بیشتر بدانیم

مهارت هایی که هر طراح وب سایتی باید آنها را بلد باشد!

اگر شما در اول راه خود هستید سخت ترین کار این است که از کجا شروع کنید. مانند بسیاری از شغل های موجود در فناوری، طراح وب بودن به هر دو جنبه خلاق و تحلیلی ذهن شما نیاز دارد و طراحی وب یک شغل همه کاره است و فرصت های زیادی برای تغییر مکان یا اصلاح مسیر دارد ، درصورتی که دقیقاً آنچه را دوست دارید پیدا کنید. اما اگر میخواهید یک طراح وب شوید به چه مهارت هایی نیاز دارید؟ تیم ویلاآرت در این مقاله علاوه بر مهارت های اساسی که هر طراح وب باید آنها را بلد باشد مهارت های شخصی هم خواهیم گفت که به شما در طول طراحی کمک بسیاری میکند. پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

مقاله پیشنهادی: سایت تک صفحه ی چیست و چه کاربردی دارد؟

مهارت های فنی که هر طراح وب باید بداند

مهارت های فنی که برای تبدیل شدن به یک طراح وب باید بدانید

  • طراحی بصری (UI)

بدیهی است که شما برای طراحی وب نیاز به دانش اولیه طراحی دارید. اما منظور از طراحی یعنی چی؟ طراحی وب در واقع زیر مجموعه ای از زمینه بزرگتر طراحی بصری است. بنابراین منطقی است که از کجا شروع کنیم. اصول طراحی همان چیزی است که ظاهر و احساس سایت را تعیین میکند. طراحان بصری باید بتوانند با توجه به پالت های رنگی و فونت ها بهترین رابط کاربری را خلق کنند.

برای آشنایی بیشتر با این مهارت پیشنهاد میکنیم مقاله طراحی UI چیست را مطالعه نمایید.

  • طراحی تجربه کاربری (UX)

دومین مهارتی که باید در طراحی وب یاد بگیرید، UX است. منظور از طراحی تجربه کاربری یعنی بتوانید تمام نیاز هایی که یک کاربر ممکن است داشته باشد را رفع کنید. دکمه ها در دسترس کاربران باشد تا آنها به سادگی بتوانند روی آنها کلیک کنند. پس مهارت UX را دست کم نگیرید که بشدت روی فروش و پیشرفت سایت شما کمک میکند.

برای آشنایی بیشتر با این مهارت پیشنهاد میکنیم مقاله طراحی تجربه کاربری چیست را مطالعه نمایید.

  • نرم افزار طراحی

شما به عنوان یک طراح وب باید بهترین ابزار ها و برنامه های مربوط به طراحی وب و کد نویسی را بدانید. با مزیت و معایب آنها آشنا باشید و البته که کار کردن با آنها را نیز یاد گرفته باشید. از جمله ابزار های طراحی صفحات میتوان به ایلاستریتور، فتوشاپ یا ادوب XD و همچنین از جمله ابزار های کد نویسی و برنامه نویسی میتوان به vs code، php storm یا atom اشاره کرد.

مقاله پیشنهادی: برترین ابزار های IDE برای طراحی سایت و برنامه نویسی

مهارت های مورد نیاز یک طراح وب سایت حرفه ای

  • HTML

اگر با طراحی سایت آشنا باشید قطعا خواهید دانست که اسکلت تمام صفحات موجود در اینترنت زبان نشانه گذاری HTML است. همه صفحاتی که در اینترنت هستند با زبان HTML ساخته شده اند. HTMl اسکلت تمامی صفحات هست و با این زبان میتوانید دکمه ها، متن ها، عکس ها و .. را به صفحات اضافه کنید. یادگیری این زبان نشانه گذاری زیاد سخت نیست و خیلی سریع میتوانید آن را یاد بگیرید اما هر کسی که میخواهد در زمینه وب فعالیت داشته باشد یادگیری این زبان الزامی است.

