بیشتر بدانیم

پنج اشتباه بزرگ در سیستم ارتباط با مشتریان

با استفاده از فناوری های تجاری مانند راه حل های مدیریت ارتباط با مشتری، شرکت ها میتوانند به راحتی از رقبا خود در بازار پیشی بگیرند. این فناوری اجازه میدهد تا شرکت ها تجربه مشتری بهتری به مشتریان خود ارائه بدهند. بنابراین crm نقش زیادی در موفقیت یک شرکت دارد ولی با این حال چندین اشتباه در این سیستم وجود دارد که باعث میشود تمام اهداف یک کسب و کار را غرق کند. تیم ویلاآرت با ارائه خدمات سیستم مدیریت مشتریان در چندین سال متوجه اشتباهات رایج بین کسب و کار ها شده است که در نهایت منجر به خرابی crm میشود. بنابراین ما آنها را در این مقاله خواهیم گفت. با رعایت کردن این اشتباهات بزرگ میتوانید کسب و کار خود را از شکست نجات دهید و نهایت بهره را از سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان ببرید. پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

پیشنهاد میکنیم قبل از خواندن این مقاله اگر با سیستم crm آشنایی ندارید مقاله سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان چیست را مطالعه نمایید.

اشتباهات بزرگ در crm

5 اشتباه بزرگ در crm

  • مشکلات تجاری را از قبل مشخص نمی کنند

بسیاری از سازمان ها و شرکت ها از مشخص کردن مشکلات خود قبل از crm غفلت میکنند. آنها نمیدانند که با چه هدفی باید crm را اجرا کنند و به چه چیزی میخواهند برسند. این نه تنها موفقیت crm را با مشکل روبرو میکند بلکه از پتانسیل کامل crm استفاده نمیشود و اینگونه ذهنیت بدی از سی آر ام ایجاد میشود. شرکت ها باید با دقت،منابع، زمان و انرژی را برای تصمیم گیری در مورد crm سرمایه گذاری کنند. به محض آنکه آنها دید واضحی از آنچه از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری میخواهند را بدست بیاورند احتمال موفقیت آمیز بودن crm افزایش پیدا میکند.

مقاله پیشنهادی: چرا یک کسب و کار به سیستم crm نیاز دارد؟

  • رویکرد اشتباه برای تغییر

همانطور که هر سیستم و تخصص دیگری نیاز به دانش دارد سیستم crm نیز نیازمند دانش است. هر چقدر crm خوب باشد، اگر در دست افراد "درست" قرار نگیرد. آنها نمیتوانند عملکرد موثر و کارآمدی از این سیستم داشته باشند. منظور از افراد اشتباه افرادی است که بدون هیچ هدفی این سیستم را راه اندازی میکنند و روی آن وقت کافی نمیگذارند. در حقیقت، سیستم crm برای موفقیت نیاز به یک ارتباط دو طرفه است که نیاز به همکاری تمام سازمان است.

مدیریت بودجه در سیستم crm

  • عدم مدیریت و نظارت بر بودجه

اگرچه بودجه در سیستم crm اهمیت دارد اما بسیاری از شرکت ها میخواهند روی این موضوع تاکید کنند. شرکت ها میخواهند با کمترین بودجه به نتایج مطلوبی برسند اما نمیدانند از آن چگونه نهایت بهره را ببرند. به عنوان مثال ، شرکت ها اغلب راه حل های خارج از قفسه را بر اساس قیمت های سفارشی انتخاب می کنند اما آنها نمی توانند مزایای CRM سفارشی را برای تجارت خود درک کنند. به طور خلاصه، تجارت نباید بودجه خود را با حذف یک عملکرد مهم کاهش دهد.

نداشتن برنامه و استراتژی

  • نداشتن برنامه و استراتژی

باید به یاد داشته باشید که اجرای crm یک استراتژی بلند مدت است. با در نظر گرفتن این واقعیت، شما باید استراتژی های بلند مدتی برای crm خود در نظر بگیرید که با گذشت زمان به مرور پیشرفت کنید. عدم انجام این کار می تواند منجر به بازسازی بسیار زیاد و زمانبر شود که مانع راه حل موثر CRM می شود. پس استراتژی بلند مدت خود را در نظر بگیرید و بدانید که دنبال چه هستید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

مقاله پیشنهادی: تکنیک های موثر در ارتباط با مشتریان

  • دست کم گرفتن نیاز به crm موبایل

یکی دیگر از اشتباهاتی که در crm رخ میدهد کم اهمیت گرفتن تعامل بصری و تعاملی است. همانطور که این سیستم در کامپیوتر نمایش داده میشود باید در دستگاه های موبایل نیز به خوبی نمایش داده شود. این همچنین شامل استفاده از اطلاعات مکان مشتریان و ویژگیهای عملکردی مانند توانایی ادغام اسناد در سوابق CRM یا برقراری تماس از بستر CRM است. این امر به کسب و کارها نسبت به رقبا برتری می بخشد زیرا آنها ترجیحات مشتری و گزینه های گذشته را درست در دست خود دارند و این منجر به افزایش تجربه مشتری می شود.

اگر از این مقاله خوشتان آمد میتوانید مقاله تجربه کاربری چیست را نیز مطالعه کنید.


نظرات