بیشتر بدانیم

سئو خارجی چیست؟ تکنیک های لینک سازی در سئو خارجی

مقدمه

به طور کلی همانطور که در مقاله سئو چیست گفتیم سئو شامل 3 بخش تکنیکال، داخلی و خارجی است. اما سئو تکنیکال و سئو داخلی مربوط به خود وبسایت است اما سئو خارجی همانطور که پیداست مربوط به تمامی فعالیت هایی است که خارج از وب سایت انجام میشود. سئو خارجی بسیار مهم است به صورتی که شما هر چقدر هم در سئو داخلی خوب باشید اما روی سئو خارجی کاری نکرده باشید ممکن است رتبه خوبی نداشته باشید. زیرا سئو خارجی اعتبار سایت شما را تعیین میکند و گوگل به اینکه دیگر سایت ها درباره شما چه میگویند اهمیت میدهد.

سئو خارجی به طور کلی یک مبحث بسیار تخصصی و حساس است که شما باید احتیاط کنید. زیرا اگر ناشیانه عمل کنید ممکن است منجر به پنالتی گوگل شود و جریمه شوید. در این مقاله قرار است یک دید کلی از سئو خارجی پیدا کنیم و انواع تکنیک ها و مزایا اصلی سئو خارجی را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر صاحب کسب و کار هستید یا در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو فعالیت میکنید این مقاله را از دست ندهید.

سئو خارجی (Offpage SEO) چیست؟

سئو خارجی به کلیه فعالیت هایی که شما در راستای افزایش رتبه سایت در موتور های جستجو انجام میدهید گفته میشود.

بیشتر افراد وقتی اسم سئو خارجی را میشنوند فقط به لینک سازی فکر میکنند اما اینگونه نیست و سئو خارجی فراتر از لینک سازی است. سئو خارجی برای وبسایت شما نشانه اعتبار، محبوبیت و اقتدار سایت شما است و وقتی یک لینک از دیگر سایت ها برای سایت خود میگیرید نشان میدهد که محتوا و فعالیت کاری شما توسط آن وب سایت تایید شده و تضمینی است.

البته این را باید در نظر بگیرید که اگر میخواهید از سایت های مورد اعتماد گوگل لینک دریافت کنید که برای سئو سایت شما بشدت خوب است و باعث اعتماد بیشتر گوگل به شما میشود باید هزینه کنید و در این صورت ممکن است سئو خارجی برای شما هزینه در بر داشته باشد. ولی ارزشش را دارد!

اهمیت سئو خارجی چیست

اهمیت سئو خارجی در چیست؟

از آنجایی که الگوریتم های گوگل همیشه در حال تعقیر و بهبود خود هستند معیار های آنها هر روز عوض میشود اما معیار هایی که آنها همیشه در رتبه بندی یک صفحه مد نظر دارند و تعقیر زیادی نخواهد کرد اعتبار، اقتدار و قابل اعتماد بودن سایت است. هر چه سایت شما از نظر گوگل اعتبار بیشتری داشته باشد و مورد اعتماد تر باشد گوگل به شما اهمیت بیشتری میدهد و در نتایج برتر شمارا قرار میدهد.

اما اعتبار سایت شما چگونه بالا میرود؟ با اینکه معیار های زیادی برای بالا بردن اعتبار و اقتدار از جمله تولید محتوا منظم، فعالیت مکرر و بروزرسانی و غیره وجود دارد اما یکی از مهمترین پارامتر ها برای تعیین اعتبار لینک سازی و ریپورتاژ گرفتن از سایت های دیگر است. هر چه دیگر وب سایت ها درمورد شما نظر بدهند و به سایت شما لینک دهند اعتبار بالاتر میرود و قابل اعتماد تر میشوید. و همین امر باعث میشود تا گوگل شما را در نتایج برتر قرار دهد.

مهترین تفاوت سئو خارجی با سئو داخلی

خوب مشخص است که مهم ترین تفاوت آنها این است که سئو داخلی مربوط به همه فعالیت ها در داخل وب سایت است و سئو خارجی مربوط به خارج از وب سایت. اما چیزی که اهمیت بالایی دارد این است که سئو خارجی موقعی تاثیر بسیار زیادی روی وب سایت شما میگذارد که از نطر سئو داخلی مشکلی ندشته باشید. یعنی شما باید اول سئو داخلی را بهبود دهید و آن را برای موتور های جستجو بهینه کنید و سپس برای کسب اعتبار و اعتماد لینک سازی خارجی را شروع کنید.

 

مزایای سئو خارجی برای وب سایت

مزایای سئو خارجی (Offpage SEO)

حالا که با سئو خارجی و تفاوت آن با سئو داخلی را فهمیده اید بهتر است تا با مزایای سئو خارجی آشنا شوید.

