بیشتر بدانیم

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ | اهمیت استفاده از کلمه کلیدی در سئو

زمانی که بحث سئو و بهینه سازی سایت در میان باشد، انتخاب کلمات کلیدی و عبارات که روند مثبتی در بهینه سازی سایت دارند بسیار مهم است و باید روی انتخاب کلمات کلیدی وقت بسیاری گذاشت زیرا انتخاب کلمات کلیدی بسیار در استراتژی سئو که خواهید نوشت تاثیر زیادی دارد و در موفقیت شرکت مهم است. برای پیدا کردن کلمات کلیدی روش ها و ابزار های زیادی وجود دارد که در این مقاله تصمیم داریم ابتدا منظور از کلمات کلیدی در سئو چیست را به شما بگوییم و اینکه چرا از اهمیت بالایی برخوردار است سپس شما را با بهترین ابزار ها و روش ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی آشنا خواهیم کرد.

منظور از تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

منظور از تحقیق کلمات کلیدی و کلید واژه ها کشف کلمات و عباراتی است که مردم در موتور های جستجو سرچ میکنند(مانند "bing" و "google"). شما باید با توجه به حوزه فعالیت کسب‌وکارتان شروع به تحقیق کنید که مردم در رابطه با کسب‌وکار شما چه چیزهایی سرچ میکنند و آنها را کلمات کلیدی هدف خودتان قرار دهید. در ادامه خواهیم گفت که چگونه بهترین کلمات کلیدی مربوط به کسب‌وکارتان را انتخاب کنید.تا با انتخاب درست شاخص های کلیدی عملکرد kpi را هم افزایش دهید.

چرا تحقیق کلمات کلیدی در سئو اهمیت بالایی دارد؟

اگر در انتخاب کلمات کلیدی دقت کافی نداشته باشید و کلمات کلیدی خوبی را انتخاب نکرده باشید، این کار میتواند روی کل پروژه تاثیر دارد از جمله یافتن موضوعات محتوا، سئو داخلی و تبلیغات ایمیل و غیره. به همین دلایل است که تحقیق درمورد کلمات کلیدی اولین قدم در سئو است. برای مثال کلمات کلیدی برای تبلیغات جستجو(گوگل ادز) مانند قطب نما هستند. آنها به شما میگویند که  به کجا میروید و آیا پیشرفت میکنید یا خیر. و از همه مهمتر کلمات کلیدی به شما کمک میکند تا مخاطب هدف خود را بهتر درک کنید، به این دلیل که شما وقتی درمورد کلمات کلیدی تحقیق میکنید خواهید فهمید که مشتریان شما چه جملات و کلماتی را جستجو کردن و دنبال چه چیزهایی هستند.

 

چگونه بهترین کلمات کلیدی مربوط به کسب‌وکارمان را پیدا کنیم

چگونه بهترین کلمات کلیدی مربوط به کسب‌ و کارمان را پیدا کنیم؟

حالا وقت آن رسیده تا شروع به تحقیق کنیم و کلمات کلیدی مربوط به کسب‌وکارمان را پیدا کنیم و یک لیست بلندی از کلمات را داشته باشیم. حالا چند ترفند به شما میگوییم تا با استفاده از آنها بتوانید یک لیست بلندی از کلمات کلیدی را داشته باشید.

  • طوفان فکری

فرض کنید شما یه آژانس تبلیغاتی هستید و میخواهید شروع به تحقیق کلمات کلیدی مربوط به کسب‌وکارتان کنید. اکنون شما از خودتان میپرسید:"مردم چه موضوعاتی را جستجو میکنند که مربوط به تجارت من باشد." برخی از موضوعاتی که به ذهن شما میرسد ممکن است کلمات زیر باشند:

  • شبکه های اجتماعی
  • ایمیل مارکتینگ
  • ترافیک وب‌سایت
  • بازاریابی محتوا
  • وبلاگ نویسی

البته که توجه داشته باشید که این کلمات به هیچ وجه کلمات کلیدی نیستند و کلمات مناسبی برای انتخاب نیستند اما برای شروع کار همین کلمات خوب است.

  • فهرست مطالب ویکی‌پدیا

ویکی‌پدیا یک معدن طلا برای جستجو و پیدا کردن کلمات کلیدی است که توسط خیلی از افراد نادیده گرفته میشود. زیرا همه مقالات در دسته های کوچک و منظمی سازمان یافته اند. پس اگر خواستید درمورد کلمه ای تحقیق کنید هیچوقت قدرت ویکی‌پدیا را دست کم نگیرید.

  • عبارات مربوط به جستجو

وقتی کلمه ای در موتور جستجو گوگل سرچ میکنید اگر به انتهای صفحه بروید خواهید دید که خود موتور جستجو پیشنهاداتی به شما خواهد داد که مربوط به سرچ شما است و دیگران آنهارا هم جستجو کرده‌ اند. این کلمات از آنجایی اهمیت بالایی دارد که خود گوگل پیشنهاد میدهد و این یعنی دیگران آنها را جستجو کرده اند و ارزش سرمایه گذاری را دارند.

