بیشتر بدانیم

10 راه برای افزایش ترافیک وب‌سایت خود

هر کسب‌وکاری را که وجود دارد اولین آرزویی که دارد مشتری بیشتر است! آنها هزینه هایی صرف بدست آوردن مشتری میکنند و آنطور که میخواهند نتیجه لازم را نمیگیرند. اما امروزه با دسترسی به اینترنت باعث میشود تا اگر کارتان را خوب انجام دهید تجارتتان در معرض دید افراد زیادی قرار بگیرد و همین امر باعث بدست آوردن مشتریان جدید میشود و طبیعتا هر چه بازدید کننده بیشتری داشته باشید فروشتان هم بالا تر میرود. اما برای اینکه بازدید وب‌سایت خود را افزایش دهید چه کار هایی باید بکنید؟

تیم ویلاآرتز در این مقاله قصد دارد تا 10 روش بالا بردن بازدید کننده وب سایت را برای شما بگوید که میتوانید سریعا بازدید از وب سایت خود را افزایش دهید. پس این مقاله را از دست ندهید.

مقاله پیشنهادی: اهمیت وب سایت برای کسب و کار ها

روش های افزایش ترافیک وب سایت

10 روش افزایش ترافیک وب سایت

  • تبلیغات پولی

انواع تبلیغات کلیکی وجود دارد که شما به ازای هر کلیک باید هزینه ای را پرداخت کنید که معروف ترین و محبوب ترین پلتفرم تبلیغات پولی سیستم گوگل ادز هست که توسط شرکت گوگل ارائه شده است. با سیستم های تبلیغاتی مانند گوگل ادز میتوانید وب سایت خود را در شبکه های اجتماعی، جستجو گوگل، وب سایت های همکار گوگل و ... نمایش دهید و آگاهی از برند خود را افزایش دهید. این روش خوبی است تا ترافیک خوبی ایجاد کنید و اسم برند خود را سر زبون ها بیاندازید. خوبی سیستم های تبلیغات پولی این است که میتوانید کاربران هدف خود را مورد هدف قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما به کسانی نشان داده میشود که از محصول یا خدمات شما خوششان می‌آید. اما از آن طرف تبلیغات پولی میتواند هزینه بالایی داشته باشد مخصوصا اگر کلمه کلیدی شما پر رقابت و با ارزش باشد.

مقاله پیشنهادی: طراحی سایت در قم

با این حال این سیستم ها منتقدان و موافقین خودشان را دارند اما اگر هوشمندانه عمل کنید میتواند بازدهی هنگفتی از سرمایه شمارا به همراه داشته باشد.

  • در شبکه های اجتماعی فعال باشید

تولید محتوای خوب و منحصر به فرد عالی هست اما همیشه کافی نیست. تا زمانی که نتوانید محتوای خوب خود را در مقابل چشمان مخاطبین خود قرار دهید، وقت خود را تلف کرده اید.

شبکه های اجتماعی یکی از بهترین روش هایی است که در آن میتوانید محتوای خود را تبلیغ کنید. شما میتوانید بدون محدودیت خاصی محتواهای خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید و به این وسیله ترافیک قابل قبولی از این طریق به دست بیاورید اما باید در نظر داشته باشید که محتوا ها و عناوین جذابی باید اماده کنید که مخاطب برای خواندن آن انگیزه کافی را داشته باشد.

عناوین جذاب بنویسید

  • عناوین جذاب بنویسید

عناوین یکی از مهم ترین بخش ها در محتوا است. شما چه در اینستاگرام یا وب‌سایت محتوا بنویسید برای اینکه محتوای شما توسط کاربران خوانده شود باید عناوین جذاب تهیه کنید که کاربران را تحریک به خواندن ادامه مطلب کند. تحقیقات نشان میدهد که محتوایی که شما مینویسید باید در 3 ثانیه اول مخاطبین را جذب کند در غیر این صورت تمام زحمات شما به هدر میرود. پس یکی از راه های افزایش ورودی ترافیک وب‌سایتتان استفاده از عناوین جذاب میباشد.

  • بهینه سازی وب‌سایت برای موتور های جستجو (SEO)

سئو، مهمترین و کلیدی ترین حرفه برای افزایش ورودی وب سایت است. طبق آماری که منتشر شده بود در هر ثانیه در گوگل حدود 63 هزار سرچ انجام میشود. در هر ثانیه! و حالا حساب کنید که چند میلیارد روزانه از موتور جستجو گوگل استفاده میشود. حالا فکرش را بکنید که اگر وب‌سایت شما در نتایج برتر جستجو های مرتبط با وب سایتتان باشد روزانه چه ترافیک زیادی را جذب خواهید کرد. پس اگر به فکر افزایش ورودی وب سایتتان هستید به هیچ وجه سئو را فراموش نکنید.