مزایای سئو خارجی عبارت‌اند از:

  • سئو خارجی و افزایش رتبه در گوگل

با فعالیت در سئو خارجی میتوانید رتبه خودتان را در گوگل به سرعت افزایش دهید و از این طریق در نتایج برتر جستجو قرار بگیرید.

  • سئو خارجی و افزایش اعتبار سایت

با لینک گرفتن از سایت های مورد اعتماد گوگل میتوانید توجه گوگل را به خودتان جلب کنید و اعتبار زیادی داشته باشید.

  • سئو خارجی و ورودی مخاطب از لینک ها

وقتی در سایت هایی که روزانه ترافیک بالایی دارند لینک میسازید. ممکن است کاربران روی آنها کلیک کنند و وارد سایت شما شوند و ورودی چشم گیری از لینک ها داشته باشید.

روش ها و ترفند های سئو خارجی

روش های سئو خارجی

حالا شاید سوال برایتان پیش آمده باشد که سئو خارجی دقیقا چیست و باید برای سئو خارجی وب سایتمان چه کاری انجام دهیم. به صورت کلی روش هایی برای فعالیت سئو خارجی وجود دارد که شما بعد از اطمینان از سئو داخلی میتوانید آنهارا شروع کنید.

برخی از موارد مربوط به سئو خارجی عبارت‌اند از:

یکی از بستر های فعالیت سئو خارجی شبکه های اجتماعی هستند، در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید و لینک هایی از وب سایتتان را در آنجا قرار دهید. همچنین در وب سایت های درج پست محتوا بنویسید و لینک سازی کنید مانند سایت ویرگول

تکنیک ها و ترفند های سئو خارجیانواع پیوند اصلی در سئو خارجی 

یکی از اصلی ترین موارد در سئو خارجی لینک سازی است که شما باید محتواهایی که در سایت های دیگران میسازید به سایت خود پیوند دهید تا اعتبار بیشتر نسیبتان شود. اما ترفند ها و تکنیک هایی وجود دارد که میتواند لینک داده شده را برای موتور های جستجو باکیفیت تلقی کند. شما باید بهترین استفاده را از لینک هایی که ساخته اید بکنید تا بیشترین تاثیر را داشته باشند.

به طور کلی 3 نوع پیوند اصلی وجود دارد که با نحوه به دست آوردن آنها تعریف میشوند. پیوند های طبیعی، پیوند های ساخته شده به صورت دستی یا پیوند های خود ساخته.

  • پیوند های طبیعی در سئو خارجی 

پیوند های طبیعی بدون هیچ اقدامی توسط مالک خود وبسایت به صورت ویرایشی ارائه میشوند. به عنوان مثال ، یک وبلاگ نویس مواد غذایی ، پیوندی را به پستی اضافه می کند که به سمت مزارع تولید مورد علاقه آنها باشد ، یک پیوند طبیعی است.

  • پیوند های ساخته شده به صورت دستی

پیوندهای ساخته شده دستی از طریق فعالیت های عمدی ایجاد لینک به دست می آیند. این موارد شامل مواردی مانند وادار کردن مشتریان به پیوند به وب سایت شما یا درخواست تأثیرگذاران برای اشتراک گذاری مطالب شما است.

  • پیوند های خود ساخته در سئو خارجی

پیوندهای خود ساخته با استفاده از روشهایی مانند افزودن لینک در یک فهرست آنلاین ، انجمن ، امضای نظر وبلاگ ، یا یک انتشار مطبوعات با متن بهینه شده ایجاد می شوند. برخی از تاکتیک های ایجاد لینک سازی که خود ایجاد کرده اند به سمت SEO کلاه سیاه گرایش دارند و موتورهای جستجوگر آنها را ناخوشایند می دانند ، بنابراین در اینجا کمی احتیاط کنید.

حالا صرف نظر اینکه چه نوع لینکی دریافت کرده اید باید یک سری موارد را رعایت کنید تا طبیعی جلوه دهید. در غیر این صورت گوگل شمارا جریمه خواهد کرد. مواردی که باید در حین لینک سازی به آن دقت کنید عبارت‌اند از:

  • میزان ترافیک سایت لینک دهنده.
  • وب سایت لینک دهنده چقدر به وب سایت شما مرتبط است.
  • تازه بودن لینک
  • متن لینک شده به وب سایتتان (Anchor)
  • قابل اعتماد بودن سایت لینک دهنده
  • تعداد لینک داده شده در صفحه
  • عمر دامنه
  • و ...

طراحی وبسایت | ویلاآرت

حرف آخر

در آخر باید بگوییم که سئو خارجی نقش بسیار بالایی در رتبه بندی نتایج گوگل دارد و اعتبار دامنه شما را بالا میبرد. اما قبل از انجام سئو داخلی باید مطمئن باشید که وبسایت شما برای سئو خارجی و لینک سازی آماده است و مشکلی از این جهت ندارد. و همچنین باید حرفه ای لینک سازی کنید. در غیر این صورت دچار مشکل میشوید.


نظرات