بیشتر بدانیم

بهینه سازی اینستاگرام چیست؟ 7 ترفند برای سئو اینستاگرام

اگر از اینستاگرام برای تجارت خود استفاده میکنید. بهترین راه برای تضمین موفقیت اسن است که مواردی را رعایت کنید که بتوانید صفحه خود را بهینه کنید تا به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنید. زیرا هر چه افراد بیشتری به پست های شما دسترسی داشته باشند شانس فروش شما نیز بیشتر است. بنابراین، بهینه سازی اینستاگرام یک امر ضروری است. البته که برای بهینه شبکه اجتماعی تا رسیدن به اکسپلور کمی متفاوت تر از سئو وب سایت ها در گوگل است که در اینجا باید یک سری نکات مهمتری را رعایت کنید. بنابراین در این مقاله تیم ویلاآرت سعی دارد تا مهمترین کار هایی که باید در بهبود شبکه های اجتماعی به آنها بپردازید را بررسی میکنیم و با رعایت این ترفند و راهکار ها میتوانید اینستاگرام خود را بهینه کنید پس ادامه مقاله را از دست ندهید و همراه ما باشید.

مقاله پیشنهادی: چگونه از اینستاگرام برای تجارتمان مخاطب جذب کنیم؟

چرا بهینه سازی برای اینستاگرام؟

اما چرا بیشتر تمرکز ما روی اینستاگرام است و ابتدا باید آن را بهینه کنیم؟ در اینجا چند دلیل محکم برای این سوال داریم:

  • اینستاگران بیش از 1 میلیارد کاربر دارد که حدود 50 میلیون آنها ایرانی هستند. پس بازار بسیار وصیعی دارد.
  • حدود دو سوم کاربران اینستاگرام زیر 34 سال سن دارند و قدرت خرید بالایی دارد.
  • مردم تقریبا 53 دقیقه از روز را در اینستاگرام میگذرانند و این شانس شما را برای جذب مخاطب بیشتر میکند.
  • 83٪ از افراد برای کشف محصولات یا خدمات جدید از اینستاگرام استفاده می کنند.

مقاله پیشنهادی: بازاریابی در شبکه های اجتماعی

چه چیزی سئو اینستاگرام را متفاوت میکند؟

داده هایی که در بالا گفتیم نشان میدهد که اینستاگرام چقدر ضروری و مهم است. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که پیدا شدن در اینستاگرام مانند موتور های جستجو معروف مانند گوگل کار نمیکنند! از طرف دیگری هشتگ ها تفاوت بیشتری با کلمات کلیدی دارند البته که هنوز هم کلمات کلیدی نقش کمی دارند.

در عین حال ، افزودن هشتگ به بیوگرافی به شما کمک نمی کند تا حساب شما در جستجوهای هشتگ های گفته شده نشان داده شود. همچنین ، قرار دادن کلمات کلیدی در نام پروفایل و دسته اینستاگرام ، قابلیت کشف شما را بیش از افزودن به محتوای شما بهبود می بخشد. بنابراین اگر تازه وارد سئو اینستاگرام باشید ، همه اینها ممکن است کمی گیج کننده باشد.

مقاله پیشنهادی: نقش کلمات کلیدی در سئو

نکاتی برای بهینه سازی اینستاگرام

7 نکته برای بهینه سازی اینستاگرام

  • پروفایل خود را برای جستجو بهینه کنید

عملکرد جستجو اینستاگرام به گونه ای است که مرتبط ترین پروفایل ها را بر اساس عبارت جستجو شما ارائه میدهد. طبق اینستاگرام، نتایج جستجو به عواملی از جمله حساب هایی که دنبال میکنید بستگی دارد. همچنین ، پست هایی که در اینستاگرام دوست دارید، تأثیر عمده ای در تعیین ارتباط دارند. علاوه بر این ، کلمات کلیدی نیز نقشی اساسی دارند. بنابراین اگر میتوانید پروفایل اینستاگرام خود را با کلمات کلیدی بهینه کنید تا در جستجو های مربوطه نشان داده شوید. برخی از قسمت های پروفایل که باید بهینه باشند عبارت‌اند از:

نام و نام کاربری: استفاده از کلمه کلیدی اصلی در نام و نام کاربری روش خوبی برای بهبود شانس نمایش در جستجو های مربوطه است. پس در حد امکان سعی کنید تا در نام کاربری کلمه کلیدی هدفتان را استفاده کنید.

بیوگرافی: بیوگرافی همچنین مکانی عالی است که میتوانید کلمات کلیدی را درآنجاقرار دهید. در این فضا میتوانید برای توصیف کسب و کار خود استفاده کنید. و در مورد کاری که میخواهید انجام دهید کمی توضیح دهید.

مقاله پیشنهادی: شبکه اجتماعی چیست؟

  • کپشن های بهینه شده ای بنویسید

کپشن جایی است که شما درمورد پست باید چند خطی بنویسید و همچنین هشتگ های خود را مورد استفاده قرار دهید. با اینکه اینستاگرام به هشتگ ها و مکان بیشتر اهمیت میدهد اما توصیه میکند محتوایی را بر اساس علایق مخاطبین تنظیم کنید. به عنوان مثال اگر شما پست های مرتبط با غذا را دوست دارید اینستاگرام سعی میکند محتوایی به شما نمایش بدهد که بهینه شده است و متناسب با علایق کاربر نوشته شده است. الگوریتم اینستاگرام از یک چهار چوبی استفاده میکند که با توجه به نام کاربری، بیوگرافی، هشتگ ها و کپشن ها حساب های مرتبط به یکدیگر را شناسایی میکند و مشخص میکند به هر کاربری چه چیزی نمایش بدهد. دقیقا به همین دلیل است که نوشتن کپشن شمارا به اکسپلور راه میدهد. با استفاده از کپشن مناسب میتوانید اطلاعات بیشتری به اینستاگرام بدهید تا حساب شمارا به کاربران هدف شما نمایش بدهد.

