بیشتر بدانیم

آیا گوگل ادز رو سئو تاثیر میگذارد؟ تفاوت سئو با تبلیغات گوگل

هر وب سایتی در اینترنت با توجه به اهدافی ساخته میشود و برای رسیدن به اهداف خود باید در نتایج سرچ گوگل بالا بیاید که این کار نیاز به سئو سایت دارد که زمان بر هست و نیاز به صبر دارد تا به نتایج بالا برسد. پیشرفت در سئو به معنای ورودی بیشتر از نزد گوگل است و هر چه محصولات یا خدمات شما بیشتر دیده شود طبیعتا فروشتان هم بیشتر خواهد بود. اما باید توجه داشته باشید که نتایج ارگانیک جستجو که توسط گوگل نمایش داده میشوند رایگان است و شما برای کلیک روی لینک شما هزینه ای را پرداخت نخواهید کرد. اما گوگل یک سیستم تبلیغاتی PPC(Pey Per Click) دارد که به کسب و کار هایی که میخواهند سریعا به نتایج برتر گوگل برسند کمک میکند تا با استفاده از تبلیغات گوگل به نتایج برتر برسند و کلیک دریافت کنند. اما در اینجا شما به ازای هر کلیک هزینه ای را به گوگل پرداخت خواهید کرد. اما حالا بیایید در ادامه بیشتر درباره سئو و گوگل ادز و همچنین تفاوت های این دو با هم صحبت کنیم تا متوجه شویم کدام یک برای کسب و کار ما اهمیت بیشتری دارد و باید روی آن سرمایه گذاری کنیم.

تفاوت سئو و گوگل ادز در چیست؟

قبل از اینکه تفاوت های سئو و گوگل ادز را بفهمیم باید با مفهوم این دو آشنا باشیم. برای اینکه با سئو بیشتر آشنا شوید توصیه میکنیم قبل از خواندن، مقاله سئو خارجی چیست؟ را در سایت ما مطالعه فرمایید. حال اگر بخواهیم خیلی کلی مفهوم سئو را توضیح دهیم به تمامی کار هایی که در جهت بهبود وب سایت برای موتور های جستجو انجام میدهیم سئو میگویند. اما از طرفی دیگر گوگل ادز یک سیستم تبلیغاتی است که شما با پرداخت هزینه ای در نتایج برتر گوگل قرار میگیرید و بعد از اتمام بودجه مشخص شده دیگر تبلیغتان به نمایش در نخواهد آمد. حالا بیایید با هم یک سری تفاوت های اساسی سئو با گوگل ادز را مورد بررسی قرار دهید.

در سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو شما سعی میکنید تا وب سایت را برای موتور های جستجو قابل فهم بکنید و آنها شمارا در نتایج بهتری قرار بدهند. سئو یک پروسه طولانی هست و به صورت مستمر باید انجام شود تا همیشه در نتایج بالای جستجو قرار داشته باشید. همچنین با اینکه سئو یک پروسه طولانی مدت است اما وقتی به لینک های برتر برسید شما به صورت ارگانیک بالا آمده اید و برای هر کلیکی که روی لینک شما میشود لازم نیست هزینه ای پرداخت کنید. اما در تبلیغات گوگل شما صفحه ای از وب سایت را که میخواهید تبلیغات انجام دهید مورد هدف قرار میدهید تا موتور های جستجو آن صفحه را در نتایج برتر مربوط به آن صفحه قرار دهید. گوگل ادز مانند سئو نیاز به زمان زیادی ندارد و میتوانید خیلی سریع توسط گوگل رتبه بالایی کسب کنید. اما چون شما به صورت ارگانیک بالا نیامده اید و از روش تبلیغات استفاده کرده اید به ازای هر کلیکی که روی وب سایت شما میشود شما نیز هزینه ای به گوگل پرداخت میکنید. این کار تا اتمام بودجه شما ادامه خواهد داشت و به محض اینکه بودجه روزانه شما تمام شود تبلیغات شما به اتمام میرسد.

آیا گوگل ادز بر سئو تاثیر میگذارد؟

آیا گوگل ادز بر سئو تاثیر میگذارد؟

حالا میرسیم به سوالی که خیلی ها فک میکنند که گوگل ادز که یکی از ابزار های گوگل هست تو سئو تاثیر مستقیم میگذارد. خیلی از صاحبین کسب و کار و متخصصین دیجیتال مارکتینگ فک میکنند که تبلیغات در گوگل تاثیر مستقیم بر سئو دارد ولی اصلا این چنین نیست! گوگل تا کنون چندین مقاله در این رابطه منتشر کرده است که در آنها گفته است تبلیغات گوگل به سئو مربوط نمیشود و هیچ تاثیر مستقیمی بر سئو ندارد. با اینکه ممکن است کلیک ها و رتبه هایی که با گوگل ادز بدست میاوریم بر سئو تاثیر نداشته باشد اما گوگل ادز به صورت غیر مستقیم تاثیرگذار است. منظور از غیر مستقیم یعنی فرض کنید فردی با سرچ در گوگل از طریق تبلیغات وارد وب سایت شما میشود. اما فقط در آن صفحه نمیماند و به سایر صفحات شما سر میزند. در این صورت فرد زمان بیشتری در سایت شما باقی میماند و این برای سئو خیلی مهم است. علاوه بر این ممکنه از سایت شما خوشش بیاید و دفعه بعدی نام برند شما را سرچ کند و به سایت شما بیاید. پس باید این هارا در نطر بگیرید که گوگل ادز میتواند به صورت غیر مستقیم روی سئو تاثیر بگذارد.

 

حالا در آخر

روی سئو سرمایه گذاری کنیم یا گوگل ادز؟

در نهایت این به خود بستگی دارد که کدام گزینه برای کسب‌وکارتان مزایای بیشتری دارد اما باید این را در نظر بگیرید که سئو و گوگل ادز هر دو به روش های مختلف میتوانند به شما کمک کنند. گوگل ادز به شما کمک میکند تا خیلی سریعتر رشد کنید و برای خودتان فروش ایجاد کنید. این سیستم به بزرگی و کوچکی کسب‌وکارتان کاری ندارد و تبلیغ شمارا در معرض دید قرار میدهد. همچنین باید بدانید که خوب استفاده از این روش نیاز به سرمایه اولیه دارد. اما از آن طرف سئو نیاز به زمان بیشتری دارد تا به نتیجه برسد. ممکن است که زمان و وقت زیادی را از شما و کسب‌وکارتان بگیرد اما وقتی به نتایج برتر برسید رتبه شما دائمی خواهد بود و روزانه تعداد بسیار زیادی بازدید کننده به صورت رایگان بدون آن که هزینه ای پرداخت از سایت شما بازدید میکنند و به مشتری تبدیل میشوند. حالا باید ببینید کار شما چه اهدافی دارد. اگر اهداف کوتاه مدت در سر دارید توصیه میشود از سیستم تبلیغاتی استفاده کنید اما اگر اهداف بلند مدت دارید و میخواهید همیشه بازدید کننده داشته باشید سئو را انتخاب کنید. 

 

طراحی و توسعه وب سایت | ویلاآرت

 

حرف آخر

در آخر باید باز هم بگوییم که سئو و گوگل ادز در کل هر کدام به روش هایی باید رشد کسب و کارمان میشود و ما در این مقاله فقط مزایا و معایب هر کدام را بیان کردیم. امیدوارم از این مقاله خوشتان آمده باشد و کمکی به شما کرده باشیم.


نظرات