بیشتر بدانیم

چگونه از اینستاگرام برای تجارتمان مخاطب جذب کنیم

اینستاگرام به دلیل رایگان بودن مخاطبان بسیار زیادی به خصوص در کشور ایران دارد. شما میتوانید با باز کردن یک حساب اینستاگرام شروع به فعالیت کنید اما باز کردن حساب به تنهایی کافی نیست و شما باید از اینستاگرام برای تجارت خود مخاطب جذب کنید که این نیاز به دانش های تخصصی ای دارد. شما میتوانید با آموزش دیدن و کسب تجربه به خوبی مخاطب برای کسب و کار خود جذب کنید که این نیاز به زمان دارد. تیم ویلاآرتز در این مقاله بهترین ترفند ها برای اینکه بتوانید مخاطبین را جذب کنید توضیح داده است و میتوانید با به کار گیری این ترفند ها برای کسب‌وکار خود مخاطب جذب کنید. پس با ما همراه باشید.

با انجام مراحل مناسب، میتوانید بسیاری از مخاطبین خود را در اینستاگرام به وب سایتتان هدایت کنید. هنگامی که آنها از وب سایتتان بازدید کردند فقط چند کلیک فاصله دارند تا به مشتری دائمی شما تبدیل شوند. اینستاگرام با مخاطبین زیادی که دارد یکی از کانال های باارزش بازاریابی دیجیتال میباشد که مخاطبین زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد. و این میتواند فرصت مناسبی باشد تا آگاهی از نام تجاری خود را افزایش دهید.

مقاله پیشنهادی: شبکه های اجتماعی چیست؟

جذب مخاطب از طریق اینستاگرام

چگونه از اینستاگرام برای وب‌سایت خود ترافیک ایجاد کنیم

حالا میرسیم به اصل مطلب،در اینجا ترفند ها و راهکار هایی را در اختیار شما قرار داده ایم تا با رعایت آنها توانید ترافیک چشم گیری را از طریق اینستاگرام برای وب سایت خود ایجاد کنید. این ترفند ها عبارت‌اند از:

مقاله پیشنهادی: بازاریابی در شبکه های اجتماعی

  • استفاده از تصاویر جذاب و ساده

همیشه به یاد داشته باشید که تصاویر ساده، چند هزار کلمه می‌ارزد. با توجه به این نکته، اطمینان حاصل کنید که از تصاویر جذاب و ساده ای استفاده میکنید و مخاطبین شما آنهارا دوست دارند. البته که نوشتن متن هایی برای توضیح محصولات خود به محصول شما ارزش میدهد و بسیار عالی است. اما نباید زیاده روی کنید و به نوشتن تنها چند خط توضیح بسنده کنید. استفاده از یک تصویر عالی میتواند تا چند برابر یک صفحه را جذاب تر کند و مخاطبین را تحریک به خواندن متن ها کند.

مقاله پیشنهادی: بهینه سازی اینستاگرام

  • شما یک لینک دارید، پس از آن به خوبی استفاده کنید

هنگامی که شما در اینستاگرام فعالیت میکنید. مشخصا باید ارتباطی بین اینستاگرام و وب سایت شما وجود داشته باشد. شما میتوانید به صفحه وب خود در بایو لینک دهید اما دقت داشته باشید که اینستاگرام به شما امکان میدهد تا فقط یک لینک قابل کلیک داشته باشید پس باید از آن به خوبی استفاده کنید. Bio مانند ضربان قلب کمپین های شما میمانند و بدون استراتژی کمپین از هم می‌پاشد. اما با این حال، بسیاری از مشاغل کوچک به دلیل نداشتن دانش مافی در این موضوع، لینک های بی هدفی در بایو خود میگذارند و بعضی از کسب و کار ها اصلا لینکی در بایو خود قرار نمیدهند که این وحشتناک است و منجر به از دست رفتن مشتریان بالقوه خود میشود.

  • از ویدیو استفاده کنید

اگر نگاهی به افراد موفق بیاندازید. در خواهید یافت که ویدیو ها نقش بسزایی دارند. دقت داشته باشید که یک ویدیو میتواند تا 3 برابر جذابیت بیشتری نسبت به عکس داشته باشد! پس همیشه اینستاگرام خود را با یک سری فیلم علامت گذاری بکنید. ویدیو ها نه تنها مشتریان شما را درگیر میکنند بلکه شمارا در مسیر 84 درصدی مشتریانی قرار میدهد که برای خرید متقاعد شده اند.

