بیشتر بدانیم

کاربرد های سیستم crm برای انواع کسب و کار ها که نمیدانستید!

تو دنیا امروز دیگه کدوم کسب و کاری میتونید پیدا کنید که به فکر مشتریان خودش نباشه؟ دنیا همیشه در حال تغییر بوده اما چیزی که هیچوقت تغییر خاصی نکرده اهمیت مشتری در کسب و کار ها بوده است. مشتری همیشه حرف اول را در کسب و کار ها میزند و این مشتری است که باید به فروش متعهد شود. اما برای اینکه مشتری به فروش متعهد شود باید مورد توجه قرار بگیرد و احساس کند که برای شما مهم است و بهترین خدمات را به اون ارائه میکنید. اما برای اینکه این احساس را در دل مخاطب ایجاد کنیم چه راهکار هایی وجود دارد؟ امروزه با وجود سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری یا crm این امر بسیار آسان شده است و خیلی راحتتر از آنچه فکر میکنید میتوانید مشتریان خود را مدیریت کرده و میزان رضایت و عملکرد آنها را مشاهده کنید. اما قبل از هر چیزی باید مزیت crm را برای کسب و کار خودتان بدانید. پس تیم ویلاآرت تصمیم گرفته است تا در این مقاله مزیت های crm را برای انواع شغل ها بیان کند تا شمایی که صاحب کسب و کاری هستید مزیت های این سیستم را بدانید و بفهمید که این سیستم چقدر میتواند به کسب و کار شما کمک کند.

همچنین اگر با این سیستم آشنایی ندارید پیشنهاد میکنم ابتدا مقاله سیستم مدیریت ارتباط با مشتری را مطالعه کنید.

کاربرد سیستم ارتباط با مشتری برای خدمات زیباییcrm برای شغل های خدمات زیبایی

شمایی که کسب و کارتون مربوط به خدمات زیبایی مانند آرایشگاه ها یا مراکز خرید لوازم آرایشی هستید چقدر به فکر مشتریاتون هستید؟ تاحالا به این فکر کردید که مشتری ای که برای خرید به فروشگاه شما میاید اطلاعاتی از آن بگیرید که دفعه بعدی هم از شما خرید کند؟ فکر خوبیه! با سیستم crm شما میتونید اطلاعات مشتری هاتون از قبیل اسم، شماره تماس، سن یا حتی میتوانید علاقه آنها را بدست بیاورید، مثلا میتونید اطلاعاتی از فردی داشته باشید که به مثلا رژ لب علاقه دارد. آن وقت شما میتوانید در فرصت مناسبی آفر های مربوط به رژ لب هایتان را برای آن فرد ارسال کنید تا بتوانید دوباره او را به خرید متعهد کنید. پس این سیستم به شما برای ارتباط بهتر با مشتریان کمک بسزایی میکند.

مقاله پیشنهادی: 5 ویژگی که نشان میدهد هر کسب و کاری به crm نیاز دارد

کاربرد crm برای شغل های خدمات پزشکیcrm برای شغل های پزشکی

crm برای شغل هایی که در حوزه خدمات پزشکی مانند خود پزشکان و درمانگاه ها یکی از موارد ضروری است. شاید با خودتان بپرسید که یه پزشک یا درمانگاه چرا باید از این سیستم استفاده کند. خیلی اوقات شده است که یک فرد دنبال دارو خاصی است و نمیتواند آن را در هر درمانگاهی پیدا کند. یا مثلا یک پزشک میخواهد بر دریافتی ها یا پرداختی ها مدیریت داشته باشد و یا اصلا میخواهد به بیماران خاصی پیامی ارسال کند ولی بدون سیستم crm این اتفاق چگونه میتواند رخ دهد؟ پس بهترین راهکار استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری است تا بتوانند تمامی این کار هارا در کسری از ثانیه انجام دهند. از همین رو این سیستم برای شغل های پزشکی یک امری واجب است.

کاربرد سیستم ارتباط با مشتری برای شغل های ورزشیcrm برای خدمات ورزشی

crm برای شغل های خدمات ورزشی مانند فروشگاه ها یا سالن های ورزشی همچون خیلی از شغل ها از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال سالن ها میتوانند با وجود سیستم crm سانس های خالی خود را به مخاطبانی که احتمال میدهند ممکن است رزرو کنند ارسال کنند یا فروشگاه های ورزشی میتوانند با توجه به علایق هر کاربر محصولات متنوع را به آنها ارسال کنند و با آفر های ویژه برای خود فروش ایجاد کنند. پس سیستم ارتباط با مشتری خیلی میتواند در این حوزه به کمک کسب و کار ها بیاید.

برای آشنایی بیشتر با سیستم crm، پیشنهاد میکنیم مقاله 10 مزیت سیستم ارتباط با مشتری را نیز مطالعه کنید.

 

حرف آخر

اگر که به دنبال نظم و یکپارچگی در شرکت خود هستید و خواستار آن هستید که بدون معطلی به اطلاعات مورد نیازتان برای بستن قرارداد، پاسخ­گویی به مشتری و...دست پیدا کنید، پس لازم است که از CRM استفاده کنید. مطمئن باشید با نظم در بررسی فعالیت‌­های بخش‌­های مختلف شرکت‌ت‍ان اعم از تیم پشتیبانی، تیم فروش، تیم اجرایی و ...به موفقیت بهتری می­‌رسید و از وفاداری افرادتان مطلع خواهید ­شد و می‌توانید پس از کار سخت‌کوشانه به خودتان و اعضای شرکت‌تان استراحت دهید.

احتمالا تا اینجا اهمیت crm برای مشاغل مختلف را به خوبی درک کرده اید و متوجه شده اید که این سیستم تا چه حد میتواند در فروش معجزه کند. پس اگر به فکر ارتباط بهتر با مشتریان خود هستید و به آنها اهمیت میدهید از وجود این سیستم غافل نشوید.

 

نظرات