بیشتر بدانیم

ایمیل مارکتینگ چیست؟ مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ چیست؟

در دنیای دیجیتال کسب‌وکاری موفق خواهد شد که بتواند به خوبی محصولات و خدمات خود را در معرض دید مشتریان قرار بدهد، اعتماد به برند را در دل مخاطبان ایجاد بکند و همچنین برای وفادار کردن مشتری به برند ایجاد انگیزه بکند. حالا سوالی که پیش میآید این است که چطور میتوانیم محصولات و خدماتمان را به مشتریان معرفی کنیم که بهترین بازده را برایمان داشته باشد؟ اینجاست که یکی از گزینه هایی که برای معرفی محصول و خدماتتان وجود دارد ایمیل مارکتینگ است. ایمیل مارکتینگ نوعی بازاریابی است که یک لیست از مخاطبان خود را انتخاب میکنید تا از طریق ایمیل از محصولات جدید، تخفیف ها و سایر خدمات مطلع شوند. همچنین ایمیل مارکتینگ ممکن است فروش راحتتری را رقم بزند بدلیل اینکه آگاهی از برند را در مخاطبان ایجاد میکند و مشتریان میتوانند راحتتر اعتماد کنند.

مقاله پیشنهادی: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

پس اگر میخواهید برند خود را رشد دهید یا محصولی را بفروشید، بازاریابی از طریق ایمیل یکی از محبوب ترین و موثر ترین ابزار های تبلیغاتی برای بازاریابی است. ما به عنوان یک تیم سعی کردیم تا در این مقاله به صورت کامل درمورد بازاریابی ایمیلی حرف بزنیم و اینکه یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق باید چگونه باشد. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

ایمیل مارکتینگ چیست

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) چیست؟

بازاریابی از طریق ایمیل یک کانال بازاریابی قدرتمند برای تبلیغ محصولات یا خدمات کسب‌وکار شما است. این میتواند به شما کمک کند تا مشتریان شمارا از جدیدترین موارد یا پیشنهادات شما مطلع کند. همچنین میتوانید با ایمیل مارکتینگ آگاهی از برند را برای ایجاد روابط بهتر با مشتری داشته باشید.

تاریخچه مختصری از ایمیل مارکتینگ

اولین ایمیل در سال 1971 توسط مهندس کامپیوتری به نام ری تاملینسون ارسال شد. پیامی که وی ارسال کرد فقط یک رشته اعداد و حروف بود. اما اینآغاز دوره جدید ارتباطات بود . تاملینسون همچنین شخصی بود که استفاده از نماد "@" را در آدرس های ایمیل به کار برد. در سال 1978 یک مدیر بازاریابی به نام Gary Thuerk از این روش جدید ارتباط مستقیم استفاده کرد تا اولین ایمیل تجاری را ارسال کند تا مردم از محصول جدید مطلع شوند. اما جالب اینجاست که لیست ایمیل او فقط 400 آدرس داشت اما فروش نامه های الکترونیکی ارسال شده حدود 13 میلیون دلار بود!

در دهه 90 اینترنت به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت. نحوه ارتباط مردم با یکدیگر شروع به تعقیر چشمگیری کرد و بازاریاب ها دریافتند که ایمیل میتواند راه موثری برای تبلیغات باشد. و بدین گونه بود که ایمیل مارکتینگ بوجود آمد.

چرا ایمیل مارکتینگ اهمیت بالایی دارد

چرا ایمیل مارکتینگ اهمیت زیادی دارد؟

تا اینجا مقاله شاید فهمیده باشید که ایمیل مارکتینگ یک ابزار بسیار مهم برای بازاریابی است. اما دلایل بسیار زیادی دارد که اهمیت ایمیل مارکتینگ را بیشتر میکند. بازاریابی از طریق ایمیل به شما کمک میکند تا راحتتر از همیشه و با هزینه ای مقرون بصرفه با مشتریان خود در ارتباط باشید. در ادامه از مزیت ها و اهمیت بازاریابی ایمیلی بیشتر صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