  • زیاد استوری بگذارید

بر خلاف پست ها و ویدیو هایی که شما منتشر میکنید و در صفحه شما باقی میمانند و صفحه شمارا شلوغ میکنند. از استوری ستفاده کنید که پس از 24 ساعت از بین میروند. استوری ها نقش بسیاری در معرفی شرکت و نام تجاری شما دارند زیرا بعد از منتشر کردن استوری اینستاگرام عکس صفحه شمارا در صفحه کاربرانی که شمارا دنبال میکنند قرارمیدهد و این باعث میشود تا کاربران حضور شمارا حس کنند. پس بیشتر از قبل از استوری استفاده کنید.

جذب مخاطب از اینستاگرام برای کسب و کار

  • استفاده از تصاویر باکیفیت

وقتی صحبت از تبلیغات تصویری در اینستاگرام می شود ، همیشه دو کلمه معتبر و با کیفیت را به یاد داشته باشید. شما نباید تصاویر مربوط به کسب و کارتان را با کیفیت از جاهای دیگری دانلود کنید و در صفحه خود قرار دهید. این کار کاملا اشتباهی است و میتواند اعتبار شما را خدشه دار کند. منظور از تصاویر با کیفیت استفاده از تصاویری است که خودتان گرفته اید و با این کار ارزش برند خود را نزد مخاطبین خود بالا نگه میدارید و باعث اعتماد میشود. علاوه بر این، مراقب کیفیت تصاویر باشید. یک تصویر تار و کم کیفیت میتواند بیش از یک محصول معیوب به برند شما ضربه بزند.

  • استوری های مهم خود را برجسته (Highlights) کنید

برخی از استوری ها خیلی مهم هستند که شما میخواهید در 24 ساعت پاک نشوند زیرا ارزش بالایی برای شما دارد. برای مثال، شما در مورد تجارت خود نظرسنجی گذاشته اید و به سوالات متداولی که از شما میشود پاسخ داده اید. طبیعتا شما نمیخواهید آنها بعد از 24 ساعت پاک شوند و میخواهید در همیشه در دسترس کاربران باشد زیرا از طریق این استوری ها میتوانید مخاطبین زیادی را به وب سایت خود هدایت کنید. اینجاست که Highlights مورد استفاده قرار میگیرد. Highlights به شما اجازه میدهد تا استوری های خود را در صفحه اینستاگرام خود همیشه در دسترس کاربران خود قرار دهید و همه به راحتی بتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

  • فراخوان به عمل

یکی از ساده ترین کار ها برای جذب مخاطب به وب سایتتان فراخوان به عمل است. عکس هایی طراحی کنید و مخاطبین خود را دعوت به انجم کاری دهید. مثلا از آنها بخواهید تا بر روی لینک موجود در بایو کلیک کنند تا به صفحه پیشنهادات ویژه شما بروند. با همین دعوت های ساده میتوانید ترافیک قابل توجه ای برای وب سایت خود ایجاد کنید.

  • هشتگ، هشتگ و هشتگ

هشتگ ها یکی از عالی ترین ابزار ها برای بازاریابی و تعامل است. آنچه هشتگ ها را بسیار خاص می کند این است که می تواند شما را با احتمالی متصل کند که نام حساب کاربری یا تجارت شما را از این طریق نمی داند. همیشه افزودن چند هشتگ مرتبط با صفحه شما به باید یک روش عالی است. بعد از آن میتوانید بر اساس تصاویر، عکس و ویدیو هایی که منتشر میکنید هشتگ هارا دسته بندی بکنید.

  • یک بیوگرافی جذاب ایجاد کنید

خوب ، بخشی از بازاریابی در اینستاگرام هرگز بدون تأکید بر اهمیت یک بیوگرافی جذاب نمی تواند کامل باشد. بایو جزو مهمترین قسمت های اینستاگرام است زیرا هر کسی که به صفحه اینستاگرام شما سر میزند اولین چیزی که میخواند بایو شما است. شما باید در قسمت بایو علاوه بر اینکه خیلی کوتاه خودتان را معرفی کنید از تخصص خود بگویید و اینکه این صفحه در رابطه با چه موضوعی است. پس نوشتن یک بایو جذاب جزو مهمترین کار های شما است.

  • پیوندهای خود را پیگیری کنید

با کمک ابزار هایی مانند Google Analytics، Bit.ly یا هر ابزار دیگری پیوند های خود را چک کنید. پیگیری پیوندهای شما به شما درك می كند از نوع تعامل مشتریان شما ترجیح می دهند. با استفاده از این تجزیه و تحلیل ها ، سپس می توانید از پست هایی که مشتریانتان دوست دارند استفاده کنید و از ارسال هایی که به نظر می رسد جذابیتی ندارند ، جلوگیری کنید.

 

 

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم مهمترین کار هایی که برای جذب ترافیک از اینستاگرام باید رعایت کنید را بگوییم. شما با رعایت همین چند نکته ساده میتوانید ترافیک چشم گیری را روانه سایت خود کنید و آنها را تبدیلبه مشتری دائمی خود کنید. موفق باشید.


نظرات