بیشتر بدانیم

10 نکته در طراحی اپلیکیشن های موبایل

توسعه برنامه های تلفن همراه به سرعت در حال پیشرفت است. از همین رو، اجرای بهترین روش ها در طراحی اپلیکیشن تلفن همراه بسیار کلیدی است. برای اینکه برنامه شما در اپ استور ها و فروشگاه ها مورد استفاده قرار بگیرد و به طور مکرر مورد استفاده عموم قرار بگیرد باید نکته هایی را رعایت کنید. در این مقاله تیم ویلاآرت 10 نکته که به روند توسعه و طراحی اپلیکیشن شما کمک میکند و باعث تجربه خوب میشود را به شما معرفی میکند. پس با ما همراه باشید و ادامه مطلب را از دست ندهید.

مقاله پیشنهادی: فرآیند طراحی برنامه؟

10 نکته برای طراحی اپلیکیشن بهتر

  • اپلیکیشن را پاسخگو (ریسپانسیو) طراحی کنید

برنامه ها باید در هر سایزی و در هر دستگاهی پاسخگو باشند. شما باید همه مشتریان خود را در نظر داشته باشید و برنامه خود را برای همه سایز ها ریسپانسیو کنید تا مخاطبین شما مشکلی برایشان پیش نیاید. اندروید اوج شکوفایی خود را گذرانده است و آیفون هم همینطور. با این حال شما نیز باید برای هر سیستم عاملی اپلیکیشن را آماده کنید مگر اینکه شرکت به طور خاص یک مجموعه از کاربران را هدف قرار دهد. بنابراین تمام موارد ممکن را که با دستگاه های مختلف وارد میشوند بررسی کنید.

مقاله پیشنهادی: مزیت داشتن اپلیکیشن

  • طراحی تکراری را امتحان کنید

توسعه تکراری به معنای استفاده از اطلاعات روشهای ارزیابی مانند آزمایش کاربر است. تکرار UI برای ایجاد برنامه های پاسخگو و جذاب برای یک جمعیت خاص. این همچنین راهی برای یادگیری درسهای ارزشمند برای پروژه های آینده است. روش دیگر برای دریافت بینش عملی از کاربران واقعی، افزودن راه حل تجزیه و تحلیل رفتار کاربر درون برنامه به برنامه شما است که به شما در درک نحوه استفاده افراد از برنامه شما کمک می کند.

نکاتی در طراحی اپلیکیشن

  • طراحی اپلیکیشن را ساده نگه دارید

همه ما آگاه هستیم که هر چه  طراحی اپلیکیشن ساده باشد تجربه بهتری را به مشتریان شما هدیه میدهد. بسیاری از مشتریان طراحی ساده را به پیچیده ترجیح میدهند. زیرا آنها با یک طرح ساده کار های کمتری انجام میدهند و تعامل بهتری دارند. در نتیجه طراحی را ساده نگه دارید و سعی کنید در طرح هایی که عناصر بصری زیادی احتیاج دارند، تصاویر را به حداقل برسانید تا زمان بارگیری شما به کمترین حد خود برسد.

مقاله پیشنهادی: کمک اپلیکیشن ها به کسب و کارتان

  • روی کاربران تست کنید!

طراحان حرفه ای روش های تستی زیادی برای انتخاب دارند و معمولا به یک طرح متکی نیستند. اما برای اینکه بهترین روش انتخاب شود لازم است تا روی کاربران تست شود. این کار مزایای بالایی دارد و یکی از مزیت های آن این است که میتوان اشکالات را در مراحل اولیه توسعه به حداقل رساند و باعث صرفه جویی در هزینه ها و تلاش های بیهوده شود.

مقاله پیشنهادی:وب اپلیکیشن چیست؟

10 نکته در طراحی اپلیکیشن های تلفن همراه

  • بصری باشید!

یک اپلیکیشن خوب دارای طراحی بصری فوق العاده است و دارای یک رنگ بندی عالبی است. برخلاف هنرهای تجسمی واقعی ، انواع رنگ ها ، بافت ها و ترفندهای ترکیبی هیچ کس را در تلاش برای UX عالی پیدا نمی کند. هیچکس دوست ندارد تا یک برنامه از متن های بسیار بلند و طولانی استفاده کند و دوست دارند تا کمترین و مفید ترین متن هارا در یک برنامه بخوانند. عناصر بصری قابل توجه نیز کاربران را به خود درگیر میکند و آنها را ترغیب میکند تا دوباره به اپلیکیشن شما برگردند.