  • پیشنهادات یوتیوب و گوگل

هنگامیکه میخواهید چیزی را در گوگل یا یوتیوب جستجو کنید. در هنگام تایپ خواهید دید که گوگل پیشنهاداتی را به شما میدهد که میتوانید آنها را جستجو کنید، این کلمات هم به اندازه عبارات مربوط به جستجو مهم است زیرا پیشنهاد شده توسط خود موتور جستجو است.

بهترین ابزار های پیدا کردن کلمات کلیدی

بهترین ابزار های پیدا کردن کلمات کلیدی

در این شکی نیست که یک سئوکار میتواند حتی بدون داشتن ابزار هم کلمات کلیدی پیدا کند و به کار خود ادامه دهد اما ابزارها میتوانند روند انجام این کار را سریعتر و راحتتر کنند. در این قسمت از مقاله بهترین ابزار هایی که میتوانید کلمات کلیدی خود را پیدا کنید را به شما معرفی میکنیم پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

  • google keyword planner

گوگل پلنر یک ابزار قدرتمند مربوط به پیدا کردن کلمات کلیدی است که در پیدا کردن کلمات کمک خیلی زیادی میکند. با کمک این ابزار میتوانید کلمات کلیدی مربوط به کسب‌وکارتان را پیدا کنید و همچنین میزان سختی و سرچ ماهانه آن کلمه را مشاهده کنید. استفاده از این ابزار رایگان است ولی برای اینکه اطلاعات بهتر و کلمات بیشتری ارائه دهد باید اکانت خود را شارژ کنید.

  • SEMrush

SEMrush یک ابزار قدرتمند دیگر برای پیدا کردن کلمات کلیدی است ولی استفاده از این ابزار نیاز به پرداخت هزینه دارد و شما در استفاده از این ابزار میتوانید سایت های مورد نظر خودتان را وارد کنید تا این ابزار به شما نشان دهد که سایت مدنظر روی چه کلماتی کار میکند و با این کار سایت را آنالیز کنید. همچنین به شما نشان میدهد که در سئو کلمات کلیدی مختلف چه رتبه ای دارید و ترافیک ماهیانه چقدر است.

  • Ahrefs

بیشتر کسانی که با ابزار Ahrefs آشنایی دارند آن را یک ابزار ساخت و آنالیز لینک میدانند اما اینگونه نیست و با استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی این سایت میتوانید اطلاعات بسیار مفیدی درباره کلمه مدنظر دریافت کنید که آیا ارزش سرمایه گذاری دارد یا نه

چگونه کلمات کلیدی را انتخاب کنیم

حالا وقت آن رسیده است تا کلمات خود را انتخاب کنیم

بعد از آنکه با تمامی روش هایی که در بالا گفته شد لیست بلندی از کلمات را پیدا کردید وقت آن رسیده است تا آنها را اولویت بندی کنید و بهترین آنها را در لیست جداگانه ای بنویسید تا یه لیست کامل و خوبی از کلمات مربوط به کسب‌وکارتان داشته باشید.

تمامی کلماتی که پیدا کرده اید باید این پارامتر هارا داشته باشند و با توجه به همه این پارامتر ها اولویت بندی کنید تا بهترین آنها را پیدا کنید. این پارامتر ها عبارت اند از:

  • سختی کلمه
  • مربوط بودن کلمه
  • جستجو ماهانه کلمه

سختی کلمه

قطعا امروزه در هر کلمه ای رقابت وجود دارد ولی در بعضی از کلمات رقبا چندین سال است دارند فعالیت میکنند و بسیار سخت است که بتوانید در یک کلمه خاص و کوتاه بالا بیایید. برای این کار شما نیاز به زمان و هزینه زیادی دارید. برای شروع کار شما باید روی کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید. برای مثال اگر شما در حوزه "آژانس دیجیتالی" میخواهید فعالیت کنید بسیار سخت است تا در کلمه پر رقابت "سئو" رتبه خوبی بگیرید. منظور از کلمات کلیدی دم بلند همین است. یعنی اگر شما میخواهید روی کلمه "سئو" کار کنید ابتدا روی مثلا کلمه "سئو چیست و چه اهمیتی برای کسب‌وکار ها دارد" سرمایه گذاری کنید. با اینکه شاید تعداد سرچ بسیار کمتری نسبت به کلمه سئو داشته باشد اما راحتتر میتونید رنبه بگیرید تا خود کلمه سئو که نیاز به زمان زیادی دارد.

مربوط بودن کلمه

کلماتی که میخواهید اولویت بندی کنید باید مربوط به کسب‌وکارتان هم باشد برای مثال در حوزه آژانس دیجیتالی شما نباید روی کلمه مثلا فروش کفش سرمایه گذاری کنید.

جستجو ماهانه کلمه

در انتخاب کلمات کلیدی نه آنقدر باید کلمات گر رقابت انتخاب کنید که ماه ها زمان میبرد تا بتوانید به حایگاه دلخواه برسید، و نه باید کلمه ای انتخاب کنید که جستجو ماهانه آن تقریبا صفر باشد! این هنر شما است که چگونه کلمات خود را انتخاب کنید.

 

 

حرف آخر

با توجه به حرف هایی که زده شد حالا میتوانید درمورد هر کلمه کلیدی ای تحقیق کنید و با توجه به لیست بزرگی که در اختیار دارید با توجه به پارامتر ها آنها را اولویت بندی کنید و بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید.


نظرات