  • CSS

CSS تکمیل کننده زبان HTML است! شما با زبان HTML فقط میتوانید قطعات را به صفحه اضافه کنید. بدون هیچ استایل و زیبایی! اما با استفاده از CSS میتوانید تمامی عکس ها نوشته ها و سایر المان هایی که به صفحه اضافه کرده اید را استایل بدهید تا زیبا تر نشان داده شوند. CSS نیز مانند HTML برای کسی که میخواهد در زمینه وب فعالیت داشته باشد حیاتی است. یک طراح وب بعد از یادگیری HTML CSS میتواند انواع صفحات زیبا را برای خود طراحی کند پس از این دو زبان غافل نشوید.

  • جاوا اسکریپت! Java Script

اگر چه میتوانید با HTML CSS صفحات خود را بسازید اما جاوا اسکریپت به شما کمک میکند تا عناصر ثابتی در سایت خود قرار دهید و المان ها را تعاملی کنید. مثلا صفحه به صورت خودکار بروز میشود، وب سایت هایی که به هنگام ورود ظاهرشان متفاوت میشود. همچنین میتوانید با استفاده از جاوا اسکریپت اسلایدر درست کنید و از این قبیل. یادگیری جاوا اسکریپت در طراحی سایت ضروری نیست اما با استفاده از جاوا اسکریپت میتوانید صفحات سایت را تعاملی کنید و بهتر است تا این زبان را هم یاد بگیرید.

مهارت های فردی یک طراح سایت

مهارت های فردی که یک طراح سایت بهتر است آنها را یاد بگیرد

اکنون که تمامی مهارت هایی که برای تبدیل شدن به یک طراح سایت را یاد گرفته اید بهتر است تا با مهارت های فردی ای که شمارا تبدیل به یک طراح وب حرفه ای میکند را هم یاد بگیرید. یادگیری این مهارت ها در کنار مهارت های فنی شما را در انجام کار ها بسیار کمک میکند. این مهارت ها عبارت‌اند از:

  • مدیریت زمان

شما در هر کاری که مشغول باشید، چه در زمینه وب یا شغل های آزاد باید برنامه و پروژه های خود را مدیریت کنید. یک طراح وب حرفه ای برای خود یک تقویم زمانی دارد که کار های خود را زمان بندی میکند. ابزار هایی مانند trello نیز میتوانند در مدیریت پروژه ها شمارا کمک کنند. این کار باعث میشود تا زمان خود را مدیریت کنید و همه چیز با برنامه پیش برود.

  • ارتباطات

جلب توجه و ارتباطات قوی نیز یکی از مهارت های ضروری است که یک طراح وب باید به خوبی داشته باشد. شما باید مشتریان خود را در جریان پیشرفت پروژه آنها قرار دهید و درباره کار خود توضیح دهید. حتی در بعضی از موارد لازم است تا بصورت نوشتاری برای آنها ارسال کنید. بنابراین در نوشتن و مهارت های ارائه خود مقصر باشید ، و مطمئناً نظر خود را با مشتریان و همکاران خود جلب خواهید کرد.

  • سئو، بازاریابی دیجیتال، شبکه های اجتماعی

این مهارت ها در نگاه اول بنظر میرسد مربوط به فروش و بازاریابی باشد تا طراحی سایت! اما با توجه به اینکه امروزه راهی برای فروش بسیاری از شرکت ها است شما نیز باید سر رشته ای از فروش در اینترنت داشته باشید و با انواع روش های فروش در اینترنت آشنا باشید. همچنین باید در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید و با این شبکه ها بیشتر آشنا باشید. بنابراین بهتر است تا یک طراح وب با این اصول نیز آشنا باشد.

 

 

  • مدیریت کسب و کار و مشتری

و ، به عنوان یک کارمند یا یک فریلنسر ، درک نتیجه نهایی به شما کمک می کند تا از سودآوری و پایداری خود یا شرکت خود اطمینان حاصل کنید. شما مجبور نیستید برای MBA خود برگردید ، اما باید در مورد اهداف و امور مالی کارفرمای خود یا تجارت شخصی خود ایده داشته باشید تا بتوانید از آنها برای هدایت کار خود استفاده کنید. و اگر مستقیماً برای مشتری طراحی می کنید ، باید برنامه ای داشته باشید تا مطمئن شوید جریان نقدینگی و پروژه پس مانده شما در کوتاه مدت و بلند مدت سالم و قابل انجام است.


نظرات