مقاله پیشنهادی: سئو چیست؟

  • کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهید

یکی از کار هایی که در وب سایتتان و سئو باید انجام دهید این است که در ابتدا کار روی کلمات طولانی سرمایه گذاری کنید و سعی کنید روی اون کلمات به نتایج بالا برسید. کلمات کوتاه و مختصر با اینکه جستجو روزانه بسیار بالایی دارند اما به همان میزان رقبا سر سخت تری برای رسیده به لینک های اول دارید و برای رقابت در این کلمات باید هزینه و زمان زیادی را صرف کنید. هر چه یک کلمه طولانی تر شود طبیعتا سرچ کمتری هم دارد اما رقابت و رسیدن به نتایج برتر در این کلمات راحتتر است. پس بسیار مهم است که در سئو ابتدا راه روی کلمات دم بلند برنامه ریزی کنید و کم کم سمت کلمات کوتاه و مد نظر خود برید.

  • ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از استراتژی هایی است که از زمان های قدیم پا برجا بوده است با به الان. خیلی از افراد فکر میکنند که دیگر ایمیل مارکتینگ جواب نمیدهد اما باید بدانید که یکی از قوی ترین استراتژی های بازاریابی جهان همین ایمیل مارکتینگ است. شما با کمک ابزار های موجود میتوانید پیامی را به هزاران نفر از مخاطبین اینترنت بفرستید و آنهارا از وجود خود باخبر کنید و افراد زیادی را به وب سایت خود بکشانید.

مقاله پیشنهادی: مهارت هایی که هر طراح سایت باید بلد باشد

  • پاسخگو بودن وب سایت در حالت موبایل

حدود 60 درصد از جستجو های گوگل از طریق موبایل انجام میشود. و از همین رو گوگل روی ریسپانسیو یا پاسخگو بودن وب سایت ها بسیار حساس هست و وب سایت هایی را در نتایج خود قرار میدهد که در حالت موبایل کاملا بهینه باشد. پس اگر میخواهید در نتایج جستجو گوگل باشید و همچنین کاربرانی که با موبایل وارد وب سایت شما میشوند را حفظ کنید یادتان باشد که وبسایتی ریسپانسیو طراحی کنید.

مقاله پیشنهادی : تفاوت توسعه بک اند و فرانت اند

  • سرعت بارگذاری وب‌سایت

برای اینکه یک تجربه کاربری خوبی را به کاربران خود هدیه دهید یادتان باشد که سرعت بارگذاری وب سایت شما عاملی بسیار تاثیر گذار است. امروزه در همه زمینه ها سایت های بسیاری وجود دارد و کاربران مجبور نیستند که فقط از سایت شما استفاده کنند. آنها تحمل سرعت بازگذاری بالا را ندارند و اگر سرعت لود سایت بالا باشد آنها سریعا خارج میشوند و از سایت های رقبایتان بازدید میکنند. همچنین سرعت بارگذاری وب سایت در سئو نیز تاثیر گذار است و کمک میکند تا رتبه بهتری کسب کنید.

در مئرد رقبای خود تحقیق کنید

  • در مورد رقبایتان تحقیق کنید

در مورد استراتژی و بازاریابی رقبایتان تحقیق کنید. تحقیق کنید که آنها چه استراتژی دارند و چگونه به نتایج برتر رسیده اند. این گونه ایده های بهتری کسب میکنید و متوجه میشوید که باید از کجا شروع کنید. همچنین به شما کمک میکند تا محتوا های بهتری بنویسید و ترافیک بیشتری کسب کنید.

  • داده های خود را آنالیز کنید

یکی از بهترین و رایگان ترین ابزار های تحلیل وب سایت و کاربران گوگل انالیز است که توسط گوگل معرفی شده است. شما با کمک این ابزار میتوانید کاربران خود را تحلیل کنید که چه مدت در وب سایت شما بوده اند و از چه صفحاتی از وب سایت شما بازدید کرده اند. این داده ها کمک میکند تا کسب و کار خود را رشد دهید. اینگونه محتوا و موضوعات مورد علاقه کاربران خود را میفهمید و با تولید محتوا های هدفمند ترافیک بیشتری را جذب خود میکنید.

 

 

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم بهترین روش هایی که میتوانید برای وب سایت خود ترافیک جذب کنید را بیان کنیم. مطمئنا شما با رعایت همین نکاتی که در اینجا گفتیم میتوانید سایت خود را ارتقا دهید و ترافیک خود را افزایش دهید.


نظرات