیگری ، سامانتا ، هنگام به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود ، به مقاله جان پیوند می زند. از آنجا که وی در مورد موضوع موردنظر در سایت معروف مجله آنلاین خود می نویسد ، این امر باعث ایجاد پیوندی برای پست جان می شود.
از آنجا که مجله آنلاین محبوب است ، بسیاری از سایت های دیگر به مقاله او پیوند می خورند. این امر اقتدار مجله آنلاین را افزایش می دهد و مقاله جان نیز از یک سایت معتبر بک لینک لینک ارزشمندی دریافت می کند.
در واقع این یک برد-برد است.
مقاله پیشنهادی: سئو خارجی چیست؟
انواع بک لینک چیست

انواع بک لینک

بک لینک دو نوع اساسی دارد و یکی از آنها با ارزش تر از دیگری است. بیایید نگاهی سریع به هرکدام و نحوه تأثیر آنها بر سایت شما بیندازیم.
  • لینک های نوفالو

یک برچسب Nofollow به موتورهای جستجو می گوید که از یک لینک چشم پوشی کنند. آنها هیچ ارزشی از یک سایت به سایت دیگر منتقل نمی کنند. بنابراین ، به طور معمول آنها در بهبود رتبه جستجو یا دید شما مفید نیستند.
  • لینک های فالو

پیوندهای Dofollow نوعی بک لینک است که همه می خواهند. فقط بخاطر داشته باشید کسانی که از سایت های معتبر می آیند بیشترین ارزش را دارند. این نوع لینک دهی می تواند به بهبود رتبه بندی موتور جستجوگر شما کمک کند.
با این حال ، پیوندهای فالو وجود دارد که بد یا "اسپم" شناخته می شوند. این پیوندها از سایتهای مشکوکی می آیند یا با شکستن شرایط خدمات موتور جستجو به دست می آیند. این ممکن است باعث شود گوگل سایت شما را جریمه کند یا حتی آن را از فهرست خارج کند. به یاد داشته باشید ، این مربوط به کمیت بک لینک نیست بلکه کیفیت آن تفاوت در رتبه بندی را ایجاد می کند.
چگونه میتوانیم بک لینک بگیریم

چگونه بک لینک بگیریم؟

ایجاد لینک برای سایت شما به زمان و تلاش نیاز دارد. در اینجا 7 روش ساده برای ایجاد بک لینک با کیفیت برای وب سایت خود آورده شده است.
  •  لینک بیلدینگ

  • محتواهای قدیمی ‌را مجدداً منتشر کنید

  • خرید بک لینک متنی

  • خرید رپورتاژ آگهی

  • ساخت پروفایل در سایت های معتبر

  • کامنت گذاری در سایت های مرتبط

همچنین می توانید تحقیقات رقابتی در زمینه بک لینک را شروع کنید. برای انجام این کار ، باید بک لینک های رقبای خود را ببینید که رتبه خوبی دارند
یک ابزار بک لینک مانند SEMrush می تواند به شما در یافتن این پیوندها کمک کند ، بنابراین می توانید هدف قرار دادن آن دامنه ها را به عنوان بخشی از استراتژی پیوند سازی خود شروع کنید.
عوامل تعیین کننده یک لینک خوب

عوامل تعیین کننده ارزش بک لینک

  • اعتبار دامنه یا Domain Authority
  • اعتبار صفحه یا Page Authority
  • تعداد لینک های خروجی
  • میزان ارتباط موضوعی سایت شما با سایت لینک دهنده
  •  محل قرارگیری بک لینک

چگونه می توانم بک لینک خود را بررسی کنم؟

ابزارهای مختلفی برای نظارت بر لینک وجود دارد که به شما امکان می دهد لینک های وب سایت خود از جمله Google Search Console ، SEMRush ، Ahrefs و غیره را بررسی کنید.
مراقبت از بک لینک ها بسیار مهم است. دستورالعمل های Google Webmaster از شما می خواهد که از دارندگان وب سایت های اسپم بخواهید پیوندهای خود را از سایت شما حذف کنند. اگر این کار را نکنید ، Google می تواند وب سایت شما را جریمه کند و رتبه صفحه شما در نتایج جستجو کاهش می یابد.

بنابراین ، مهم است که بدانید چگونه به این 3 سوال پاسخ دهید:
  • از کجا می توانم همه بک لینک های خود را پیدا کنم؟
  • چگونه می توانم سمی بودن آنها را بفهمم؟
  • چگونه می توانم با دارندگان سایت سمی بک لینک تماس بگیرم؟
خوشبختانه پاسخ به این سوالات با ابزار مناسب آسان است.
برای کمک به رشد سایت و دیدن لینکهای برگشتی خود می توانید از Google Search Console استفاده کنید ، اما ممکن است زمان زیادی طول بکشد و محدود به کارهایی است که می تواند انجام دهد.
با این وجود ابزارهای سریعتر و بهتری در دسترس هستند. به عنوان مثال ، با استفاده از SEMrush ، می توانید به سرعت به هر سه سوال مهم و خیلی بیشتر پاسخ دهید.
 
SEMrush دارای دو زمینه اصلی است که به طور خاص با بک لینک ها سروکار دارند. اولین قسمت Backlink Analytics است که به شما اجازه می دهد تا رقبای خود را مطالعه کنید ، و دوم قسمت Backlink Audit است.
بیایید نگاهی سریع به بخش بررسی Backlink بیندازیم زیرا به شما امکان می دهد همه لینک های بازگشت به سایت خود را پیدا کنید.
 
بررسی بک لینک ها

در مرحله بعد ، ابزار بررسی Backlink SEMrush هر بک لینک را بررسی می کند و موارد سمی را مرتب می کند. به این ترتیب می توانید بک لینک های مسموم را پیدا کرده و از آنها رد کنید قبل از اینکه Google وب سایت شما را مجازات کند.
و یکی از بهترین موارد در مورد SEMrush این است که به شما امکان می دهد صاحب وب سایت سمی را از صفحه کاربر برای ایمیل ارسال کنید.
 
با ابزاری مانند SEMrush می توانید تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهید ، بک لینک های رقبا را ببینید و موارد خود را در یک مکان مناسب مدیریت کنید.ثبت مشخصات پروفایل لینک دهی شما در مورد ارزش سایت شما چیزهای زیادی خواهد گفت و قسمت مهمی از استراتژی سئو سایت شماست.
 
 
طراحی و توسعه وب سایت | ویلاآرت

 
حرف آخر
ما امیدواریم که این راهنما به شما کمک کرده باشد بک لینک چیست و چگونه می توانید از آنها برای رشد وب سایت خود استفاده کنید.

نظرات