ما در اینجا مهمترین دلایل برای اهمیت بازاریابی ایمیلی را شرح داده ایم که این دلایل ها عبارت‌اند از:

  • با مخاطبان خود در ارتباط هستید

ایمیل ها توانایی آگاهی مشتریان شما را دارند، این میتواند اجازه دهد تا آنها احساس کنند که به فکر آنها هستید. کسانی که در لیست شما ثبت نام کردند قبلا این تعهد را داده اند که این یادداشت هارا دریافت کنند. بنابراین آنها احتمالا از این ایمیل ها لذت خواهند برد و باعث افزایش تعامل با مشتریان شما میشود.

  • در زمان واقعی به مشتریان خود برسید

طبق گزارش هایی که انجام شده است حدود 54 درصد از کل ایمیل ها از طریق تلفن همراه باز شده است. این مهم است و باید هنگام برنامه ریزی برای استراتژی بازاریابی وارد عمل شود. بیشتر مصرف کنندگان نه تنها فقط ایمیل، بلکه از سایر رسانه ها از دستگاه موبایل استفاده میکنند. علاوه بر این، ایمیل های خوب طراحی شده نرخ تبدیل بیشتری در تلفن همراه نسبت به سایر رسانه ها دارند.

  • افراد با ایمیل درگیر می شوند

درواقع بیش از 40 سال است که از ایمیل استفاده میشود و نوعی ارتباط با دیگر افراد بوده است. با گذشت سالها، ایمیل به سرعت به یکی از اصلی ترین گزینه های ارتباطی ما تبدیل شده است. همه ما آماده ایم تا به ایمیل ها پاسخ دهیم حالا میخواهد کلیک روی دکمه ای باشد یا پاسخ به یک نفر، ما تمایل داریم تا به ایمیل ها پاسخ دهید! با دانستن این موضوع میتوانید افراد را به سایت خود سوق دهید. در واقع حقیقتی که وجود دارد حدود 25 درصد فروش بازاریابی سال گذشته از طریق ایمیل بدست آمده است.

  • مقرون بصرفه است!

بله، استفاده از ایمیل مارکتینگ از آنچه که فکر میکنید هم مقرون بصرفه تر است. شما میتوانید با استفاده از ایمیل مارکتینگ ماهانه هزاران ایمیل را با قیمت بسیار ناچیز در ابزار های ارسال ایمیل ارسال کنید و از این بازاریابی استفاده کنید. ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر کار های بازاریابی هزینه کمتری را مصرف میکند و میتوانید زیاد نگران هزینه نباشید!

  • آگاهی از برند را افزایش می دهد

شبکه های اجتماعی تنها بستری نیستند که به آگاهی از برند یک شرکت کمک میکند. داشتم ایمیل یک مشتری به معنای همه چیز است! آنها سطح علاقه ای را در تجارت شما نشان دادند. بازاریابی از طریق ایمیل به شما امکان میدهد با حفظ ذهنیت بالا، سطح علاقه آگاهی از برند را افزایش دهید.

  • به موقع است!

فروش، فروش و فروش!

بله، اگه به روش اصولی از آن استفاده کنید یکی از مزایای استفاده از بازاریابی فروش محصولات شما میباشد. مهم است که از همه داده ها و اطلاعات مشتری استفاده کنید. ارسال پیشنهادات ویژه به مشتریان در روز تولد یا آگاهی دادن از اینکه غذای مورد علاقه آنها نصف است، بسیار موثرتر از ارسال منو است! این استراتژی بازاریابی از طریق ایمیل همچنین میتواند پیشنهاد های فصلی را در اختیار شما بگذارد و به شما این امکان را بدهد که فروش ویژه تعطیلات یا فروش سالانه را تبلیغ کنید. 

مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ

مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ

تا اینجای کار فهمیدیم ایمیل مارکتینگ چیست و چه اهمیتی برای کسب‌وکار ها دارد و الان وقت آن رسیده تا با مزایای بازاریابی ایمیلی آشنا شویم. مزیت های ایمیل مارکتینگ عبارت‌اند از:

  • مقرون بصرفه: ایمیل مارکتینگ این امکان را میدهد تا با هزینه کم هزاران ایمیل به مشتریان خود ارسال کنید.
  • طراحی انعطاف پذیر: شما میتوانید هر گونه ایمیلی که دوست دارید برای مشتریان خود ارسال کنید.
  • شخصی سازی: میتوانید برای هر مشتری ایمیلی متفاوت ارسال کنید تا بازده بهتری داشته باشید.
  • قابل اشتراک گذاری: افراد میتوانند ایمیل های خود را به اشتراک دیگران بگذارند
  • تبدیل و افزایش فروش: ایمیل مارکتینک اگر اصولی انجام شود ممکن است باعث افزایش فروش شود.
  • قابل اندازه گیری: شما میتوانید بعد از انجام کمپین بازاریابی ایمیلیتان همه چیز را آنالیز کنید.

یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق باید چگونه باشد

یک بازاریابی ایمیلی موفق باید چگونه باشد؟

یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق شامل 7 مرحله میباشد. این مراحل شامل:

  • ساختن لیست ایمیلی خود

قبل از هر چیزی و داشتن یک کمپین بازاریابی ایمیلی شما باید یک لیست بلندی از ایمیل مشتریان خود داشته باشید و روی مشتریان خود به خوبی آنالیز انجام دهید و با هر کدام از مشتریان آشنا باشید که کدام مشتری از چه چیزی بیشتر خوشش میاید.پس در مرحله اول باید یک لیست خوب و آنالیز شده از مشتریان خود داشته باشید

  • یک محتوا قوی آماده کنید!

بعد از شناخت مشتریان خود نوبت میرسه به نوشتن یک محتوا خوب برای مشتریان. البته دقت کنید که برای هر مشتری بر اساس علایقی که آن دارد محتوا آماده کنید تا بازده بهتری دریافت کنید.

  • زمان سنجی

شما نباید ایمیل های زیاد و متعددی به کاربران خود بفرستید. اینگونه ایمیل های شما نزد آنها بی ارزش میشود و به اعتبار برند شما لطمه میزند. شما باید موقعی ایمیل ارسال کنید که حرفی برای گفتن داشته باشید. این مهمترین نکته ای هست که باید در ایمیل مارکتینگ رعایت کنید.

  • اتوماسیون بازاریابی

بازاریابی الکترونیکی موفقیت آمیز مستلزم ارسال محتوای مناسب به افراد مناسب در زمان مناسب است و این به معنی استفاده از اتوماسیون بازاریابی است.

  • تجزیه و تحلیل

بازاریابی ایمیلی همیشه نیاز به آنالیز دارد. شما باید برای هر کمپین خود آنالیز هایی داشته باشید تا رفته رفته کمپین های خود را بهبود دهید.

  • موبایل فرندلی بودن

ایمیل شما باید در دستگاه های موبایل کاملا بهینه باشد و از رابط کاربری خوبی برخوردار باشد تا بتوانید بیشتر بازده را بگیرید.

  • تمرکز بر روی مشتری

در نهایت، شما باید روی مشتری خود تمرکز کنید و همه چیز را فراهم کنید تا مشتری یک تجربه فوق العاده با شما داشته باشد.

اگر از این مقاله خوشتان آمد پیشنهاد میکنیم مقاله سئو چیست را هم مطالعه کنید!

 

 

 

حرف آخر

به عنوان حرف آخر باید بگوییم که اگر دنبال برند سازی هستید و میخواهید اسم برندتان همیشه جلوی چشم مشتری ها باشد و از طرفی دیگر دنبال فروش محصول خود هستید به هیچ وجه قدرت ایمیل مارکتینگ را دست کم نگیرید. زیرا با ایمیل مارکتینگ میتوانید به هزاران نفر از مشتریان خود با قیمت بسیار کم ایمیل ارسال کنید تا با مشتریان خود تعامل داشته باشید.


نظرات