ترفند هایی برای بهبود سئو اینستاگرام

  • هشتگ ها را به عنوان کلمات کلیدی در نظر بگیرید

در اینستاگرام هشتگ ها همانند کلمات کلیدی در گوگل عمل میکنند. هشتگ ها به کاربران کمک میکنند تا محتوا مورد نظر را پیدا کنند. وقتی هشتگ خاصی را جستجو میکنید بهترین محتوا از اینستاگرام که آن هشتگ را دارا باشد به شما نمایش میدهد. به همین ترتیب هشتگ هایی که شما میگذارید نشان دهنده موضوع ویدیو یا عکسی هست که گذاشته اید. بنابراین، بسیار مهم است که پست های خود را هشتگ های مناسب بگذارید تا بتوانید به مخاطبین هدفتان بیشتر نمایش داده شوید. اگر چه باید در نظر داشته باشید که هشتگ هایتان بیشتر از 30 نشود که در این صورت هیچکدوم از هشتگ های شما به مخاطبین نمایش داده نمیشود. پس سعی کنید هشتگ های مرتبط و کم بگذارید اما باکیفیت!

اما اینستاگرام در رتبه بندی پست ها فقط به هشتگ ها نگاه نمیکند و فاکتور های دیگری مانند تعامل کاربران با شما و ارتباط حساب با موضوع را در نظر میگیرد. بنابراین، هر چه تعامل بیشتری داشته باشید در نتایج بالاتر قرار دارید.

نکته هایی برای بهبود شبکه های اجتماعی

  • از Alt برای پست ها استفاده کنید

اینستاگرام قابلیت دیگری که دارد میتوانید علاوه بر کپشن یک توضیح مختصر دیگری را در رابطه با پست بنویسید که به آن Alt میگویند. این متن به کاربران نمایش داده نمیشود و فقط برای درک بهتر الگوریتم ها در رابطه با آن پست است. Alt برای سئو اینستاگرام خیلی مهم است و باید از آن استفاده کنید تا به الگوریتم اینستاگرام کمک کنید که تصویر شامل چه چیزی است و برای چه کاربرانی است. اگر چه اینستاگرام به صورت خودکار Alt تصاویر را پر میکند اما بهتر است خود شما آن را با توجه به کلمه کلیدی خودتان پر کنید تا در نتایج بالاتری از سرچ های اینستاگرام قرار بگیرید.

  • کاربران خود را تشویق کنید

یکی از راه های برای جذب مخاطب و زودتر رشد کردن تگ شدن شما در استوری مخاطبینتان است. از مخاطبینتان بخواهید شمارا در استوری های خود منشن کنند و همین امر باعث میشود تا مخاطبین بیشتری روی شما کلیک کنند و سپس شمارا دنبال کنند. به عنوان مثال مسابقه ای در نظر بگیرید و حتی به همین خاطر جوایز و هدایایی را در نظر داشته باشید. از مخاطبین بخواهید محصولات شما را در استوری خود منتشر کنند و شما نیز به پاس قدرندانی از آنها، استوری آنها را در صفحه خود منتشر کنید تا بفهمند چقدر برای شما ارزشمند‌اند. این روش، روش بسیار خوبی است که باعث رشد ناگهانی دنبال کننده های شما میشود. پس حتما امتحان کنید.

  • از سئو کلاه سیاه بپرهیزید

شاید تا اینجای کار کمی سئو اینستاگرام را فهمیده باشید و ترفند ها را بخواهید اجرایی کنید اما به یاد داشته باشید که خیلی از کلمات کلیدی خود استفاده نکنید و کلمات کلیدی که نامرتبط با پست هستند را زیاد استفاده نکنید. این کار به معنی فریب دادن الگوریتم های اینستاگرام است که اگر متوجه این موضوع شوند به مرور به صفحه شما آسیب میرسانند. اینستاگرام همیشه سعی کرده است تا بهترین پست ها را به مخاطبین خود نمایش دهد و اگر شما سعی در فریب آن را داشته باشید به صفحه شما آسیب های جدی وارد میکند. پس بهترین پست ها و با کیفیت ترین هشتگ ها را استفاده کنید تا اینستاگرام از صفحه شما خوشش بیاد و مورد اعتماد الگوریتم های اینستاگرام شوید.

  • ردیابی و بهینه سازی

همانطور که در اینستاگرام فعالیت میکنید هر چند وقت یکبار سعی کنید بهینه سازی خود را ردیابی کنید و ببینید واقعا پیشرفتی داشته اید یا خیر. وقتی یک حساب تجاری در اینستاگرام ایجاد میکنید یک ابزار تجزیه و تحلیل جامع نیز دریافت میکنید که میتوانید حساب خود را مورد بررسی قرار دهید. این تجزیه و تحلیل ها به شما اجازه میدهد تا درک خوبی داشته باشید و خود را دائما بهتر کنید.

 

طراحی و توسعه وب سایت | ویلاآرت

 

حرف آخر

پس تا اینجا فهمیدید که اینستاگرام چه شبکه اجتماعی بزرگی است که میتوانید در آن فروش ایجاد کنید. در این مقاله سعی کردیم راهکار هایی که باعث بهتر شدن سئو اینستاگرام شما میشود را بیان کنیم. شما با رعایت کردن این ترفند ها میتوانید سئو اینستاگرام خود را بهبود دهید و در نتایج برتر جستجو های اینستاگرام باشید.


نظرات