  • همیشه با توجه به مسائل امنیتی اپلیکیشن را به روز کنید

نیازهای امنیتی و انطباق می تواند سد معبر بزرگی برای توسعه کارآمد باشد. با مشاوره با تیم پشتیبان ، اغلب با آگاهی بیشتر از چگونگی جلوگیری از نقض داده ها ، می توان از موارد دسترسی جلوگیری کرد. اگرچه برنامه ریزی برای برنامه ریزی سالانه آسان است ، اما مسائل امنیتی نیاز به نظارت مداوم دارند.

نکاتی در طراحی اپلیکیشن

  • نیازهای بازار را به خاطر بسپارید

بازاریابی برای همه صنایع کاربرد دارد و این شامل توسعه برنامه ها نیز می شود! درک مشتری مهم است. موارد استفاده را برای آنچه مخاطبان هدف واقعاً از یک برنامه می خواهند ایجاد کنید. انواع مختلفی در اینجا بازی می کنند ، بنابراین تحقیق بر اساس تمرکز این برنامه مهم است. کاربران تماسی شخصی دارند که نشان می دهد توسعه دهندگان به عنوان اطلاعات جمعیتی به نیازها و علایق آنها توجه کرده اند. توسعه دهندگان ممکن است از ارزیابی ابتکاری با تست قابلیت استفاده برای ایجاد رابط کاربری جذاب برای کاربران استفاده کنند. تنها نقطه مشترک در اینجا تعامل است. برنامه های تعاملی هرگز در ارائه بهترین تجربه کاربر به بازدید کنندگان کوتاهی نخواهند کرد.

مقاله پیشنهادی: 8 استراتژی بازاریابی اپلیکیشن

  • دستورالعمل ها را دنبال کنید

حتی در دنیای UI نیز دستورالعمل هایی وجود دارد. حتی هنگام آزمایش ناوبری و تعاملات کاربر نیز باید استانداردهای موجود را در نظر بگیرید. توسعه دهندگان که طراحی UI را اجرا می کنند باید بر ویژگی های اصلی بیش از ویژگی های جزئی تمرکز کنند. این برای وارد کردن برنامه ها به فروشگاه ها مهم است. App Store اپل و فروشگاه Google Play برنامه ها را برای این معیارها بررسی می کنند ، بنابراین بر این اساس تحقیق کنید.

  • اطلاعات صحیح داشته باشید

طراحی وب سایت پاسخگو مانند طراحی اپلیکیشن نیست. در حالی که وب سایت ها فرض می کنند که کاربران ممکن است آنچه را که می خواهند جستجو کنند یا در مکان دیگری پیمایش کنند ، برنامه ها با دانستن اینکه کاربران پس از بارگیری برنامه مورد نظر ، فعال تر عمل می کنند ، طراحی می شوند. ارتباطات شخصی و تعاملی متکی به دادن اطلاعات صحیح ، طراحی صحیح و شناخت مخاطب به کاربران است. دریافت صحیح اطلاعات مربوطه به معنای درهم آمیختن هرگونه دستورالعمل یا اطلاعات حیاتی است ، به گونه ای که متناسب با طرح بصری-اول باشد بدون اینکه خیلی از آن دور شود.

  • مراقب روند باشید

دنیای توسعه همیشه در حال تحول است. روش های جدیدی برای ایجاد ظاهر و طرح های مختلف بر اساس فن آوری های جدید وجود دارد ، همانطور که احتمالاً هر توسعه دهنده و طراح می داند. همگام شدن با روندهای جدید و نوآورانه می تواند به سازندگان برنامه کمک کند تا گام به گام ایده های جدید را پیاده کنند و به کاربران جدید و بازارهای جدید دسترسی پیدا کنند.

 

 

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم مهم ترین نکاتی که باید در طراحی اپلیکیشن خود به کار ببرید تا بهترین تعامل را با کاربران داشته باشید و یک تجربه کاربری خوب به آنها هدیه دهید را بگوییم. مهمترین نکات در طراحی اپلیکیشن همین 10 نکته بودند و شما با رعایت این نکات میتوانید اپلیکیشنی در شان مخاطب و کاربرپسند ایجاد کنید.


نظرات